Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Σημεία Ομιλίας Χρήστου Γκόκα, Ειδικού Αγορητή ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής , στο Σ/Ν του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με θέμα: «Κύρωση Συμφωνίας Αεροπορικών Μεταφορών μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Κρατών μελών της, αφενός και του Κράτους του Κατάρ, αφετέρου»

  • Η κύρωση αφορά μια διεθνή σύμβαση στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών – μελών της από τη μία πλευρά και του κράτους του Κατάρ από την άλλη που υπογράφηκε στο Λουξεμβούργο στις 18 Οκτώβρη του 2021.
  • Η χώρα μας με τη γεωπολιτική της θέση και τη συμμετοχή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει σημαντικό ρόλο σε αυτό το πλαίσιο, ιδιαίτερα όσον αφορά στις σχέσεις με τις Αραβικές χώρες, οι οποίες σχέσεις ιδιαίτερα μετά τη δεκαετία του ’80 έχουν αναπτυχθεί σε πολύ καλό επίπεδο.
  • Έχουμε αναφερθεί και άλλες φορές στα θέματα ασφάλειας, τα θέματα λειτουργίας των αεροδρομίων στη χώρα μας, ιδιαίτερα λόγω και της διαρκώς αυξανόμενης τουριστικής κίνησης. Όπως είχαμε επισημάνει κατά την ψήφιση του νόμου 4757 του 2020, με τη λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, μετά τον διαχωρισμό τους και την κατάργηση παράλληλα των περιφερειακών αρχών, εντείνονται τα προβλήματα.
  • Είμαστε αντίθετοι με τον τρόπο που ασκείται ο έλεγχος της εποπτείας στα περιφερειακά αεροδρόμια χωρίς τους περιφερειακούς ελέγχους σε αυτά, αρμοδιότητες που δεν μπορούν να εξασκηθούν εξ αποστάσεως και μέσω της τεχνολογίας, ενώ είναι δεδομένα τα θέματα επάρκειας του προσωπικού, ιδιαίτερα στα περιφερειακά αεροδρόμια.
  • Τα περιφερειακά αεροδρόμια και πολύ περισσότερο τα δεκαπέντε άγονα που διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, είναι υποστελεχωμένα. Η εξυπηρέτηση των πτήσεων, ο έλεγχος της αεροπορικής κίνησης και η στελέχωση των πύργων ελέγχου γίνεται αποκλειστικά από έναν υπάλληλο τις περισσότερες φορές και βέβαια, δεν υπάρχουν μόνιμοι υπάλληλοι. Σε τέσσερα αεροδρόμια υπηρετεί μόνο ένας μόνιμος υπάλληλος στο καθένα, ενώ είναι σε εκκρεμότητα μια σειρά από αιτήσεις μετατάξεων.
  • Ένα άλλο πρόβλημα αποτελούν επίσης οι αναγκαίες εργασίες βελτίωσης των υποδομών αυτών των αεροδρομίων. Πολλά από αυτά δεν είναι σε καλή κατάσταση.
  • Επίσης θα πρέπει να δοθεί λύση μέσα από διάλογο με όλους τους κλάδους των εργαζομένων στην πολιτική αεροπορία για τα οικονομικά και θεσμικά ζητήματα που τους απασχολούν.
  • Σχετικά με τα προβλήματα λειτουργίας και Ασφάλειας των αεροδρομίων αναφέρονται ενδεικτικά μια σειρά από σοβαρά περιστατικά που έλαβαν χώρα στους χώρους των αεροδρομίων της χώρας μας, όπως:
  • Στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου όπου υπάρχουν περίπου εξακόσια καταγεγραμμένα συμβάντα κατά την τελευταία δεκαετία,
  • Το γνωστό εργατικό ατύχημα στον κρατικό αερολιμένα της Κέρκυρας τον Απρίλιο του 2022,
  • Τον Ιούνιο του 2022 ένας ακόμα εργάτης εταιρείας επίγειας εξυπηρέτησης τραυματίστηκε από κεραυνό στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης,
  • Πρόσφατα είχαμε τους δύο σοβαρούς τραυματισμούς στο αεροδρόμιο της Σκιάθου, ενώ αντίστοιχα περιστατικά έχουν συμβεί στο συγκεκριμένο σημείο και στο παρελθόν,
  • Στον αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» τον Ιούλιο του 2022 κατέπεσε ελικόπτερο κατά την απογείωσή του που όμως δεν έχει γίνει γνωστό ποιος και πότε ήλεγξε τα απαιτούμενα έγγραφα,
  • Επίσης η απίστευτη ταλαιπωρία που είχαν υποστεί οι ηλικιωμένοι επιβάτες, Άτομα με Αναπηρία και πάλι στο τέλος Ιουνίου στον αερολιμένα Αθηνών και
  •  Τέλος, στις 14 Σεπτεμβρίου ένας εργαζόμενος σε φορέα επίγειας εξυπηρέτησης αεροδρομίου έχασε τη ζωή του δουλεύοντας στον αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» των Αθηνών.
  • Φαίνεται πως δεν είναι τυχαία τα συνεχόμενα περιστατικά που αφορούν στον ίδιο φορέα επίγειας εξυπηρέτησης ούτε ότι αυτά συμβαίνουν σε παραχωρημένα σε ιδιώτες αεροδρόμια, ιδιαίτερα μετά τη συνεχόμενη απαξίωση των αερολιμενικών οργάνων και της κρατικής αεροπορικής αρχής του αεροδρομίου που έχουν αφεθεί στην τύχη τους, χωρίς προσωπικό και με νομοθετικές ρυθμίσεις που οδήγησαν στην πλήρη κατάργησή τους.
  • Επίσης τελευταία είχαμε τον τραυματισμό υπαλλήλου στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης από λιμουζίνα που βρέθηκε εντός του πεδίου στάθμευσης αεροσκαφών κατά παράβαση των προβλεπομένων στον Εθνικό Κανονισμού Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας για να παραλάβουν τον Υπουργό Εξωτερικών κατά την επίσκεψή του στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
  • Όλα αυτά, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι αποτελέσματα του νομοθετικού πλαισίου που ψηφίστηκε από την Κυβέρνηση.
  • Πού είναι ο επιτόπιος έλεγχος που θα διασφαλίσει την εφαρμογή των κανονισμών, την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία των αεροδρομίων χωρίς κινδύνους για το προσωπικό και τους επιβάτες;
  • Πρέπει να δοθεί λύση σε αυτά τα ζητήματα, για να μπορούν να αξιοποιηθούν και οι θετικές εξελίξεις από συμφωνίες, όπως αυτή που συζητάμε σήμερα για τις αεροπορικές μεταφορές με το Κατάρ.
  • Σε αυτό το πλαίσιο για τη συγκεκριμένη συμφωνία είμαστε θετικοί και υπερψηφίζουμε την προς κύρωση σύμβαση του νομοσχεδίου που συζητάμε σήμερα.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.