Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Σημεία Ομιλίας Χρήστου Γκόκα, Βουλευτή ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών .

  • Η άρνηση της Κυβέρνησης να εφαρμόσει τις γνωστές αποφάσεις 190 και 191 του 2022, του ΣτΕ, για την άμεση επιστροφή των μετοχών της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ, από το Υπερταμείο, δηλαδή από την Ε.Ε.ΣΥ.Π. στο Ελληνικό Δημόσιο, αποδεικνύει την υποκριτική στάση της Ν.Δ. ως αξιωματική Αντιπολίτευση, όταν καταψήφισε τη σύσταση του Υπερταμείου, όπως και εμείς το είχαμε καταψηφίσει, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφιζε τη σύστασή του.
  • Με το σημερινό Νομοσχέδιο θεσπίζονται διατάξεις για να μη λογοδοτεί κανείς.
  • Με τα προβλεπόμενα για τις προσλήψεις προσωπικού, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης ή επιχειρησιακής Σ.Σ.Ε., και με πρόβλεψη μάλιστα συνέντευξης, με διαδικασίες που χαλαρώνουν και πρακτικά παρακάμπτουν τον  έλεγχο από τον ΑΣΕΠ, προκύπτουν ζητήματα, όπως: Ο κίνδυνος να δημιουργηθεί μια νέα γενιά εργαζομένων με χαμηλότερα εργασιακά δικαιώματα, και εργαζομένους δύο ταχυτήτων,Η μείωση του παλιού προσωπικού και η διατήρηση του νέου, που οδηγεί στην κατάργηση των Σ.Σ.Ε.,Επίσης δεν υπάρχει καμία διασφάλιση ότι οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου θα είναι πλήρους απασχόλησης.
  • Προβλέπεται ενιαίο μισθολόγιο για τους εργαζόμενους, αλλά ελεύθερη πολιτική και επιλογή αμοιβών για Γενικούς Διευθυντές και Διευθυντές, αμοιβές που διευρύνονται. Για ποιο εργασιακό αξιοκρατικό καθεστώς μιλάμε; 
  • Επίσης, έχουμε άλλη μία κατά παρέκκλιση ρύθμιση ζητημάτων που αφορούν στις δημόσιες συμβάσεις και τον Νόμο 4412/2016. Ο Υπουργός αποφασίζει ο ίδιος την εκποίηση δημόσιας περιουσίας. Το πάρτυ των κατά βούληση αναθέσεων θα συνεχιστεί.
  • Αντίστοιχες διατάξεις αφορούν στο προσωπικό και στα στελέχη του ΟΑΣΑ Α.Ε. και των θυγατρικών του, ΣΤΑΣΥ Α.Ε. και ΟΣΥ Α.Ε.Στην ουσία απελευθερώνονται πλήρως οι προσλήψεις, όλα ορίζονται από όργανα της Εταιρείας, οι 20 μέρες είναι ελάχιστες για να διαπιστωθούν παρατυπίες από τον ΑΣΕΠ, και προβλέπεται κύμα ενστάσεων. 
  • Όλες αυτές, είναι διατάξεις που τα διαλύουν όλα, εργασιακά δικαιώματα, Σ.Σ.Ε., μισθούς, διαφάνεια στις Δημόσιες Συμβάσεις και οι αντιδράσεις των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ, είναι δικαιολογημένες. Είναι μήπως το βήμα για την ιδιωτικοποίηση των Δημόσιων Αστικών Συγκοινωνιών; .Οι εξηγήσεις του Υπουργού Μεταφορών, δεν καθησυχάζουν κανένα.
  • Η επέκταση κατά 1 χρόνο των συμβάσεων ανάθεσης έργου αστικών συγκοινωνιών από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ (Αθήνας και Θεσσαλονίκης), και μάλιστα με πρόσθετο έργο κατά 25%, σε γραμμές, δρομολόγια και χιλιόμετρα, απευθείας και χωρίς κανένα διαγωνισμό, αφορά σε μια διαδικασία που ξεκίνησε από τον ΣΥΡΙΖΑ με την ανάθεση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ και συνεχίστηκε με τη Ν.Δ.
  • Η διάταξη αυτή επανανομοθετείται. Είχε καταψηφισθεί από εμάς, αφού αποτελεί μια διαδικασία έμμεσης ιδιωτικοποίησης του έργου των αστικών συγκοινωνιών που προωθήθηκε με αφορμή την πανδημία και επεκτείνεται χωρίς όμως διαγωνισμούς. Επανανομοθετείται προφανώς επειδή το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε ότι δεν υφίστανται πλέον οι λόγοι του κατεπείγοντος και των έκτακτων συνθηκών.
  • Η εξέλιξη αυτή, αποτελεί όμως φιάσκο για την Κυβέρνηση. Αφού πρώτα υποστήριξε ότι ο κορωνοϊός δεν κολλάει από το συνωστισμό στα ΜΜΜ, ανέθεσε ύστερα έργο στα ΚΤΕΛ με τη γνωστή διαδικασία.Δεν προχώρησε σε επαρκή μίσθωση λεωφορείων από τον ΟΑΣΑ, παρά τον προβληματικό διαγωνισμό των 300 λεωφορείων.Πάμε στον 4ο χρόνο και ακόμα δεν προχώρησε η αγορά νέων λεωφορείων.Δεν δίνονται χρήματα για ανταλλακτικά, ώστε να μπουν σε κυκλοφορία τα λεωφορεία του Οργανισμού που είναι αραγμένα στα Μηχανοστάσια.
  • Ο κ. Καραμανλής μίλησε για παροχή έργου με πολύ μικρότερο κόστος με τα ΚΤΕΛ.Ποιο έργο προσφέρουν; Με μη κατάλληλα λεωφορεία για ποιότητα εξυπηρέτησης στις Αστικές Συγκοινωνίες;Για τι μας προϊδεάζει ο κ. Υπουργός, Ποια είναι τα σχέδια της Κυβέρνησης για το μέλλον των Αστικών Συγκοινωνιών;
  • Καταψηφίζουμε αυτό το Νομοσχέδιο επί της αρχής, θα ψηφίσουμε διατάξεις που συμφωνούμε, αλλά και τα οικονομικά μέτρα της Τροπολογίας, αφού δεν λέμε όχι σε ό,τι ανακουφίζει τους πολίτες.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.