Σε Συνεντεύξεις

Συνέντευξη Χαράς Κεφαλίδου, Βουλευτή Δράμας και Τομεάρχη Παιδείας και Θρησκευμάτων του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, στο ValueNews.gr

ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΥΣΧΕΡΑΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

«Αυτό που πρέπει να επιλυθεί είναι ότι τα περισσότερα σχολεία δεν έχουν Διευθυντές μετά από αξιολογήσεις, γιατί καθυστέρησε φέτος πάρα πολύ το καλοκαίρι, σχεδόν φτάσαμε τους 7 – 8 μήνες, να υπάρξει αξιολόγηση των Διευθυντών εκπαίδευσης. Αυτό συμπαρέσυρε και τις αξιολογήσεις στους Διευθυντές των σχολείων και στους συμβούλους που είναι μια διαδικασία που θα τρέξει τώρα. Είναι καλό ένα σχολείο να έχει λύσει τα διοικητικά του θέματα για να μπορέσει μετά να ρίξει το βάρος του στο κυρίως έργο του, που είναι το εκπαιδευτικό.

Πολλές φορές έχουμε πλεόνασμα αναπληρωτών, τους οποίους μετακινούμε από σχολείο σε σχολείο. Αυτό δεν βοηθάει ούτε τα παιδιά και φυσικά ταλαιπωρεί και πάρα πολύ τους εκπαιδευτικούς.

Το ολοήμερο σχολείο, παρ’ όλο που πολύ διαφημίστηκε από το Υπουργείο, πρέπει να σας πω ότι οι γονείς δεν έχουν επιλέξει αυτή την επέκταση του ωραρίου πέρα από τις 3. Φαίνεται ότι εκεί ότι υπάρχει μια αμφισβήτηση για το κατά πόσο γίνεται δουλειά στα σχολεία, όταν τα παιδιά μένουν τόσες ώρες στο σχολείο και φυσικά τι μαθαίνουν τα παιδιά;

Η σχολική χρονιά μένει να δείξει πως θα κυλήσει και στο θέμα της πανδημίας, αλλά και στο θέμα της καθημερινής εύρυθμης λειτουργίας με όποιες πρωτοβουλίες και καινοτομίες έχουν ψηφιστεί μέχρι τώρα. Θα είναι ένα κρας τεστ των όσων έχουν νομοθετηθεί».

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΜΕΝΟΥΝ ΣΕ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ

«Αφορμή υπήρξε το σχολείο της Γαύδου. Αυτό που θέλει το ΠΑΣΟΚ και μελετάμε αυτή τη στιγμή και πιστεύω ότι σύντομα θα έχουμε και μια πρόταση Νόμου είναι πως μπορούμε σε νησιωτικές περιοχές και ορεινές περιοχές να μπορέσουμε να προσφέρουμε στους γονείς την επιλογή να παραμείνουν στον τόπο τους και στα παιδιά να έχουν ποιοτική εκπαίδευση , χωρίς να χρειαστεί να πάνε σε ένα μεγαλύτερο νησί ή να φύγουν σε ένα αστικό κέντρο. Αυτό γίνεται, προσλαμβάνοντας έστω δύο Καθηγητές, βασικών ειδικοτήτων και μετά κάνοντας ένα πάντρεμα της τεχνολογίας με την δυνατότητα μάθησης και φέρνοντας σε επαφή παιδιά που μπορεί να είναι σε γειτονικά νησιά. Μια σκέψη είναι ακόμη να υπάρχει ένα εσωτερικό Erasmus, δηλαδή κάποιες ημέρες να μπορούν τα παιδιά να πηγαίνουν σε ένα σχολείο μιας μεγάλης πόλης και να φοιτούν μαζί με παιδιά της ηλικίας τους για να έχουν μια εικόνα του τι σημαίνει ένα σχολείο με 25 μαθητές που έχουν ένα άλλο πρόγραμμα σπουδών και μια άλλη καθημερινότητα. Αυτό που χρειάζεται είναι πολιτική βούληση και μια αφομοίωση των βέλτιστων πρακτικών που ήδη υπάρχουν».

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

«Αστυνόμευση πρέπει να υπάρχει στα Πανεπιστήμια γιατί είναι ζωτικό κομμάτι της Δημοκρατίας μας η ασφάλεια. Για αυτό όμως υπάρχει το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, για αυτό υπάρχει η ΕΛ.ΑΣ. , για αυτό δίνουν Πανελλήνιες όσοι επιλέγουν να μπουν στην Αστυνομία, για να έχουν και μια εκπαίδευση κατάλληλη, που θα μπορέσει να τους δώσει όλα τα εφόδια για να ασκήσουν ένα σύνθετο επάγγελμα, που έχει γίνει και πολύ απαιτητικό. Το να έρθει κανείς και να λέει ότι πρέπει να φτιάξει μια Πανεπιστημιακή αστυνομία, είναι σαν να λέει ότι υπάρχει μια ειδική ανάγκη. Και εγώ σας λέω γιατί να μην υπάρχει και Ιατρική αστυνομία; Ότι έχει να κάνει με την ασφάλεια και την φύλαξη καλό είναι να γίνεται από έναν φορέα που έχει αναλάβει αυτό το κομμάτι να το κάνει για το κράτος μας και να το κάνει με θεσμικό τρόπο.

Η Πανεπιστημιακή αστυνομία έρχεται να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα παρά να λύσει προβλήματα κι αυτό γιατί πολύ απλά, τα καθημερινά προβλήματα στο Πανεπιστήμιο λύνονται με πολύ πιο άμεσο τρόπο, χωρίς να χρειάζεται να δημιουργηθεί αυτό το σώμα και όταν έχουμε ένα πολύ μεγάλο και έκτακτο γεγονός χρειάζεται πάντα η παρέμβαση της ΕΛ.ΑΣ., των ΜΑΤ. Δηλαδή ενίσχυση από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Άρα πολύ κακό για το τίποτα. Υπερβολή η καθημερινή τους παρουσία και ανεπάρκεια στο να μπορέσουν να λειτουργήσουν όταν υπάρχουν μεγάλα και σημαντικά προβλήματα. Εμείς αυτό που λέμε είναι ότι σεβόμαστε το αυτοδιοίκητο, εάν πραγματικά πιστεύουμε ότι τα Πανεπιστήμια πρέπει να λειτουργούν με ασφάλεια ας κοιτάξουμε τι κάνουν τα υπόλοιπα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια.

Η απόφαση Θεοδωρικάκου να περιφρουρεί η Πανεπιστημιακή αστυνομία, πράγμα που μπορεί να κάνει και η αστυνομία, μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι είναι και μια ομολογία του τύπου ότι νομοθετήσαμε ήταν πρόχειρο και βιαστικό. Ήταν μια κόντρα ιδεολογική που έφτιαξε ένα τείχος. Εμείς δεν χρειαζόμαστε τείχη αυτή τη στιγμή, χρειαζόμαστε συνεννόηση και συναινέσεις».

ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

«Η ΕΥΠ πρέπει με κάποιο τρόπο να τεκμηριώσει το γιατί παρακολουθήθηκε ο κος Ανδρουλάκης ως Εθνικός κίνδυνος. Πρέπει με τρόπο θεσμικό να υπάρξει ένα ξεκαθάρισμα. Όσο το τοπίο είναι θολό, όσο οι απαντήσεις είναι μισές, όσο ακούμε από διαρροές το τι μπορεί να συμβαίνει σε μια εξεταστική, πιστέψτε με δεν βοηθάει ούτε να πέσει το άπλετο φως, ούτε να υπάρξει μια αποκατάσταση στους θεσμούς και στην εμπιστοσύνη που πρέπει να έχουμε όλοι μας, είτε είμαστε πολίτες είτε είμαστε πολιτικοί.

Είναι το μεγάλο στοίχημα και η πρόκληση για το σύνολο του πολιτικού συστήματος, τι πολιτικό λόγο θα εκπέμψει, με τι ποιότητα, με τι στόχευση και τελικά εάν θα υπάρχει ένα αποτέλεσμα γιατί μέχρι τώρα οι εξεταστικές επιτροπές οι εξεταστικές επιτροπές δεν έχουν καταφέρει να απαντήσουν με ενιαίο τρόπο στα μεγάλα θέματα που διαχειρίστηκαν.

Αυτό το μέγα θέμα, που είναι θέμα Δημοκρατίας και Θεσμών, πρέπει να απαντηθεί αυτή τη φορά με έναν ενιαίο τρόπο για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην επόμενη ημέρα, χωρίς γκρίζες ζώνες που δεν θα βοηθήσουν ούτε στην ουσία, αλλά και ούτε σε αυτό που λέμε θεσμική διακυβέρνηση.

Όταν ξεκίνησε το θέμα των παρακολουθήσεων είδαμε και από την πλευρά της Κυβέρνησης μια προσπάθεια να υποτιμηθεί το θέμα, αλλά είδαμε και μια προσπάθεια από την μεριά του ΣΥΡΙΖΑ να γίνει κυρίαρχος στην ατζέντα, ώστε να καρπωθεί πολιτικά οφέλη, από μια ιστορία που έκρυβε σκελετούς στην ντουλάπα και για τους ίδιους.

Τα όσα βγαίνουν αυτή τη στιγμή, δείχνουν ότι το θέμα των παρακολουθήσεων είναι ένα θέμα που δεν έχει αφήσει καμία Κυβέρνηση ανέγγιχτη. Είναι ένα θέμα πολύ σημαντικό, αλλά θα πρέπει να μην το εργαλειοποιήσει κανείς. Δίνει εξετάσεις αυτή τη στιγμή το σύνολο του πολιτικού κόσμου».

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.