Σε Ρυθμός Επικαιρότητας

Φώφη Γεννηματά: Όχι άλλο διχασμό και πόλωση, αλλά δουλειά, μετριοπάθεια, πάθος και πίστη για λύσεις

Εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά στο Open. Συγκεκριμένα, είπε:

  • Η ρύθμιση για τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών θα έπρεπε να συνοδεύεται από τη διασφάλιση των αντίστοιχων κεφαλαίων από τον κρατικό προϋπολογισμό. Διότι το Κίνημα Αλλαγής πιστεύει ότι μόλις ανοίξουν οι επιχειρήσεις, θα πρέπει να καλυφθεί το 100% των ασφαλιστικών εισφορών από το κράτος, για να μην έχουμε εκτίναξη της ανεργίας. Και ακριβώς επειδή δεν υπήρξε αυτή η διασφάλιση κι ενώ υπήρξε δική μας πρόταση αρχικά αυτή, ψηφίσαμε «παρών». 
  • Ο κ. Μητσοτάκης θα έπρεπε ν’ απαντήσει γιατί ήλθε στη Βουλή, ενώ θα έπρεπε να είναι σε καραντίνα λόγω της επαφής του με τον Αρχιεπίσκοπο. Διότι με ρωτούν πολλοί, αν τελικώς η κυβέρνηση εφαρμόζει τα μέτρα που η ίδια αποφασίζει. Ή υπάρχουν μέτρα που τα τηρούμε όλοι ή όχι. 
  • Το Κίνημα Αλλαγής παρουσίασε ένα διαφορετικό μοντέλο για το τι σημαίνει ασφαλές άνοιγμα και κατέθεσε μια συγκεκριμένη πρόταση για το πώς πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνει αυτό στη χώρα. Είναι αισιόδοξη νότα το γεγονός ότι είμαστε κοντά στο να έρθει το εμβόλιο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά αυτό δεν πρέπει να μας αδρανοποιήσει. Θεωρούμε ότι είναι καταστροφικό να έχουμε οριζόντια μέτρα και το ασφαλές άνοιγμα θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής. Το δικό μας μοντέλο στηρίζεται σε μαζικά τεστ στον πληθυσμό, στη σωστή ιχνηλάτηση που μπορεί να οδηγήσει σε στεγανοποίηση συγκριμένων περιοχών και σε διαφορετική αντιμετώπιση του κάθε νομού και της κάθε περιφέρειας με βάση τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά και το φορτίο που παρουσιάζει η κάθε περιοχή. 
  • Πρέπει να ενταχθεί το υγειονομικό προσωπικό στα βαρέα και ανθυγιεινά, να γίνουν προσλήψεις και μονιμοποίηση του επικουρικού προσωπικού. Ενώ εδώ και πάρα πολλούς μήνες ξέραμε πόσους ανθρώπους χρειάζεται για να λειτουργήσουν τις ΜΕΘ, η προκήρυξη έγινε μόλις το Νοέμβριο, με πάρα πολλή καθυστέρηση. Το ΕΣΥ αντέχει χάρη στο φιλότιμο των ανθρώπων, οι οποίοι όμως έχουν αρχίσει και νοσούν οι ίδιοι. Εμείς, έχουμε καταθέσει τροπολογία πάρα πολλές φορές, μας ακολουθούν εκ των υστέρων και άλλα κόμματα. Πρέπει επιτέλους η κυβέρνηση να την ψηφίσει και το υγειονομικό προσωπικό να ενταχθεί στα βαρέα και ανθυγιεινά, να πάρουν δώρο Χριστουγέννων ως έμπρακτη αναγνώριση της τεράστιας προσφοράς τους που δίνουν τη μάχη στην πρώτη γραμμή. Και να γίνει μονιμοποίηση του επικουρικού προσωπικού, διότι αλίμονο αν λήξουν οι συμβάσεις τους και χαθεί αυτό το προσωπικό από τα νοσοκομεία.
  • Προτεραιότητα του πρωθυπουργού πρέπει να είναι τα τεράστια προβλήματα και όχι τα εκλογικά σενάρια. Αλλά το Κίνημα Αλλαγής είναι πάντα σε ετοιμότητα. Αυτή τη στιγμή, σκύβει στα τεράστια προβλήματα της πατρίδας μας και των πολιτών. 
  • Δεν πρέπει να δημιουργηθούν ερείπια στην οικονομία. Γι’ αυτό μιλάμε για αύξηση της επιστρεπτέας προκαταβολής στις επιχειρήσεις. Όσοι μπαίνουν σε αναστολή πρέπει να παίρνουν το σύνολο του μισθού τους και όχι τα 534 ευρώ ή τα 800, που δεν είναι 800 αλλά 640, με όριο τα 1.000 ευρώ. Αξιοπρέπεια χρειάζονται οι Έλληνες εργαζόμενοι.
  • Εδώ που βρίσκεται η χώρα δεν χρειάζεται νέο διχασμό και πόλωση. Χρειάζεται δουλειά, μετριοπάθεια, πάθος και πίστη, να δώσουμε λύσεις στον ελληνικό λαό. Έτσι δουλεύει το Κίνημα Αλλαγής. Και για το θέμα των διαδικασιών μας, το αυτονόητο είναι ότι ένας πρόεδρος δίνει τη μάχη για το καλύτερο δυνατό για την παράταξή του και πιστεύει στο αποτέλεσμα. Αυτό απάντησα και αυτό κάνω. Και για τις εκλογές του Κινήματος Αλλαγής, θα τηρηθεί το καταστατικό κατά γράμμα.

Κορονοϊός: Σήμα κινδύνου για την κατάσταση του συστήματος υγείας στη Βόρεια Ελλάδα

Είναι δυστυχώς αυταπόδεικτο ότι η κυβέρνηση καθυστέρησε ν’ αντιμετωπίσει το δεύτερο κύμα της πανδημίας και κατ’ αυτόν τον τρόπο καθυστέρησε να επιτάξει τις δύο ιδιωτικές κλινικές της Θεσσαλονίκης παρ’ ότι τα μηνύματα από τα δημόσια νοσοκομεία της πόλης και γενικότερα της Βόρειας Ελλάδας είχαν έρθει από νωρίς. Επιπλέον, από την αρχή του δεύτερου κύματος, 500 γιατροί, νοσηλευτές και εργαζόμενοι στα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης μολύνθηκαν από τον ιό και αποσύρθηκαν από τη μάχη, αφήνοντας το υπόλοιπο προσωπικό στην πρώτη γραμμή εκτεθειμένο και υπερβαίνοντας κάθε ανθρώπινο όριο. Αλλά και ενώ για τις επόμενες δύο εβδομάδες εκτιμάται ότι το σύστημα υγείας στην περιοχή χρειάζεται 100 πρόσθετες κλίνες ΜΕΘ και 500 για απλά περιστατικά Covid, αλλά, μέχρι στιγμής, δεν παρατηρείται μεταφορά ασθενών στις κλινικές που έχουν επιταχθεί.

Αντιθέτως, σύμφωνα με ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης και δημοσιεύματα στον Τύπο, η μία από τις δύο ιδιωτικές κλινικές εμφανίζεται να έχει σοβαρά προβλήματα που καθιστούν στην πράξη άνευ ουσίας την επίταξή της. Π.χ. οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι επί μήνες και μεγάλο μέρος των θέσεων εργασίας καλύπτεται μέσω μαθητείας, ενώ οι υγειονομικές συνθήκες εντός κλινικής είναι προβληματικές. Ενήμερη είναι για όλα αυτά και η διοίκηση της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας, η οποία, όπως, σιωπά, όπως αποκαλύπτουν με ερώτησή τους βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής.

Την ίδια στιγμή, με άλλη ερώτηση προς τον υπουργό Υγείας, καταγγέλλεται η εκτός των ορίων κατάσταση στο Γενικό Νοσοκομείο Δράμας, η οποία ισοδυναμεί με μια υγειονομική βόμβα κι ενώ ήδη θρηνούμε θύματα. Οι ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό και υποδομές είναι μεγάλες και η Δράμα σήμερα πήρε τη θλιβερή πρωτιά της αεροδιακομιδής σε νοσοκομείο αναφοράς στην Αθήνα.

Σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας: Ανεξάρτητη Αρχή ή απλώς μια Ρυθμιστική Αρχή που ορίζεται από τον Υπουργό;

Το Κίνημα Αλλαγής καταψηφίζει επί της αρχής το συγκεκριμένο νομοσχέδιο της κυβέρνησης υπενθυμίζοντας ότι η σύσταση της ΑΠΑ έγινε με το νόμο 4427/2016 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και δεν εφαρμόστηκε ποτέ, λόγω των αδυναμιών, των παραλείψεων, των κενών και της λογικής των τακτοποιήσεων που είχαν οι ρυθμίσεις έκτοτε και αυτό επισημάνθηκε από την παράταξή μας. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ τότε ήταν αντίθετος στις Ανεξάρτητες Αρχές και η ΝΔ καταψήφισε το σχετικό νομοσχέδιο!

Διευκρινίζεται πάντως ότι η σημερινή συζήτηση δεν αφορά τη θέση μας επί της αρχής για το διαχωρισμό μεταξύ ελέγχου και παροχής υπηρεσιών. Διότι η επιλογή της Ανεξάρτητης Αρχής ως φορέα ελέγχου και εποπτείας θα πρέπει να δημιουργεί μια πραγματικά Ανεξάρτητη Αρχή, χωρίς αλληλοεπικαλύψεις με τους ελεγχόμενους φορείς, χωρίς κανονιστικές αρμοδιότητες σε διοικητικά και οικονομικά θέματα του άλλου φορέα, εν προκειμένου της ΥΠΑ. Οι δύο φορείς πρέπει να εξυπηρετούν το ρόλο και την αποστολή τους, το έργο τους.

Όμως, ο χαρακτήρας της Εποπτικής Αρχής δεν είναι ξεκάθαρος. Είναι Ανεξάρτητη Αρχή ή απλά μία ρυθμιστική Αρχή που ορίζεται ουσιαστικά από τον Υπουργό; Και γιατί να έχει κανονιστικό ρόλο στη λειτουργία της ΥΠΑ; Πως ασκείται ο έλεγχος παντού και για όλους, χωρίς τις Περιφερειακές Αρχές των Αεροδρομίων και μάλιστα με συρρικνωμένο προσωπικό; Πόσο είναι λογικό η ΑΠΑ να ορίζει το Σχέδιο Επιδόσεων, που επηρεάζει τα χρήματα που εισπράττονται από το Eurocontrol, αλλά και τις αποζημιώσεις των εργαζομένων, δημιουργώντας ένα κύκλο προβλημάτων που φθάνει μέχρι τα θέματα ασφάλειας; Επίσης, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ήδη ήταν μια αυτοτελής δημόσια υπηρεσία. Δεν αιτιολογήθηκε η μετατροπή της σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου. Η διοικητική και οικονομική της αυτοτέλεια δεν είναι δεδομένη με τη νέα μορφή. Ενώ δημιουργείται μια σχέση αλληλοεπικάλυψης αρμοδιοτήτων με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. 

Περισσότερα ΕΔΩ

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Ρυθμός Επικαιρότητας | 25.11.2020Ρυθμός Επικαιρότητας | 27.11.2020