Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Στην διαρκή επιτροπή Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, κατά τη συζήτηση του ν/σ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, τοποθετήθηκε ως ειδικός αγορητής του Κινήματος Αλλαγής, ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Βασίλης Κεγκέρογλου.

Ολόκληρη η ομιλία του κ.Κεγκέρογλου:

«Προσερχόμαστε σήμερα στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων συναισθανόμενοι το ιστορικό βάρος της Παράταξης  μας, του ΠΑΣΟΚ που ιδρύθηκε για να υπηρετεί την πατρίδα και τους πολίτες.

Με την παρακαταθήκη του Ανδρέα Παπανδρέου που έδωσε στην Ελλάδα την χαμένη αυτοπεποίθηση ότι μπορεί να πορευτεί με Εθνική Αξιοπρέπεια και Ανεξαρτησία, ως σύμμαχος και όχι ως δορυφόρος, με πολιτική που εγγυάται τα εθνικά δίκαια και ταυτόχρονα συμβάλλει στην ειρήνη.

Διαμόρφωσε στρατηγική και άσκησε μια  πολυδιάστατη εξωτερική  πολιτική,  κόντρα στο ψυχροπολεμικό κλίμα της εποχής απέναντι στο ΝΑΤΟ και το Σύμφωνο της Βαρσοβίας.

Συμμετείχε σε πλείστες διπλωματικές πρωτοβουλίες ειρήνης, παγκόσμιου βεληνεκούς (πρωτοβουλία των 6), αλλά ταυτόχρονα  θωράκισε την Εθνική Άμυνα και ενίσχυσε  την αποτρεπτική ισχύ των Ε.Δ

Με αυτές τις  διαχρονικές θέσεις και αρχές, το ΠΑΣΟΚ, ως Κυβέρνηση αλλά και ως Αντιπολίτευση, υπηρέτησε   πάντα τον υπέρτατο σκοπό, που είναι η Πατρίδα μας  να πορεύεται με Εθνική Αξιοπρέπεια και Ανεξαρτησία και με πολιτική που εγγυάται τα εθνικά δίκαια και ταυτόχρονα συμβάλλει στην ειρήνη.

• Εδώ και καιρό η τουρκική προκλητικότητα έχει αναβαθμιστεί σε επιθετικότητα.

Οι τουρκικές απαιτήσεις μετατράπηκαν σε έμπρακτες διεκδικήσεις.

Η Τουρκία εγκατέλειψε τον ευρωπαϊκό δρόμο.

Επιθυμεί να γίνει μια ισχυρή περιφερειακή δύναμη και παρουσιάζεται ως ο προστάτης των Μουσουλμάνων. Προβαίνει σε ένα κρεσέντο κλιμακούμενων προκλήσεων και ενεργειών, τις οποίες εντάσσει στην γενικότερη στρατηγική της.

Προκαλεί ευθέως την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Η κατάσταση αυτή δεν αντιμετωπίζεται απλά με δηλώσεις και λόγια σωφροσύνης. 

Απαιτείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο  από την Ελλάδα, τόσο στο  διπλωματικό πεδίο με μελετημένες πρωτοβουλίες σε Ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο  όσο και στο στρατιωτικό πεδίο με ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος των Ε.Δ.

Προϋποθέτει όμως, Εθνική Στρατηγική, εθνική συνεννόηση και Ενότητα.

Το ΠΑΣΟΚ και το Κίνημα Αλλαγής με την πατριωτική αφετηρία και διαδρομή του, υποστηρίζει σταθερά την ανάγκη της Εθνικής Συνεννόησης με κάθε θεσμικό  τρόπο, για μια ισχυρή Εθνική Στρατηγική που θα απεγκλωβίσει τη Χώρα μας από  ενδεχόμενα νέα αδιέξοδα.

Eίναι επιβεβλημένο, όλες οι πολιτικές δυνάμεις και κυρίως η Κυβέρνηση να κατανοήσουν ότι αυτή η κλιμάκωση της επιθετικότητας της Τουρκίας με το επεκτατικό σχέδιο για τη «γαλάζια πατρίδα» και την ουσιαστική εγκατάλειψη του ευρωπαϊκού δρόμου καθιστούν εθνική υποχρέωση την εγκατάλειψη των τακτικισμών, των μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων και της αδιαλλαξίας στα Εθνικά θέματα.

Δυστυχώς, η πρόσφατη παραλαβή των 6 πρώτων  RAFALE απέδειξε ότι δεν έχετε «βάλει μυαλό».

Το σχετικό σποτ της Ν.Δ ήταν απαράδεκτο διότι τα RAFALE αγοράστηκαν με τα χρήματα των φορολογούμενων και όχι από το  ταμείο της Ν.Δ όπως δεν ήταν θεσμικά σωστή και η απουσία της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης από την τελετή παραλαβής.

Το ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής, ως πατριωτική δύναμη ευθύνης, έχει μια άλλη στάση από αυτή της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ.

Θέτει το συμφέρον της Πατρίδας πάνω από το στενό κομματικό όφελος, ιδιαίτερα στους τομείς της άμυνας και της εξωτερικής πολιτικής για αυτό και ψηφίσαμε το Ν/Σ του Υπουργείου Εξωτερικών, που αφορούσε τη συμφωνία με Αίγυπτο και Ιταλία καθώς και αυτό, που επέκτεινε την Αιγιαλίτιδα ζώνη.

 Όπως ψηφίσαμε  και το Ν/Σ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την προμήθεια των RAFALE  αλλά και την Ελληνο-Γαλλική αμυντική συμφωνία.

 Έτσι θα πράξουμε και με τις υπό συζήτηση  συμβάσεις που τίθενται προς κύρωση.

Ναι στηρίζουμε την ενίσχυση της εθνικής ισχύος της χώρας μας.

Σαφέστατα, η ενσωμάτωση νέων εξελιγμένης τεχνολογίας Οπλικών Συστημάτων, όπως οι Φ/Γ Belharra, τα μαχητικά Α/Φ Rafale, τα όπλα τους και γενικότερα η ενίσχυση του οπλοστασίου μας είναι κρίσιμη για την ενίσχυση της αποτρεπτικής και, κατά περίπτωση, κατασταλτικής μας ικανότητας.

● Η  έννοια της Εθνικής Ισχύος δεν αποτελεί μια αοριστολογία συγκροτείται και στηρίζεται από:

 α) Τη διπλωματία – εξωτερική πολιτική, στο πλαίσιο μίας ενιαίας εθνικής στρατηγικής και εθνικής συνεννόησης .

Ο ΣΥΡΙΖΑ, επί δικής του διακυβέρνησης, δεν αποδέχτηκε και δεν υλοποίησε την πρόταση της αείμνηστης Φώφης Γεννηματά για σύγκληση Συμβουλίου Αρχηγών για κρίσιμα εθνικά θέματα αλλά και ο κ. Μητσοτάκης που τότε κατέκρινε τον κ. Τσίπρα, συνεχίζει στην πεπατημένη, επιβεβαιώνοντας το έλλειμμα στον τομέα αυτό

β) Την  εθνική αμυντική θωράκιση, μέσω της απαραίτητης υποστήριξης των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων, της αναβάθμισής τους, των κατάλληλων νέων εξοπλισμών, της απαιτούμενης αναδιοργάνωσης των ΕΔ, αλλά και της ανανέωσης – ενίσχυσης, ποσοτικά και ποιοτικά, του έμψυχου δυναμικού τους.

γ) Τις αμυντικές συμμαχίες.

Με την Κοινή Ευρωπαϊκή Άμυνα και ασφάλεια στο σημειωτόν, τον ελλιπή τρόπο αντιμετώπισης της τουρκικής προκλητικότητας και επιθετικότητας και κυρίως την παραβίαση από ορισμένες χώρες συμφωνηθέντων για την αποφυγή ενίσχυσης της επιθετικότητας με πώληση όπλων,  αλλά και τις διεθνείς εξελίξεις στην ευρύτερη γεωπολιτική περιοχή, εντείνονται οι ανησυχίες και η ανασφάλεια.

Η έλλειψη κοινής ευρωπαϊκής πολιτικής για την άμυνα και την ασφάλεια  μας υπαγορεύει να ενισχύσουμε τις διμερείς συνεργασίες-συμφωνίες ως χώρα, όπως το πράξαμε με την Ελληνο-Γαλλική αμυντική συμφωνία και με την αντίστοιχη Ελληνο-Αμερικανική.

Ιδιαίτερα η σύμπραξη με τη Γαλλία, έχει διπλή αξία διότι ενισχύει  τη αποτρεπτική ικανότητα της χώρας μας και παράλληλα μπορεί να συμβάλλει στην κατεύθυνση για τη δημιουργία Ευρωπαϊκών Ενόπλων Δυνάμεων.

Ναι, πρέπει να αποτελεί μέριμνα της κυβέρνησης, η στήριξη των διμερών συνεργασιών για την ενίσχυση της εθνικής ισχύος και άμυνας της χώρας μας.

● Υπάρχουν όμως κάποια ζητήματα και ερωτήματα :

1.         Καμία επιστροφή στην Εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία, από κρίσιμα και σημαντικά προγράμματα εξοπλισμών.

Καμιά επιστροφή και προστιθέμενη αξία και ιδιαίτερα τεχνογνωσία, στην οικονομία και την κοινωνία.

 Έστω και τώρα, μπορεί να εμπλακεί η ΕΑΒΙ στη συντήρηση και την εν συνεχεία υποστήριξη των Φ/Γ, των μαχητικών Rafale και των όπλων τους.

Οι δυνατότητες της ΕΑΒΙ, από, την ΕΑΒ, τα ΕΑΣ, τα Ναυπηγεία, έως τις μεσαίες και μικρές ιδιωτικές επιχειρήσεις της πατρίδας μας είναι τεράστιες. 

Αλλά 2,5 χρόνια μετά την ανάληψη είναι πασιφανές ότι υπάρχει έλλειψη πολιτικής βούλησης από την κυβέρνηση, έλλειψη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου στήριξης και εξυγίανσης της ΕΑΒΙ,  που μπορεί να συμβάλλει ευρύτερα  στην οικονομία της χώρας και στη στήριξη της εθνικής ισχύος.

Το σχέδιο εξυγίανσης που είχε σχεδιάσει και ξεκινήσει η Φώφη Γεννηματά, που κατάφερε να ανατρέψει το κλείσιμο των ΕΑΣ και να πείσει τους εταίρους, απαξιώθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και εγκαταλείφθηκε  από την  κυβέρνηση της ΝΔ, οδηγώντας τα ΕΑΣ σε πολύ δύσκολη θέση.

Τα ΕΑΣ απαξιώθηκαν από την Κυβέρνηση, μέσω απαγόρευσης ουσιαστικά,  της συμμετοχής τους στην παραγωγή πυρομαχικών προς κάλυψη των εκπαιδευτικών και επιχειρησιακών αναγκών των ελληνικών ΕΔ, και μέσω της εξαγγελίας μετεγκατάστασης των υποδομών του Υμηττού…

Για πολλοστή φορά η κυβέρνηση προμηθεύεται νέα Ο/Σ με απευθείας αναθέσεις, κόντρα στο ισχύον  νομικό πλαίσιο.

Δεν  εφαρμόζετε  το νομικό πλαίσιο που πρόσφατα ψηφίστηκε στη βουλή;

Και αν προμηθεύσετε Ο/Σ από ξένες αμυντικές βιομηχανίες, γιατί δεν εφαρμόζετε το ίδιο και για τις αντίστοιχες ελληνικές; 

Αλλά και η ΕΑΒ, έχει πέσει σε περιδίνηση.

Δεν αρκούσε η εποπτεία και διαχείρισή της από δύο συναρμόδιους Υπουργούς, Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας, προστέθηκε και τρίτος, ο Υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων, χωρίς να υπάρχει προφανής λόγος και  όφελος, προκαλώντας πλήρη σύγχυση.

Τα Ναυπηγεία καρκινοβατούν, παρά την αρχέγονη παράδοση στο ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα.

Πριν το 2010, το 60% των πλοίων του ΠΝ ναυπηγήθηκαν σε ελληνικά ναυπηγεία, ενώ σήμερα σβήνουν.

Οι αποφάσεις σας για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν προχωρούν. Εμείς είχαμε εκφράσει τις επιφυλάξεις μας έγκαιρα.

Αλλά και για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας η κυβερνητική διγλωσσία τείνει να γίνει βαβέλ με τους εργαζόμενους να αναμένουν ακόμη τη συνεννόηση μεταξύ των υπουργών.

Που βρίσκεται η κυβέρνηση τόσους μήνες;

Το επιτελικό κράτος οφείλει να πάρει σαφή και έμπρακτη θέση ως προς την αποδοχή ή μη του σχεδίου βιωσιμότητας-εξυγίανσης και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας των Ναυπηγείων, που την αφορά άμεσα και ως πιστωτή της επιχείρησης.

 Το Κίνημα Αλλαγής-ΠΑΣΟΚ έγκαιρα επεσήμανε τις ευθύνες της Κυβέρνησης για την  κατάσταση της αμυντικής-ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας.

Τονίσαμε την αναγκαιότητα στρατηγικού σχεδιασμού για την αναδιοργάνωση και ανάπτυξη της αμυντικής – ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας που μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη και την απασχόληση.

2.         Ο ΥΕΘΑ  ανακοίνωσε  ότι το ΠΝ θα αποκτήσει τέσσερα (4) νέα πλοία και μας φέρνει σύμβαση για τρία (3), τα οποία θα είναι πλήρως επιχειρησιακά μετά το 2028. Να  δεχτούμε  την πρόταση για την 4η φρεγάτα, με την προϋπόθεση να μας δοθεί η τεχνογνωσία για την κατασκευή της στα ναυπηγεία μας.

 Αυτό θα μπορούσε να  προχωρήσει παράλληλα με την επιδίωξη να επανέλθουν τα ναυπηγεία μας σε πλήρη λειτουργικότητα.

Ο στόλος, στο σύνολό του, είναι γερασμένος και  όσο σύγχρονης τεχνολογίας και αν είναι οι Φ/Γ Belharra δεν μπορούν να καλύψουν το σύνολο των επιχειρησιακών  αποστολών  του ΠΝ σε όλο το εύρος του  Αιγαίου και της Ανατολικής  Μεσογείου.

Απαιτείται αναβάθμιση των Φ/Γ ΜΕΚΟ.

Ανακοινώσατε ότι θα διαθέτατε 400.000.000 ευρώ για τον Εκσυγχρονισμό των 4 Φ/Γ ΜΕΚΟ και ουδείς γνωρίζει κάτι επί του θέματος.

Είναι αναγκαίο άμεσα να εκσυγχρονιστούν διότι  πρόκειται για τις πιο νέες ηλικιακά φρεγάτες του ΠΝ που τυχαίνει να σηκώνουν το μεγαλύτερο επιχειρησιακό φορτίο. Απαιτείται  αντικατάσταση των πιο γερασμένων πλοίων,  πρόσκτηση κορβετών, μέσω της ναυπήγησής τους σε ελληνικά ναυπηγεία, όπως δεσμευτήκατε πρόσφατα  και ανανέωση του γερασμένου έμψυχου δυναμικού των ΕΔ που  αποτελεί τον πολλαπλασιαστή ισχύος της μαχητικής ικανότητας των ΕΔ.

—- Θα υπάρξει συμμετοχή και Ελλήνων κατασκευαστών στη διαδικασία ναυπήγησης των πλοίων ως επιμέρους αναθέσεις έργου από τη Γαλλική πλευρά;

Ειναι σκόπιμο αυτή η συμμετοχή Ελλήνων υποκατασκευαστών, εφόσον υπάρξει, να έχει διάρκεια συμμετοχής και για τα λοιπά πλοία που θα ναυπηγηθούν και να μην περιοριστεί μόνο στα Ελληνικά.

3. Τα 18 Α/Φ Rafale και τα επιπλέον 6 δεν αρκούν, επιχειρησιακά σύμφωνα με τους αρμοδίους. Αλλά και η νέα δομή Ε.Δ. 2020- 2034, προβλέπει 40 νέας γενιάς αεροσκάφη. Υπάρχει ενημέρωση που δεν έχει γίνει 

Θα προχωρήσετε σε 2η Μοίρα Α/Φ Rafale για περαιτέρω κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών ή υπάρχει δρομολόγηση για κάτι διαφορετικό;

Είναι δόκιμη στρατηγικά η πανσπερμία;

Σε κάθε περίπτωση είναι αναγκαία η πλήρη κάλυψη όλων των ρόλων που μπορεί να υλοποιήσει το Α/Φ Rafale, αξιοποιώντας στο μέγιστο τις δυνατότητές του.

Παράλληλα πρέπει να ζητηθεί είναι η εργοστασιακή συντήρηση  τουλάχιστον των πλέον  λειτουργικών συστημάτων τους να γίνεται  στην ΕΑΒ .

Κλείνοντας  την εισήγησή μου, νομίζω είναι προφανές ότι το κρίσιμο θέμα των εξοπλισμών, εν προκειμένω των Φ/Γ, των Rafale, των τορπιλών, δεν είναι αποτέλεσμα συνολικού σχεδιασμού, αλλά επιμέρους πολιτικών αποφάσεων για εφαρμογή πυροσβεστικών λύσεων προς επίλυση εμφανιζόμενων κατά περίπτωση προβλημάτων».

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Στρατηγικό λάθος η πλήρης ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑΧαρά Κεφαλίδου: «Ένταξη σε ειδική κατηγορία εκπαιδευτικών ΑμΕΑ, με δικαίωμα μετάθεσης, απόσπασης και οριστικής τοποθέτησης κατά προτεραιότητα»