Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Σημεία Ομιλίας Χρήστου Γκόκα, Ομιλητή της ΚΟ του Κινήματος Αλλαγής στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υγείας, με θέμα «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και άλλες επείγουσες διατάξεις».

  • Η Κυβέρνηση συνεχίζει με πολλά αντιφατικά μηνύματα, όσον αφορά στα μέτρα και την εφαρμογή τους, αλλά και στην αξιοποίηση των επιστημονικών προτάσεων και ερευνών. Τελευταίο αντιφατικό μήνυμα, τα rapid tests για εμβολιασμένους. Έχει σε προτεραιότητα την επικοινωνιακή της εικόνα.
  • Η ουσία όμως, αφορά στην άρνηση της Κυβέρνησης, να αποδεχτεί προτάσεις, όπως οι δικές μας προτάσεις, για την ενδυνάμωση του ΕΣΥ, την οργάνωση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, την σοβαρή ενημέρωση για τους εμβολιασμούς, αλλά και την τήρηση των μέτρων που λαμβάνονται, ώστε να μην φθάνουμε σε ακραίες καταστάσεις που στραγγαλίζουν οικονομικές δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα το λιανεμπόριο και η εστίαση.  Ή τις προτάσεις μας για το συνωστισμό τόσο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που εξακολουθεί να αποτελεί εστία διασποράς, είτε στις μικρές σχολικές τάξεις με 27 και 28 μαθητές.

Για το θέμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ,και την παράταση της Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ), κατά 2 μήνες, σε μια 5ετή συμφωνία (από 17-12-2015) για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, με κόστος 50 εκατ./ έτος:

  • Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που εξαγοράστηκε από την Ιταλική Trenitalia, επί ΣΥΡΙΖΑ, το 2017, με 45 εκατ., όταν η προσφορά των 300 εκατ. που είχε στα χέρια της η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε θεωρηθεί από το ΣΥΡΙΖΑ ξεπούλημα, συνεχίζει να έχει η ευνοϊκή και προνομιακή μεταχείριση και από την Κυβέρνηση της Ν.Δ. που έχει ετοιμάσει τη νέα συμφωνία για τις ΥΓΟΣ (Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος), όπως λέγονται επίσημα οι άγονες γραμμές, για 15 χρόνια και με επίσης 50 εκατ. το χρόνο, δηλαδή 750 εκατ. Συνολικά. Περιμένουμε όμως να δούμε τη νέα συμφωνία και τα στοιχεία του κόστους, για το  Δημόσιο και τις δεσμεύσεις για επενδύσεις από την εταιρεία που μέχρι σήμερα δεν τηρούνται. Πότε θα έρθει;

Για την Κύρωση της από 15-12-2021 Συμφωνίας Τροποποίησης διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης για τον Αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα- Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα:

  • Αποτελεί αντικοινοβουλευτική πρακτική η συζήτηση αυτής της συμφωνίας ως ένα άρθρο, σε ένα Πολυνομοσχέδιο – Χριστουγεννιάτικο- που κατά τα άλλα εισάγεται σαν Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας. Θα έπρεπε να προγραμματιστεί ξεχωριστή συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και στη Βουλή για κύρωση. Ενώ έχουμε και την απαράδεκτη κατάσταση με τις μεταμεσονύκτιες Τροπολογίες – μικρά Πολυνομοσχέδια, που πρέπει να ψηφίζονται και ως ένα άρθρο.
  • Παρακολουθήσαμε την αντιπαράθεση μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και Ν.Δ, για ευθύνες, για ολιγωρία, για δημόσια επιβάρυνση στο κόστος του έργου, αλλά χωρίς αυτοκριτική για τις ευθύνες του καθενός στην μη υλοποίηση του έργου, μέχρι σήμερα.
  • Η έναρξη κατασκευής του Τμήματος Πάτρα-Πύργος, έχει καθυστερήσει επί 8 χρόνια, μετά την ψήφιση του Ν. 4219/2013, που αφορούσε στις αναθεωρήσεις των συμβάσεων για τους αυτοκινητοδρόμους.
  • Το ΠΑΣΟΚ είχε ψηφίσει και τις συμβάσεις του 2007, λόγω της μεγάλης εθνικής σημασίας των έργων των αυτοκινητοδρόμων. Οι συμβάσεις του 2013 άφησαν εκτός παραχώρησης, στην «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ Α.Ε.», το Τμήμα αυτό που, μετά από πιέσεις των Τοπικών Βουλευτών και δικές μας πιέσεις ως ΠΑΣΟΚ, αποφασίστηκε να κατασκευαστεί ως Δημόσιο Έργο, και η Προκήρυξη του Διαγωνισμού έγινε το 2014.
  • Στη συνέχεια με Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχαμε την κατάτμηση του έργου σε 8 εργολαβίες, χάθηκαν 4,5 χρόνια με εκπτώσεις εργολάβων και αδυναμία παραγωγής έργου μέχρι το 2019. Αλλά και μετά από 2,5 χρόνια Κυβέρνησης της Νέας  Δημοκρατίας, ο δρόμος βρίσκεται στο σημείο μηδέν. Δυστυχώς μαζί με τα χρόνια χάνονται συνέχεια και ανθρώπινες ζωές σε ένα δρόμο «καρμανιόλα».
  • Αυτό που μας ενδιαφέρει και αυτό που αποτελεί αγωνία όλων μας, είναι οι συμπολίτες μας στον Πύργο και στην Πάτρα, στην Ηλεία και στην Αχαΐα να αποκτήσουν επιτέλους τον Αυτοκινητόδρομο που δικαιούνται. Τον Αυτοκινητόδρομο που θα εξασφαλίσει την οδική ασφάλεια, αλλά και τον Αυτοκινητόδρομο που είναι έργο αναπτυξιακό, που στηρίζει τις μεταφορές, τις συγκοινωνίες, την παραγωγή και το εμπόριο, τον τουρισμό.

Ως προς τα επιμέρους θέματα:

  • Κατ’ αρχήν φαίνεται τελικά ότι ήταν λάθος η απένταξη από τη Σύμβαση Παραχώρησης το 2013, αφού σήμερα και μετά από 8 χρόνια, ο Παραχωρησιούχος παίρνει τουλάχιστον όσα απαιτούσε τότε και μένει να δούμε τι παραπάνω παίρνει σήμερα, να δούμε όσα κρύβονται στις 200 και πλέον τροποποιήσεις της Σύμβασης. Εξετάστηκε η κατασκευή του έργου σύμφωνα με τον Ν. 4219/2013, δηλαδή ως Δημόσιο έργο; Το οποίο ίσως θα μπορούσε ήδη να έχει επαναδημοπρατηθεί.
  • Αντί για Δημόσιο έργο έχουμε κατασκευή με Σύμβαση Παραχώρησης, και αυτό σημαίνει διόδια, σημαίνει επιβάρυνση για τους πολίτες. Η επιβάρυνση με μια τριετία επιπλέον εκμετάλλευσης των διοδίων ανέρχεται στα 126 εκατ. ευρώ. Θα ισχύσει η αναλογική χρέωση; Ενώ πρέπει να ισχύσει και να προβλεφθεί μειωμένη χρέωση για τους χρήστες τοπικών διαδρομών.
  • Ποιο είναι το ποσόν με το οποίο θα συμβάλλουν οι μέτοχοι, πέραν των 10 εκατ. της δεσμευτικής επένδυσης; Πόσα θα είναι τελικά τα έσοδά τους; Ποια είναι η διαφορά του κόστους για τον Παραχωρησιούχο μεταξύ 2013 και 2021;
  • Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 40 μήνες. Δηλαδή πάμε για το τέλος του 2025, στην καλύτερη περίπτωση – ίσως και στο 2026. Με προτεραιότητα στο Τμήμα Κ. Αχαΐα– Πύργος. Για το πρώτο Τμήμα Πάτρα- Κ. Αχαΐα υπάρχει κάποιο πρόβλημα και ποιο είναι αυτό, είναι τεχνικό ή άλλης φύσης;
  • Αποτελεί σημαντικό ζήτημα η τήρηση του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης του έργου.
  • Με τις τροποποιήσεις στην αρχική Σύμβαση, προβλέπεται η κατασκευή του Τμήματος Πάτρα-Πύργος (74,5 χλμ.) αντί του Πάτρα-Πύργος-Αλφειός (μήκους 87,4 χλμ. της αρχικής Σύμβασης), αφού το Πύργος-Αλφειός (13 χλμ.) παραπέμπεται να κατασκευαστεί στο μέλλον, ενώ το Τμήμα Αλφειός-Καλό Νερό-Τσακώνα (76,2 χλμ.) μένει έξω από κάθε σχεδιασμό.

Τα θέματα και τα ερωτήματα που προκύπτουν:

  • Υπάρχει το αίτημα του Δήμου Πύργου, για κατασκευή 4 χλμ. ακόμη, ώστε ο Αυτοκινητόδρομος να φθάσει στην είσοδο του Πύργου και όχι στο σημείο που προβλέπεται (θέση Χανάκια). Και αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί.
  • Επίσης ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα και ποιος ο προγραμματισμός για την κατασκευή του τμήματος Πύργος-Αλφειός και σύνδεση με την Αρχαία Ολυμπία, χωρίς την οποία για ποιο ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ συζητάμε;
  • Ποιος είναι πλέον ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης για την ολοκλήρωση του Αυτοκινητοδρόμου με την κατασκευή του Τμήματος από Αλφειό μέχρι Τσακώνα;
  • Ποια είναι η πολιτική, αλλά και ποια η Νομική δέσμευση για την ολοκλήρωση του έργου;
  • Είμαστε υπέρ της κατασκευής του έργου του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος. Να μην γίνει όμως αντικείμενο μικροκομματικής αντιπαράθεσης, αλλά ούτε ευκαιρία για οικονομική εκμετάλλευση, ιδιαίτερα σε βάρος των πολιτών. Είμαστε θετικοί στη συμφωνία, με την προοπτική για την ολοκλήρωση τόσο του Τμήματος Πύργος –Αλφειός, όσο και του Τμήματος Αλφειός –Καλό Νερό-Τσακώνα -και οπωσδήποτε επιβάλλεται να δοθεί η δέσμευση και ο προγραμματισμός για αυτά.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Ευαγγελία Λιακούλη: «Τα μεταμεσονύχτια ρουσφέτια δεν αρκούν για να μείνει όρθια η Κυβέρνηση»Μπουρχάν Μπαράν: «H Κυβέρνηση πρέπει να ευαισθητοποιηθεί και να δράσει για μεγαλύτερη επένδυση στον τομέα της ψυχικής υγείας»