Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Σημεία Ομιλίας Χρήστου Γκόκα, Ομιλητή του Κινήματος Αλλαγής, στη Συζήτηση επί της Προτάσεως δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης

  • Με τη συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας, είναι φανερά και τα μικροπολιτικά παιχνίδια του ΣΥΡΙΖΑ και οι επιδιώξεις της ΝΔ, με τον ιδιότυπο δικομματισμό που θέλουν να διατηρήσουν. Δεν δίνουμε καμία ψήφο εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση, που έχει αποτύχει συνολικά στις πολιτικές που ασκεί. Η θέση μας αυτή, χωρίς να ζητάμε εκλογές, έδωσε την αφορμή, και στο ΣΥΡΙΖΑ και στην ΝΔ, να αντιδράσουν με τον ίδιο τρόπο.
  • Ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν ζητούσε εκλογές, λόγω της πανδημίας μιλώντας για τυχοδιωκτισμό. Τώρα με διπλάσιους συμπολίτες μας καθημερινά, να χάνουν τη ζωή τους, άλλαξε θέση. Δεν είναι τυχοδιωκτισμός;
  • Η Νέα Δημοκρατία προσποιείται πως δεν γνωρίζει, ότι οι εκλογές προκύπτουν όταν υπάρχει απώλεια της δεδηλωμένης.

Δηλαδή με τη λογική της κάθε φορά που η Αντιπολίτευση καταψηφίζει τον Π/Υ, θα έπρεπε να ζητά εκλογές;

  • ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ ανησυχούν και ενοχλούνται από την αυτόνομη πορεία και το δυνάμωμα του ΠΑΣΟΚ/ ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ. Και αυτό φάνηκε και με την απαγόρευση της συνεδρίασης της Κοινοβουλευτικής μας Ομάδας, που βόλευε και άλλους, όχι μόνο την Κυβέρνηση.
  • Το επιτελικό, το συγκεντρωτικό, στην ουσία κράτος, απέτυχε.

Στη διαχείριση της πανδημίας. Επί 2 χρόνια χωρίς να ενισχυθεί το ΕΣΥ, χωρίς πρωτοβάθμια φροντίδα Υγείας, χωρίς την έμπρακτη στήριξη των εργαζομένων, με το συνωστισμό στα ΜΜΜ και τα σχολεία να συνεχίζεται.

Στο μέτωπο της Οικονομίας, ο κόσμος της παραγωγής και της εργασίας, οι ΜΜΕ, ο Πρωτογενής Τομέας, τα οικονομικά ευάλωτα νοικοκυριά βιώνουν τις συνέπειες της πανδημίας, της έλλειψης σχεδίου για ανάπτυξη.

Η ακρίβεια είναι παρούσα, χωρίς έλεγχο, με τον πληθωρισμό στο 5,1%, και το ηλεκτρικό ρεύμα στα ύψη. Το κόστος παραγωγής πλήττει παραγωγικές δραστηριότητες, αγρότες και κτηνοτρόφους, που βρίσκονται σε απόγνωση.

Προτείνουμε τώρα, μειώσεις των έμμεσων, φόρων (ΦΠΑ και ΕΦΚ), ιδιαίτερα σε βασικά αγαθά, και ρύθμιση για τον κατώτατο μισθό και την προοπτική των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.

  • Η χιονόπτωση στην Αττική, επιβεβαίωσε τη σοβαρή αδυναμία διαχείρισης των φυσικών καταστροφών και από αυτή τη Κυβέρνηση. Δεν υπάρχει σχεδιασμός, πρόληψη και συντονισμός, ακόμα και όταν τα ακραία φαινόμενα έχουν προβλεφθεί.
  • Η συζήτηση και η σύγκριση στην κακή διαχείριση κρίσεων, από την προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στη Μάνδρα και στο Μάτι, με τα γνωστά τραγικά δυστυχώς αποτελέσματα, από τη σημερινή Κυβέρνηση στις πλημμύρες του Ιανού, στη Μήδεια πέρυσι, στις πυρκαγιές, όπως στη Βόρεια Εύβοια, και τώρα στην Αττική οδό και το Λεκανοπέδιο, δεν είναι το κύριο που ενδιαφέρει τους πολίτες. Ενδιαφέρει το αποτέλεσμα.
  • Έχουμε ανάγκη ένα νέο θεσμικό πλαίσιο,  μία νέα  Δομή αποτελεσματικής Πολιτικής Προστασίας. Αντίστοιχη των ευρωπαϊκών χωρών. Ο Πρόεδρός μας ο Ν. Ανδρουλάκης ήταν αυτός που εισηγήθηκε στην Ε.Ε. τον Μηχανισμό Πολιτικής Προστασίας για τις φυσικές καταστροφές. Η παράλυση της λειτουργίας της χώρας, στο Κέντρο, στην Πρωτεύουσα είναι και λυπηρή και απογοητευτική για τους πολίτες.

Στα ΜΜΜ  δεν υπήρξε τελικά σχέδιο, αντίθετα με όσα ανέφερε χθες ο Υπουργός κ. Καραμανλής. Λεωφορεία και αμαξοστάσια βγήκαν εκτός, αλλά και τα μέσα σταθερής τροχιάς διέκοψαν κρίσιμες διαδρομές, παρά την προσπάθεια των εργαζομένων σ’ αυτά και τη δική τους περιπέτεια, όπως στα βαγόνια του ΤΡΑΜ. Εκτός εάν το σχέδιο του Υπουργείο ήταν μόνο η διακοπή των Συγκοινωνιών.

Δεν αρκεί η μισή συγγνώμη και η εξαγγελία επικοινωνιακής εκτόνωσης με 2000 ευρώ για τους εγκλωβισμένους στην Αττική Οδό και 1000 ευρώ στους αποκλεισμένους στα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Υπάρχουν κρίσιμα ερωτήματα, έχει κατατεθεί και σχετική ερώτηση μας.

  • Για τις συσκέψεις που έγιναν και ποιοι συμμετείχαν; Τι προτάσεις υπήρξαν από όλους και από τις Αττικές Διαδρομές. Τι ακριβώς αποφασίστηκε;
  • Γιατί δεν κλήθηκε το Αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών;

Μήπως αυτή είναι τελικά και η απάντηση για ότι έγινε στις αστικές Συγκοινωνίες και τα τρένα;

  • Τι ακριβώς συνέβη σχετικά με τη διακοπή κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων;
  • Τηρούνται τα προβλεπόμενα από τη σύμβαση για τη Λειτουργία και τη Συντήρηση του έργου; (εξοπλισμός, μηχανήματα και προσωπικό)
  • Υπήρχε τελικά σχέδιο που αφορούσε συνολικά τη διαχείριση από το Κράτος, την Περιφέρεια, τους Δήμους, και τις Υπηρεσίες και τις εταιρίες;
  • Κατά πόσο εφαρμόστηκε; Αξιολογούνται τα συμπεράσματα για την επόμενη φορά, έγινε αυτό για την περυσινή κακοκαιρία;(ΜΗΔΕΙΑ)
  • Γιατί έκλεισαν κεντρικοί δρόμοι της Αθήνας (Κατεχάκη, Μεσογείων);
  • Εδώ δεν υπάρχουν αποκλεισμένοι δικαιούχοι αποζημιώσεων;
  • Ποιος έχει δίκιο στο μπαλάκι των ευθυνών, ο κ. Στυλιανίδης, η τροχαία ή η εταιρεία;
  • Πρέπει να ξαναδούμε το αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο των παραχωρήσεων μεγάλων Συγκοινωνιακών έργων. Η τωρινή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τελικά το 2024, είναι μια άλλη κουβέντα, βέβαια, πως καταλήξαμε εκεί. Ήδη προκηρύχτηκε νέος Διαγωνισμός, από το ΤΑΙΠΕΔ στο οποίο η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ μεταβιβάστηκε από το ΣΥΡΙΖΑ. Μήπως όλα όσα διαδραματίζονται αυτές τις μέρες σχετίζονται και με αυτή την εξέλιξη;
  • Για τον τομέα Υποδομών & Μεταφορών, δύο μόνο λόγια. Έχουμε τις συχνά επαναλαμβανόμενες εξαγγελίες για προγράμματα έργων. Εξαγγελίες έχουμε, εργοτάξια δεν βλέπουμε. Η εκτεταμένη χρήση ΣΔΙΤ, που προωθείται από το Υπουργείο, επιβαρύνει το κόστος για τους χρήστες, όπως π.χ. οι αγρότες με τα αρδευτικά έργα. Ναι, θα έχουμε και ΣΔΙΤ, υπό προϋποθέσεις όμως, χωρίς όμως να αφορά Δημόσια Αγαθά, όπως το νερό της ΕΥΔΑΠ. Τέλος στις Αστικές Συγκοινωνίες, υπάρχει μόνο η προβληματική μίσθωση λεωφορείων. Για αγορά περισσότερων και καινούργιων ακόμα περιμένουμε.
  • Είναι αυτονόητη η επιλογή μας να υπερψηφίσουμε την πρόταση δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης, για την ανεπάρκειά της και τα προβλήματα που συσσωρεύτηκαν.
  • Αγωνιζόμαστε, για μια άλλη Πολιτική, για αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών. Εκφράζουμε την αξιόπιστη εναλλακτική πολιτική πρόταση, για βιώσιμη ανάπτυξη με κοινωνική δικαιοσύνη, για  βιώσιμη ανάπτυξη με περιφερειακή και παραγωγική διάσταση, με εργασία και αξιοπρέπεια για όλους.
  • Η Δημοκρατική Παράταξη το ΠΑΣΟΚ / ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ, με τον Πρόεδρο Νίκο Ανδρουλάκη, εκφράζει ξανά τις προσδοκίες της Ελληνικής Κοινωνίας για ένα καλύτερο μέλλον, για όλους, και ιδιαίτερα για τους νέους μας.  

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Χάρης Καστανίδης: «Να υιοθετήσουμε τον κανόνα της συνεχούς διοικητικής μεταρρύθμισης. Αυτό σημαίνει εθνική συνεννόηση σε βάθος χρόνου»Μιχάλης Κατρίνης: «Η Ελλάδα δεν ανήκει ούτε στη ΝΔ, ούτε στο ΣΥΡΙΖΑ. Ανήκει σε κάθε Έλληνα πολίτη και στις γενιές που έρχονται»