Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Στην Ολομέλεια της Βουλής για τη συζήτηση και τη ψήφιση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με θέμα: ««Κύρωση Συμφωνίας Τροποποίησης της από 2.2.2018 Σύμβασης Παραχώρησης σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Θεσσαλονίκης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία “ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.”»», τοποθετήθηκε με την ιδιότητα του Ειδικού Αγορητή ο Βουλευτής Χαλκιδικής και Υπεύθυνος του Τομέα Ανάπτυξης και Επενδύσεων ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κίνημα Αλλαγής Πάνας Απόστολος.

Ο Βουλευτής αρχικά αναφέρθηκε στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης και τη σημασία του αποτυπώματος της λειτουργίας του στην οικονομία και την κοινωνία της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης, καθώς από την ίδρυσή του έως και σήμερα, αποτελεί το σημαντικότερο λιμάνι της Μακεδονίας, αλλά και ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Λόγω μάλιστα της πλεονεκτικής γεωγραφικής του θέσης και των εξαιρετικών οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεών του, είναι ανάμεσα στα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορίου της χώρας και εξυπηρετεί τις ανάγκες των κατοίκων της διεθνούς ενδοχώρας του.

Στη συνέχεια ο κ. Πάνας εξέφρασε τους προβληματισμούς του ως προς τις μακρόχρονες παρατάσεις που δίνονται για την ολοκλήρωση των έργων αλλά και για τις ειδικές μελέτες που πρέπει να γίνουν, ενώ σημείωσε ότι δεν υπάρχει στην νέα τροποιητική συμφωνία αναφορές για τα ποιοτικά ή τα αναπτυξιακά κριτήρια και πρόσθεσε ότι χρειάζεται να δώσει περαιτέρω εξηγήσεις η Κυβέρνηση. 

Παράλληλα ο Ειδικός Αγορητής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής πρόσθεσε πως: «Η χώρα βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι και είναι ανάγκη να αξιοποιήσει τον πλούτο της με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η αξιοποίηση και αναδιοργάνωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης θα του δώσει μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση, θα ενισχύσει την εικόνα και την ανταγωνιστικότητα του και θα λειτουργήσει ως παράγοντας ανάπτυξης της χώρας και της τοπικής κοινωνίας. Κάθε καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των έργων θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στη περιοχή».

Τέλος ο Βουλευτής δε παρέλειψε να υπογραμμίσει το μείζον της έλλειψης κεντρικού σχεδιασμού για τη λιμενική πολιτική, ενώ τόνισε ότι η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ., σε συνέχεια των αντίστοιχων πολιτικών του ΣΥΡΙΖΑ, εφαρμόζει συνειδητά ένα ala cart, ένα όχι διεθνώς αναγνωρισμένο και εφαρμοστέο σύστημα πλήρους απεμπολής του δημοσίου από τον έλεγχο των λιμένων και de facto παραχώρησης της πλήρους εκμετάλλευσής τους σε ιδιώτες. Χωρίς κανόνες, διαφάνεια και ουσιαστικό έλεγχο, αφού έχουν εντέχνως καταργηθεί οι όποιες ελεγκτικές αρμοδιότητες της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.