Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Στη συζήτηση για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με θέμα: «Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, θέσπιση πλαισίου για την ανάπτυξη των Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων, την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, την προστασία του περιβάλλοντος και λοιπές διατάξεις», μίλησε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Χρήστος Γκόκας.

Ακολουθούν σημεία της ομιλίας του:

  • Είναι προφανές ότι υπάρχει μείζον πολιτικό ζήτημα, ζήτημα Δημοκρατίας, αλλά και ηθικό ζήτημα, με την απόπειρα παραβίασης της ιδιωτικότητας του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, του Προέδρου μας Νίκου Ανδρουλάκη. Την απόπειρα παγίδευσης και παρακολούθησης του κινητού του τηλεφώνου, που θίγει το κατά το Σύνταγμα απόλυτα απαραβίαστο απόρρητο των τηλεφωνικών επικοινωνιών. Η αποκάλυψη της αλήθειας και όλων όσων συνήργησαν σ’ αυτή την απόπειρα είναι δημοκρατικό μας καθήκον, για την προστασία των δημοκρατικών δικαιωμάτων των πολιτών.
  • Η Κυβέρνηση και η δικαιοσύνη στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους έχουν την ευθύνη να εξαντλήσουν κάθε δυνατότητα για να διερευνηθεί σε βάθος αυτή η υπόθεση.
  • Πέρα από τη μηνυτήρια αναφορά που ο Πρόεδρός μας κατέθεσε στον κ. Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, σύσσωμη, η Κ.Ο. του τρίτου σήμερα κόμματος στη Βουλή, πρώτη αυτή κατέθεσε αίτημα σύγκλισης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, που αύριο συνεδριάζει, ώστε να δώσουν εξηγήσεις ο Επικεφαλής της ΕΥΠ και ο Πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών.
  • O Πρωθυπουργός πλέον, από το 2019, έχει την εποπτεία της ΕΥΠ, επομένως το ζήτημα πρέπει να απαντηθεί με τον ανάλογο θεσμικό τρόπο. Καμία υποτίμηση της σοβαρότητας του προβλήματος δεν είναι αποδεκτή, καμία ανοχή και αποδοχή ότι στη χώρα μας μπορεί όποιος θέλει να παρακολουθεί τηλέφωνα. 
  • Όσον αφορά στο Νομοσχέδιο: Οι απλοποιήσεις των Περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων με τις απλοποιήσεις στις αδειοδοτήσεις εγκατάστασης των ΑΠΕ και με τις προβλεπόμενες αλλαγές στις χρήσεις γης, θα μπορούσαν να αξιολογηθούν, εφόσον υπήρχε μια σοβαρή μελέτη γι’ αυτά και κυρίως εφόσον υπήρχε η επικαιροποίηση και η αναθεώρηση του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τις ΑΠΕ.
  •  Μπορεί να χρειάζονται αλλαγές στις επιτρεπόμενες δραστηριότητες στις περιοχές Natura 2000, αλλά με τρόπο, που να οδηγεί σε βιώσιμη και δίκαιη ανάπτυξη για όλους. Γι’ αυτό και καλώς αποσύρατε, κύριε Υπουργέ, τις διατάξεις του κεφαλαίου για τις χρήσεις γης, για τους λόγους που και ο εισηγητής μας κ. Αρβανιτίδης ανέφερε στην ομιλία του, αλλά και η έκθεση του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής επίσης αναφέρει.
  •  Στο θέμα της αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης και τη γενικότερη ενεργειακή σας πολιτική:

Αποτύχατε, με τα μικροποσά που δώσατε για φιλοδώρημα στους πολίτες, μέσα από το θολό τοπίο των επιδοτήσεων και της υποτιθέμενης κατάργησης της ρήτρας αναπροσαρμογής. Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για πλαφόν στη Λιανική Τιμή Ρεύματος, είναι αυτή που προστατεύει τους καταναλωτές, επιμένετε όμως να την αγνοείτε. 

Για τα άρθρα 119 και 120 που αφορούν στη Ρύθμιση θεμάτων για τη μεταβίβαση από το Δημόσιο στην Ε.Ε.Σ.Υ.Π., μετοχών των εταιρειών ΕΥΔΑΠ Α.Ε. και ΕΥΑΘ Α.Ε.:

  • Οι υπ’ αριθμόν 190 και 191 του 2022 γνωστές πλέον Αποφάσεις του ΣτΕ για το νερό, και για την άμεση επιστροφή των μετοχών της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ, από το Υπερταμείο, δηλαδή την ΕΕΣΥΠ, στο Ελληνικό Δημόσιο, εκθέτουν και αποτελούν κόλαφο, τόσο για τον ΣΥΡΙΖΑ  που ως Κυβέρνηση εκχώρησε το Νερό στο Υπερταμείο, αν και Συνταγματικά κατοχυρωμένο ως Δημόσιο αγαθό, αλλά και για τη Νέα Δημοκρατία, που αρνείται να προσαρμοστεί ευθέως στις αποφάσεις του ΣτΕ. 
  • Το ΣτΕ στην ουσία έκρινε αντισυνταγματικό το Νόμο 4389/2016 του ΣΥΡΙΖΑ, για τη μεταβίβαση της πλειοψηφίας των μετοχών ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ στο Υπερταμείο, αλλά και τη μεταβίβαση της περιουσίας τους το 2018. Είναι δυνατόν να μην λέει κάτι ο ΣΥΡΙΖΑ για τα δικά του κατορθώματα, στη διαχείριση του Νερού; Τουλάχιστον μια αυτοκριτική. Η δε άρνηση της Ν.Δ. αποδεικνύει  τη δική της, υποκριτική στάση ως Αντιπολίτευση, απέναντι στο Υπερταμείο, όταν καταψήφισε τα αντίστοιχα άρθρα. Το οποίο όμως ως Κυβέρνηση όχι μόνο διατήρησε αλώβητο, αλλά του έδωσε και πρόσθετες αρμοδιότητες, και ενίσχυσε το ρόλο του, με διάφορες αποφάσεις, όπως:

– για τις τράπεζες, 

– τη μη επιστροφή των 10.119 ακινήτων,

-τις αυξήσεις αμοιβών σε Προέδρους και Στελέχη για τις οποίες αντιδράσαμε σε αντίστοιχη απόπειρα από το ΣΥΡΙΖΑ το 2018.

Ή την Ανάθεση στο ΤΑΙΠΕΔ της ωρίμανσης Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας.

  • Σήμερα η Κυβέρνηση νομοθετεί μια επίσης αντισυνταγματική διάταξη παρ’ ότι έχει στα χέρια της την απόφαση του ΣτΕ.Η Κυβέρνηση αγνοεί και δεν σέβεται τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης. Προσπαθεί με Νομοτεχνικές σοφιστείες και τεχνάσματα να τις προσπεράσει. 
  • Αυτά που νομοθετεί η Κυβέρνηση με τα άρθρα 119 και 120 είναι εντελώς διαφορετικά πράγματα. Δεν είναι άσχετα, δεν είναι τυχαία. Τα άρθρα αυτά έρχονται ως συνέχεια της επιλογής της να μπουν Ιδιώτες στον κύκλο  της Διαχείρισης του Νερού, της συντήρησης και λειτουργίας του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος της Αθήνας, με ΣΔΙΤ. Με αποκλεισμό της ίδιας της ΕΥΔΑΠ από τη δυνατότητα συμμετοχής στο διαγωνισμό για αυτό το έργο, που υλοποιεί μέχρι σήμερα και πολύ καλά μάλιστα, χωρίς προβλήματα  στις αντίστοιχες υποδομές, στα δίκτυα, με ποιοτικό  και φτηνό νερό στον καταναλωτή. Ο διαγωνισμός αυτός πρέπει να ακυρωθεί.
  • Το Νερό για μας είναι Δημόσιο Αγαθό και Ανθρώπινο Δικαίωμα . Η διαχείρισή του ανήκει αποκλειστικά στο Δημόσιο Τομέα. Οι Κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ είχαν αρνηθεί την εκχώρηση  της διαχείρισης του Νερού  σε οποιονδήποτε, πέραν του Δημοσίου.
  • Επίσης υπενθυμίζω την αντίθεσή μας στην εκχώρηση των μετοχών της ΕΥΔΑΠ στο Υπερταμείο.Ενώ είχαμε καταθέσει πρόταση νόμου το 2018 για τον τρόπο ορισμού του Εποπτικού Συμβουλίου του Υπερταμείου στα πρότυπα της διαδικασίας επιλογής, προσώπων που στελεχώνουν τις Ανεξάρτητες Αρχές.

-Οι αποφάσεις του ΣτΕ πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα.

-Η δε διοίκηση της ΕΥΔΑΠ οφείλει να αντιληφθεί το κοινωνικό χαρακτήρα  του δημόσιου αυτού Αγαθού, του νερού, και να αναστείλει τις διακοπές για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως και να αυξήσει την παρεχόμενη δωρεάν ποσότητα νερού, διευρύνοντας τις κατηγορίες δικαιούχων.

-Σας καλούμε να αποσύρετε τα άρθρα 119 και 120.

  • Όσον αφορά στην Τροπολογία 1403/117 27.7.2022 και την πρόβλεψη για διόρθωση κλάσματος κινήτρου βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών, δεν έχουμε αντίρρηση, όμως απαιτείται μια συνολική αντιμετώπιση, για όλους τους κλάδους προσωπικού της ΥΠΑ, για να μην υπάρχουν αδικίες κάτι που είχε υποσχεθεί ο ίδιος ο κ. Υπουργός, ο κ. Καραμανλής. Να γίνει μια συζήτηση και για τα αεροναυτιλιακά τέλη και για την κατανομή των ποσοστών. Όχι όμως έτσι όπως νομοθετείτε.
  • Η διάταξη της παράτασης της θητείας των διοικήσεων για την «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ» ΚΑΙ «ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΕ», είναι σκανδαλώδης. Πρέπει να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία μέσω της αρμόδιας Επιτροπής ΔΕΚΟ.
  • Στο Νομοσχέδιο αυτό με μια σειρά προβληματικών διατάξεων σε διαφορετικούς τομείς πολιτικής δεν μπορεί να υπάρξει επί της Αρχής θετική τοποθέτηση (ποιας Αρχής, άλλωστε σ΄ αυτό το Πολυνομοσχέδιο;) Αρκετά πια με αυτό τον τρόπο νομοθέτησης. Θα ψηφίσουμε θετικά στα άρθρα που συμφωνούμε, για τα υπόλοιπα ακούσατε την κριτική μας, και σας καλούμε να ανταποκριθείτε στον απαιτούμενο διάλογο.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.