Σε Ανακοινώσεις

Διαδικασία

Απαράδεκτη κοινοβουλευτική διαδικασία.

Το νομοσχέδιο μπήκε 10.20μμ την Παρασκευή βράδυ στη  Βουλή για να συζητηθεί Δευτέρα μεσημέρι και να ολοκληρωθεί ως την Πέμπτη 7/6!

Σε 3 συνεδριάσεις της επιτροπής και μία της ολομέλειας

Ο Υπουργός είπε ότι το είχαμε 8 μήνες και το συζητάμε.

Το συζητάει όμως με τους φορείς όχι με τα κόμματα όπου το θεσμικό βήμα είναι στη Βουλή και τους αφιερώνει μόλις 3 μέρες!!! Η Βουλή δηλαδή αποτελεί ένα απλό ντεκόρ για τον κ. Υπουργό;

Εξάλλου έχει αλλαγές σε σχέση με αυτό που ήταν στη διαβούλευση και προστέθηκαν και περίπου 70 άρθρα που δεν πέρασαν από τη διαβούλευση.

Οι προτάσεις βελτίωσης που έχουμε πώς θα συζητηθούν σε 2.5 μέρες; Εμείς πάντως θα τις κάνουμε για να κρίνει ο κόσμος ποιοί έχουν υπεύθυνη στάση απέναντι στο κοινοβούλιο και ποιοι όχι.

Ευτελίζονται οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες για να περάσει στα κλεφτά ένα νομοσχέδιο που έχει προκαλέσει αντιδράσεις από όλους τους φορείς τις εκπαίδευσης.

Περιεχόμενο

Τα βασικά χαρακτηριστικά είναι οι νέες δομές εκπαίδευσης και η επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης. Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο βρίθει αντισυνταγματικών διατάξεων καθώς και ρυθμίσεων που στοχεύουν σε αποκλεισμούς. Η λογική είναι να  «κόψουμε» και όχι να συνενώσουμε δυνάμεις για το καλό της εκπαίδευσης

Ως προς τις δομές

Το συγκεκριμένο σχέδιο για τις δομές της εκπαίδευσης δεν στηρίζεται σε καμία πρόταση που να υπογράφεται από καμία επιστημονική ομάδα, δεν τεκμηριώνεται με παράθεση βιβλιογραφίας, δεν αναφέρεται σε καλές πρακτικές που τυχόν έχουν προκύψει από την εφαρμογή της σε κάποιο περιβάλλον.

Προωθείται  η συγχώνευση και συνένωση δομών και υπηρεσιών με λάθος τρόπο που θα επιφέρει  μείωση θέσεων και θα επιδεινώσει τη συνολική  λειτουργία της εκπαίδευσης, αφού δημιουργεί γραφειοκρατικά και αναποτελεσματικά διοικητικά σχήματα.

Η αποκέντρωση είναι στην ουσία περιφερειακή συγκέντρωση που ούτε τις οικονομίες κλίμακας του υπουργείου έχει, αλλά ούτε και την εγγύτητα στη σχολική μονάδα.

Για τις επιλογές στελεχών

Έτσι όπως έχουν τεθεί τα κριτήρια, οι προϋποθέσεις και οι διαδικασίες πρόκειται για ένα ρεβανσιστικό πογκρόμ εναντίον των υπαρχόντων σχολικών συμβούλων. Ήταν άλλωστε κόκκινο πανί για τους αντιμνημονιακούς τότε Συριζαίους και άλλους, ειδικά του συνδικαλιστικού κινήματος

Τα βασικά ερωτήματα που δεν έχουν απάντηση είναι τα εξής:

  1. Το προηγούμενο σύστημα το αξιολογήσαμε; Είδαμε που χωλαίνει πού πάει καλά; Λάβαμε υπόψη μας τις εκθέσεις της επιτροπής διαλόγου που το ίδιο το Υπουργείο παρήγγειλε από τον κ. Λιάκο πριν 2 χρόνια; Όχι
  2. Πώς προέκυψε το νούμερο 530 Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (θεσμός που αντικαθιστά στους Σχολικούς Συμβούλους) αντί για 800 που είναι σήμερα; Έγινε μελέτη; Είναι προαπαιτούμενο;
  3. Είναι δυνατόν για όλα τα στελέχη εκπαίδευσης (περιφερειακούς διευθυντές, διευθυντές εκπαίδευσης, συντονιστές εκπαιδευτικού έργου) τα κριτήρια να είναι τα ίδια; Και ίδια η μοριοδότηση; Δηλαδή οι απαιτήσεις από έναν σχολικό σύμβουλο ή συντονιστή εκπαιδευτικού έργου είναι οι ίδιες με τον περιφερειακό διευθυντή; Θα έπρεπε λοιπόν να υπάρχουν περιγράμματα θέσεων για τις θέσεις ευθύνης, συγκεκριμένα κριτήρια για τους υποψηφίους (δεν μπορεί τα κριτήρια να είναι τα ίδια για όλα τα στελέχη), χωρίς αποκλεισμούς, ρεβανσισμούς και προτιμήσεις.
  4. Το κυριότερο ίσως: Είναι δυνατόν οι επιλογές να ξεκινάνε ιεραρχικά από κάτω προς τα πάνω; Δηλαδή πρώτα θα αξιολογηθούν και θα επιλεγούν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου μετά οι Διευθυντές Εκπαίδευσης και μετά οι Περιφερειακοί Διευθυντές. Πού έχει ξαναγίνει κάτι τέτοιο; Προφανώς αν δεν αλλάξει αυτό υποκρύπτονται πολιτικές σκοπιμότητες. Ας κάνουν τώρα τις κρίσεις και τις επιλογές οι δικοί μας. (γιατί οι περιφερειακοί διευθυντές είναι δικοί σας μετακλητοί υπάλληλοι) και μετά βλέπουμε ποιοι θα αναλάβουν στη θέση τους. Γι αυτό μιλάμε για Συριζακοποίηση των στελεχών εκπαίδευσης.
  5. Είναι δυνατόν να βάζετε (και πολύ σωστά) τη μαγνητοφώνηση της συνέντευξης στο νομοσχέδιο και μετά να τη βγάζετε στην τελική του μορφή; Βάλτε την πάλι ή εξηγείστε μας γιατί έκανε φτερά στην τελευταία έκδοση.
  6. Είναι δυνατόν όταν επιλέγουμε στελέχη εκπαίδευσης που το βασικό τους καθήκον είναι οι διοικητικές αρμοδιότητες, η διοικητική εμπειρία να παίρνει maximum 4 μόρια και η διδακτική να παίρνει 10;
  7. Είναι επίσης δυνατόν η μοριοδότηση στα κριτήρια να είναι τόσο ασφυκτικά περιορισμένη, ώστε να ευνοούνται συγκεκριμένες ομάδες; (Για το συγκεκριμένο παρουσιάσαμε ενδεικτικά κάποια πρόταση για μια πιο δίκαιη μοριοδότηση)
  8. Είναι δυνατόν να υπάρχουν αποκλεισμοί που δεν δικαιολογούνται; Είπαμε να δοθεί κάποιος χρόνος για την απόκτηση πιστοποίησης γλωσσομάθειας για όσους δεν τους ζητήθηκε ποτέ και δεν την έχουν ή να παραμείνει μόνο ως μοριοδοτούμενο κριτήριο και όχι ως προϋπόθεση.

Επίσης αντί για τον περιορισμό των θητειών (οριζόντιο μέτρο) να υπάρξει συστηματική αξιολόγηση. Όχι λοιπόν στεγανά, όχι κλειστό club το σώμα των Σχολικών Συμβούλων (ή Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου) αλλά όχι και οριζόντια μέτρα επί δικαίων και αδίκων

Για την ειδική αγωγή

Αντί να ενισχυθεί η λειτουργία των  Κέντρων  Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης Υποστήριξης ( ΚΕΔΔΥ) και ιδιαίτερα στο κομμάτι της Υποστήριξης  προβλέπεται  η διάλυσή-συγχώνευσή  τους,  επιστρέφοντας έτσι στο ιατρικοκεντρικό μοντέλο και σε ουρές στα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα για απλές διαγνώσεις και όχι σε ουσιαστικές  διεπιστημονικές αξιολογήσεις με σκοπό την εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών. Πρόκειται για πισωγύρισμα δεκαετιών στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής .Το κόστος θα το  πληρώσουν γονείς , εκπαιδευτικοί και κυρίως οι μαθητές.

Άλλες διατάξεις

Πολλές αφορούν περίεργες διευθετήσεις τόσο στα θέματα της δια βίου εκπαίδευσης  όσο και στα ζητήματα  της εκπαίδευσης των προσφύγων αλλά και   των ΑΕΙ .Ζητήσαμε την απόσυρση των συγκεκριμένων άρθρων  όχι μόνο διότι δε μπήκαν στη διαβούλευση αλλά και διότι δεν δικαιολογείται με τίποτα το επείγον της διαδικασίας για αυτά τα θέματα.

 

Η στάση μας λοιπόν σε αυτήν την μεταρρύθμιση- απορρύθμιση έτσι όπως περιγράφεται στο νομοσχέδιο είναι σαφώς αρνητική

 

 

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Τα cookies είναι σημαντικά για την εύρυθμη λειτουργία του site μας και τη βελτίωση της online εμπειρία σας.
Πατήστε "Αποδοχή Cookies" για να συνεχίσετε.
Για να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με τα cookies πατήστε περισσότερες πληροφορίες

Για να εξασφαλίσουμε τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου, μερικές φορές τοποθετούμε μικρά αρχεία δεδομένων στον υπολογιστή σας, τα λεγόμενα «cookies». Οι περισσότεροι μεγάλοι ιστότοποι κάνουν το ίδιο.

Τι είναι τα cookies;

Τα  cookies είναι μικρά αρχεία κειμένου τα οποία ένας ιστότοπος αποθηκεύει στον υπολογιστή σας ή στην κινητή σας συσκευή όταν επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο. Με τον τρόπο αυτό, ο ιστότοπος θυμάται τις ενέργειές σας και τις προτιμήσεις σας (όπως  κωδικός σύνδεσης, γλώσσα,  μέγεθος γραμματοσειράς και άλλες προτιμήσεις απεικόνισης) για ένα χρονικό διάστημα, κι έτσι δεν χρειάζεται να εισάγετε τις προτιμήσεις αυτές κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπο ή φυλλομετρείτε τις σελίδες του.

Πως χρησιμοποιούμε τα cookies;

Ορισμένες από τις σελίδες μας χρησιμοποιούν cookies για να θυμούνται:

Επίσης, ορισμένα βίντεο ενσωματωμένα στις σελίδες μας χρησιμοποιούν ένα cookie για να συγκεντρώνουν ανώνυμα στατιστικά στοιχεία για τον τρόπο με τον οποίο φθάσατε ως το συγκεκριμένο σημείο και για το ποια βίντεο επισκεφτήκατε.

Η ενεργοποίηση αυτών των cookies δεν είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του ιστότοπου αλλά, μέσω αυτών θα έχετε δυνατότητες για καλύτερη φυλλομέτρηση.  Μπορείτε να διαγράψετε αυτά τα cookies, ή να αποκλείσετε την πρόσβαση σε αυτά, αλλά αν το κάνετε ορισμένα χαρακτηριστικά του ιστότοπου ίσως να μην λειτουργούν ικανοποιητικά.

Οι πληροφορίες που σχετίζονται με τα cookies δεν χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν προσωπικά και έχουμε τον απόλυτο έλεγχο των δεδομένων του μοτίβου. Τα cookies δεν χρησιμοποιούνται για σκοπούς άλλους από αυτούς που περιγράφονται στο παρόν κείμενο.

Πώς να ελέγχετε τα cookies

Μπορείτε να ελέγχετε και/ή να διαγράφετε τα cookies ανάλογα με τις επιθυμίες σας. Λεπτομέρειες θα βρείτε εδώ: aboutcookies.org. Μπορείτε να διαγράψετε όλα τα cookies που βρίσκονται ήδη στον υπολογιστή σας, όπως και να ρυθμίσετε τους περισσότερους φυλλομετρητές κατά τρόπο που να μην επιτρέπουν την εγκατάσταση cookies. Ωστόσο, στην περίπτωση αυτή, ίσως χρειαστεί να προσαρμόζετε εσείς από μόνοι σας ορισμένες προτιμήσεις κάθε φορά που επισκέπτεστε έναν ιστότοπο, και επίσης ενδέχεται να μην λειτουργούν και μερικές υπηρεσίες.

Κλείσιμο