Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Σε ερώτηση – παρέμβαση προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Κ. Χατζηδάκη προχώρησαν οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής Ευαγγελία Λιακούλη (ν. Λάρισας) και Γιώργος Μουλκιώτης (ν. Βοιωτίας), με πρωτοβουλία της πρώτης, σε σχέση με την άμεση ανάγκη ένταξης των ταχυμεταφορέων αντικειμένων και των ταχυδιανομέων φαγητού στον Πίνακα των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων (ΒΑΕ).

Όπως επισημαίνουν οι δύο βουλευτές στο κείμενο της ερώτησής τους:

«Με την έναρξη της πανδημίας πριν από δεκατέσσερεις μήνες και τα συνεχιζόμενα lockdowns καταδείχθηκε σε πολλούς η αναγκαιότητα ορισμένων επαγγελμάτων, που μέχρι πρότινος η σημασία τους περνούσε ‘’κάτω από τα ραντάρ’’ της κοινωνίας. Ο λόγος για τα επαγγέλματα του ταχυμεταφορέα, όπως και του ταχυδιανομέα φαγητού, των γνωστών σε όλους ντελίβερι (delivery) με τους δεύτερους κυρίως να αναδεικνύονται κυριολεκτικά σωτήριοι  στις ημέρες (και κυρίως τις νύχτες) των lockdowns, αφού εξυπηρετούν σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες των πολιτών, για κάποιο είδος έστω και στοιχειώδους οικιακής διασκέδασης.

Σε κάθε περίπτωση, και ανεξαρτήτως αντικειμένου εργασίας, οι ταχυμεταφορείς και ταχυδιανομείς είτε αντικειμένων είτε φαγητού αντιμετωπίζουν πληθώρα εργασιακών προβλημάτων, όχι μόνο λόγω της φύσης της δουλειάς τους και της αυξημένης έκθεσής τους σε οδικούς κινδύνους, αλλά κι επειδή η Πολιτεία έχει μέχρι τώρα επιδείξει χαρακτηριστική ολιγωρία στη θεσμοθέτηση μέτρων προστασίας του κλάδου.

Όπως άλλωστε χαρακτηριστικά αναφέρουν τα σωματεία ταχυμεταφορέων και ταχυδιανομέων: ‘’το περιβάλλον εργασίας, κάνει το επάγγελμά μας ακόμη πιο επικίνδυνο. Η ένταση της δουλειάς, το άγχος και οι εργοδοτικές αυθαιρεσίες δημιουργούν ένα ασφυκτικό περιβάλλον. Αν προσθέσουμε, τις κακοτεχνίες των δρόμων, την απόλυτη έκθεσή μας στις ακραίες εναλλαγές του καιρού, το κυκλοφοριακό κομφούζιο της πόλης, αλλά και την ανυπαρξία κυκλοφοριακής αγωγής στους περισσότερους οδηγούς, γίνεται εύκολα αντιληπτό πως το περιβάλλον εργασίας μας είναι βαρύ, επικίνδυνο και ανθυγιεινό’’.

Αλλά και ειδικότερα, όπως αναφέρουν οι ενώσεις και τα σωματεία ταχυδιανομέων φαγητού: ‘’η εντατικοποίηση της εργασίας και η πολυαπασχόληση των εργαζομένων είναι καθεστώς. Τα εργασιακά 10ωρα, τα χαμηλά ημερομίσθια και ωρομίσθια, η απασχόληση ενός εργαζόμενου στο ‘’μπουφέ’’, στη ‘’λάντζα’’ και στην καθαριότητα του μαγαζιού, όπως και η πίεση ‘’να βγει γρήγορα η δουλειά’’ των παραγγελιών δημιουργούν ένα βεβαρυμμένο εργασιακό καθεστώς αυξημένης επισφάλειας».

Δεδομένου ότι οι εργαζόμενοι στους ανωτέρω κλάδους, εργάζονται σε πολύ επικίνδυνες συνθήκες, χωρίς μέτρα ασφάλειας και με άθλιους συνήθως μισθούς, αλλά κι επειδή οι ως άνω εργαζόμενοι αναγκάζονται πολλές φορές  να δουλεύουν με το δικό τους μηχανάκι, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται με το κόστος της βενζίνης όπως και της συντήρησής του, γεγονός που μειώνει περαιτέρω τις ήδη πενιχρές απολαβές τους, ρωτάμε τον αρμόδιο κ. Υπουργό πως απαντά στην αναγκαιότητα νομοθετικής ρύθμισης από πλευράς του, για την ένταξη στα ΒΑΕ των κλάδων των ταχυδιανομέων αντικειμένων και ταχυμεταφορέων φαγητού;

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Ανδρέας Πουλάς: «Αντιμετώπιση της σωματικής και ψυχικής εξουθένωσης του υγειονομικού προσωπικού»Βασίλης Κεγκέρογλου: «Η Κυβέρνηση συνεχίζει την αντισυνταγματική παρακράτηση της εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων (ΕΑΣ) και αδρανεί για την επιστροφή των αναδρομικών στους συνταξιούχους»