Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Σημεία Ομιλίας Χρήστου Γκόκα  στο  ΣΝ του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα  : «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις»

  • Παρά την επικοινωνιακή διαχείριση και προβολή του Νομοσχεδίου αυτού για την αναβάθμιση του σχολείου από την Κυβέρνηση και την κ. Υπουργό προσωπικά, και σε αυτό το τόσο σημαντικό ζήτημα για την δημόσια παιδεία, παρατηρούμε ξανά, την έλλειψη δημόσιου διαλόγου και ουσιαστικής διαβούλευσης, αλλά και την αδυναμία της Κυβέρνησης να αντιληφθεί και να καταθέσει, μια ολοκληρωμένη σύγχρονη και ρεαλιστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που να στηρίζεται στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας σήμερα.
  • Το Νομοσχέδιο αυτό, έρχεται σε συνέχεια της συνολικής εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης της Ν.Δ. με πνεύμα αυταρχισμού, κομματικού ελέγχου και χειραγώγησης και στα θέματα διοίκησης, στη λειτουργία του σχολείου και τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών.Αντί να επιλέξετε μια διαδικασία συνεννόησης για ένα σοβαρό Εθνικό Σχέδιο για την Παιδεία προχωράτε τις δικές σας επιλογές .
  • Συνεχίζετε στη λογική της αποκαθήλωσης του εμβληματικού Νόμου 1566/1985, χωρίς να προτείνετε ένα αντίστοιχο, για τη σύγχρονη εποχή, πλαίσιο μεταρρύθμισης.
  • Μετά την αποδόμηση του εκπαιδευτικού συστήματος από την Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και τον Νόμο Γαβρόγλου, με το λαϊκισμό και το τεράστιο κόστος για την Παιδεία και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με την  κατάργηση των ολοήμερων σχολείων, την υποβάθμιση της μορφωτικής αξίας και του ρόλου του Γυμνασίου και του Λυκείου, την αποδιοργάνωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, έρχεται η Κυβέρνηση της ΝΔ επιδεικνύοντας με κάθε  υποτιθέμενη μεταρρυθμιστική της πρόταση έναν αναχρονισμό, που δεν ενισχύει και δεν διασφαλίζει το χαρακτήρα της δημόσιας παιδείας ως αγαθό για κάθε νέο παιδί και το δικαίωμά του ισότιμα στη μόρφωση και την προσωπική του πρόοδο.
  • Είναι γεγονός ότι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θεσμοθέτησε πρόχειρα, χωρίς μελέτες και αξιολόγηση και χωρίς προετοιμασία για την οργάνωση και λειτουργία τους, τα 37 νέα Πανεπιστημιακά Τμήματα που ουδέποτε λειτούργησαν. Έρχεται όμως η σημερινή Κυβέρνηση, της ΝΔ, χωρίς τη γνώμη θεσμικών οργάνων και τα καταργεί συλλήβδην, χωρίς καμία αξιολόγηση και πάλι. Πως μιλάτε στο άρθρο 185 για τη γνώμη της Συγκλήτου; Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχετε πάρει αυτές τις γνωμοδοτήσεις για τα Τμήματα αυτά;
  • Πως καταργείται το Τμήμα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής, στην Άρτα; Όταν αυτό συνδέεται με το Γεωπονικό Τμήμα της Γεωπονικής Σχολής, και με τα παραγωγικά χαρακτηριστικά μιας περιοχής που στηρίζεται στον Πρωτογενή Τομέα και ενώ το Τμήμα αυτό μπορεί να ολοκληρώσει το πεδίο μάθησης, γνώσεων, έρευνας και σύνδεσης με την τοπική παραγωγή.
  • Μετά την εξίσωση Διπλωμάτων Κολεγίων με Πτυχία Πανεπιστημίων, με την καθιέρωση της ΕΒΕ η Κυβέρνηση αφήνει εκτός Πανεπιστημίων  χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες και πολλά Περιφερειακά Τμήματα χωρίς φοιτητές. Τους οδηγείτε σ’ αυτό που με επιμέλεια προετοιμάσατε. Στην Ιδιωτική Εκπαίδευση.
  • Σε σχέση με το παρόν Νομοσχέδιο:Παρατηρούμε μια υπερσυγκέντρωση εξουσιών στο πρόσωπο των Διευθυντών Εκπαίδευσης. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι και οι Επόπτες Ποιότητας έχουν περιορισμένο ρόλο. Αποδυναμώνονται οι Σύλλογοι Διδασκόντων που θεσπίστηκαν με τον Ν.1566/1985, υποβαθμίζεται ο δημοκρατικός διάλογος και η σύνθεση της λήψη συλλογικών αποφάσεων. Τα σχολικά Συμβούλια περνούν στην αρμοδιότητα των Δήμων, όπου πλέον οι εκπαιδευτικοί αποτελούν μειοψηφία. Στα υπηρεσιακά συμβούλια καταφέρατε (ή επιδιώξατε)  να μην υπάρχουν αιρετοί των εκπαιδευτικών.
  • Δεν βλέπουμε την επαναφορά σημαντικών μεταρρυθμιστικών διατάξεων.Δεν επαναφέρετε την Τράπεζα Θεμάτων. Δεν προβλέπεται η θέσπιση του Εθνικού Απολυτήριου στο Λύκειο. Δεν προχωράτε στην πιστοποίηση Ξένης Γλώσσας και Πληροφορικής, ενώ μειώνετε ώρες σε διάφορους Τομείς όπως στα Οικονομικά παρά τις διακηρύξεις σας ότι θέλετε να συνδεθεί η παιδεία με την οικονομική ανάπτυξη.
  • Ακόμη και για την Αξιολόγηση,ενώ οι διατάξεις προβλέπουν για τους εκπαιδευτικούς επιμόρφωση, δεν προδιαγράφεται ένα πλαίσιο υποδομών και προγράμματος, στο οποίο θα λειτουργεί, όπως και το αντίστοιχο σύστημα αξιολόγησής της. Δεν περιγράφεται κάποιο σύστημα επιμόρφωσης ούτε επανέρχονται τα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (ΠΕΚ).
  • Ήταν το  ΠΑΣΟΚ που θέσπισε την Αξιολόγηση , την υποστήριξε και την προώθησε, και αυτή αποτέλεσε μεταρρυθμιστική τομή στην εκπαίδευση, για τον παραγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού και σε όσες διατάξεις είναι σ’ αυτό το πλαίσιο, που περιλαμβάνονται σε προηγούμενα νομοθετήματα, είμαστε θετικοί.
  • Σε σχέση με τις διατάξεις για την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση.Χωρίς διάλογο, χωρίς καμία σοβαρή αξιολόγηση καταργούνται δύο Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, η «Βελλάς» Ιωαννίνων και της Θεσσαλονίκης
  • Η Σχολή «Βελλάς» με δύο Τμήματα Ιερατικών Σπουδών και Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής και Ψαλτικής  καταργείται, κλείνει στην ουσία μετά από 110 χρόνια λειτουργίας, με τεράστια προσφορά τόσο στην Εκκλησιαστική Εκπαίδευση, αλλά και στη γενικότερη εκπαίδευση, όσο και στη κοινωνία της Ηπείρου και στην πατρίδα μας. Αποτελεί συνέχεια της συνείδησης της προσφοράς, των δωρεών και των Εθνικών Ευεργεσιών από σπουδαίους και διακεκριμένους Ηπειρώτες. Στελεχώθηκε από αξιόλογους καθηγητές και δασκάλους και ανέδειξε εκατοντάδες αποφοίτους, με ιδιαίτερες διακρίσεις σ’ όλους τους χώρους και σ’ όλο το επίπεδο της Επιστήμης, της Δημόσιας Διοίκησης και της Εκκλησίας. Θα πρέπει να αποσυρθούν αυτές οι διατάξεις και να γίνει μία ολοκληρωμένη συζήτηση πάνω σ’ αυτό το θέμα.
  • Έχουμε μια διαφορετική αντίληψη για το περιεχόμενο, την ουσία και την ποιότητα της Δημόσιας Εκπαίδευσης, και γι’ αυτό επί της αρχής δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε στο Νομοσχέδιο αυτό,που κινείται σε πνεύμα οπισθοδρόμησης και λογικής ελέγχου και εξυπηρέτησης πολιτικών και μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων.
  • Τουλάχιστον φροντίστε, αυτή τη φορά, αν και πια δεν είναι νωρίς, να ανοίξουν τα σχολεία και μάλιστα με ασφάλεια. Με περισσότερες αίθουσες, περισσότερους εκπαιδευτικούς, με εμβολιασμούς, με ελέγχους και τεστ με Δημόσια Ευθύνη.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος: «Κάθε αλλαγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν μπορεί να γίνεται ερήμην των Πανεπιστημίων που αφορά»Μιχάλης Κατρίνης: «Ένα βήμα μπροστά, δύο βήματα πίσω στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας»