Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Τοποθέτηση του Γιώργου Μουλκιώτη, Eιδικού Aγορητή του Κινήματος Αλλαγής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τίτλο «Ασφαλιστική μεταρρύθμιση και ψηφιακός μετασχηματισμός Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.)»

Στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του σ/ν του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τίτλο «Ασφαλιστική μεταρρύθμιση και ψηφιακός μετασχηματισμός Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.)», τοποθετήθηκε ο βουλευτής Βοιωτίας και υπεύθυνος Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων του Κινήματος Αλλαγής, Γιώργος Μουλκιώτης.

Εξ αρχής επισημάνθηκε ότι η νομοθετική πρωτοβουλία της Νέας Δημοκρατίας δεν συνιστά τη διαρθρωτική μεταρρύθμιση που αλλάζει τη δομή του ασφαλιστικού και έχει ανάγκη η χώρα και συνυπογράφει τις τεράστιες μειώσεις που επέφερε ο νόμος Κατρούγκαλου – ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. 

Μεταξύ άλλων, ο κ. Μουλκιώτης σημείωσε ότι:

Οι λύσεις που επιδιώκει να δώσει το υπό συζήτηση νομοσχέδιο είναι λιγότερες σε σχέση με τα προβλήματα που δημιουργεί.

Το νομοσχέδιο της Νέας Δημοκρατίας διατηρεί αθεράπευτες αδικίες του νόμου Κατρούγκαλου και δημιουργεί καινούργιες:

1. Διατηρούνται οι τεράστιες αυξήσεις στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67 για όλους ή στα 62 με 40 χρόνια υπηρεσίας, που ψηφίστηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ (ν. 4336/2015).

Πουθενά στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει τουλάχιστον η πρόβλεψη για κατάργηση της διάταξης που συναρτά το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης με το προσδόκιμο ζωής και απειλεί με νέες αυξήσεις στα όρια ηλικίας.

2. Διατηρούνται οι τεράστιες μειώσεις στις κύριες και στις επικουρικές συντάξεις, που έφτασαν στο 50%, καθώς και στο εφάπαξ όπου αθροιστικά οι περικοπές ξεπέρασαν το 40%.

3. Μέσω του e-ΕΦΚΑ, την ενσωμάτωση του ΕΤΕΑΕΠ στον ΕΦΚΑ η κυβέρνηση σκοπεύει, μέσω της περαιτέρω υποβάθμισης του δημόσιου συστήματος, να αποτελέσει το ενδιάμεσο βήμα για την ενίσχυση των κεφαλαιοποιητικών στοιχείων σε βάρος των διανεμητικών, την ενίσχυση της εξατομίκευσης σε βάρος της αλληλεγγύης.

Απόδειξη αυτού η δημιουργία μόνο έξι ασφαλιστικών κατηγοριών για τους μη μισθωτούς, η ανώτατη των οποίων δημιουργεί συντάξιμο μηνιαίο μισθό μόλις 2.500 ευρώ, ενώ οι μισθωτοί καταβάλλουν εισφορές για αποδοχές μέχρι 6.500 ευρώ μηνιαίως. Κλείνει έτσι το μάτι στα υψηλά εισοδήματα προκειμένου να στραφούν στις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, στερώντας παράλληλα έσοδα από το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα.

4. Διατηρούνται τα πολύ χαμηλά ποσοστά αναπλήρωσης του Νόμου Κατρούγκαλου, για όσους έχουν μέχρι 30 χρόνια υπηρεσίας, που είναι η μεγάλη πλειοψηφία των συνταξιούχων του ιδιωτικού τομέα.

Στην πραγματικότητα, οι συντελεστές αναπλήρωσης της ανταποδοτικής σύνταξης είναι λειψοί και δεν συνιστούν σοβαρό κίνητρο για ασφάλιση. Αποδεικνύεται στην πράξη ότι οι συντελεστές ανταπόδοσης του νόμου 3863/2010, που τόσο πολέμησαν τόσο η Νέα Δημοκρατία όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν προς το συμφέρον των πολιτών.

Το επίπεδο των συντάξεων για τα επόμενα χρόνια θα διαμορφωθεί κατά 15% χαμηλότερο από το σημερινό  (έναντι 18% του Νόμου Κατρούγκαλου).

Για τους νέους συνταξιούχους το 60% περίπου της κύριας σύνταξης θα αποτελεί η Εθνική σύνταξη και μόλις το 40% η ανταποδοτική.

Προσαυξάνονται –σωστά– τα ποσοστά αναπλήρωσης ειδικών κατηγοριών στρατιωτικών (π.χ. πιλότων Πολεμικής Αεροπορίας), πέραν των οριζόμενων ποσοστών του νόμου Βρούτση κατά ποσοστό 1,5% επιπλέον για κάθε έτος από το 45ο  και άνω.

Δεν το κάνει όμως και για τους άλλους εργαζόμενους, δημιουργώντας ανισότητες που θα προκαλέσουν νέα προσφυγή στη Δικαιοσύνη.

Η Νέα Δημοκρατία καταγγέλλει μεν την κατάργηση του ΕΚΑΣ από τους ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αλλά διατηρεί την κατάργηση από τους ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ των κατωτάτων ορίων σύνταξης.

6. Υπονομεύεται η απασχόληση των νέων παιδιών, που υποτίθεται ότι ενδιαφέρεται τόσο η Νέα Δημοκρατία να τα φέρει πίσω, αναστρέφοντας το brain drain.

Φροντίζει ώστε να απασχολούνται στο Δημόσιο με ελάχιστο penalty στη σύνταξή τους συνταξιούχοι άνω των 62 ετών προκειμένου «γαλάζια παιδιά» μεγάλη ηλικίας να ενισχύσουν το εισόδημά τους.

7. Με τη νέα αρχιτεκτονική των εισφορών, δημιουργείται άνιση αντιμετώπιση μισθωτών – μη μισθωτών και άρα δημιουργούνται νέες ανισότητες και στρεβλώσεις εντός του ασφαλιστικού συστήματος σε βάρος των μισθωτών.

8. Καταργείται ακόμη και η δήθεν 13η σύνταξη που δόθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ ενώ κωφεύουν οι κυβερνώντες στην πρόταση νόμου που πρόσφατα κατέθεσε το Κίνημα Αλλαγής για καταβολή σε όλους τους συνταξιούχους πλήρους 13ης σύνταξης.

9. Δεν καταργείται η εισφορά υγειονομικής περίθαλψης 6% επί των επικουρικών συντάξεων που επέβαλλαν οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

10. Δεν παρέχεται στους συνταξιούχους που ξεκίνησαν την απασχόλησή τους πριν από αυτό το νομοσχέδιο τη δυνατότητα να επιλέγουν το καθεστώς απασχόλησής τους – είτε το παλαιό είτε αυτό που προτείνει στον νόμο.

11. Δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για άντληση νέων πόρων για το ασφαλιστικό σύστημα από την αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας.

Ακόμη και η οριακή αύξηση που θα δουν οι περίπου 250.000 συνταξιούχοι, σε σύνολο 2.650.000, δεν προέρχεται από την προσθήκη νέων πόρων στον κουμπαρά του συστήματος, αλλά από την εσωτερική ανακατανομή του κόστους που πληρώνουν οι ασφαλισμένοι και οι εργοδότες τους.

Με τροπολογία, το Κίνημα Αλλαγής ζήτησε την επαναχορήγηση κανονικής 13ης σύνταξης, την θεσμοθέτηση ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος – νέου (ΕΚΑΣ), την άρση αδικιών για συνταξιούχους αναπηρίας και χηρείας, την κατάργηση αυτόματου μηχανισμού αύξησης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης με βάση το προσδόκιμο ζωής, την κατάργηση της εισφοράς υγειονομικής περίθαλψης επί των επικουρικών συντάξεων, την ρύθμιση για οφειλέτες συνταξιούχους ΙΚΑ ως πατέρες ανηλίκων, τη θεμελίωση δικαιώματος πλήρους και μειωμένης σύνταξης γήρατος ασφαλισμένων γυναικών του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, την επέκταση των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων στο Δημόσιο, τη συνταξιοδότηση λόγω γήρατος άνευ ορίου ηλικίας μετά από 40 έτη υποχρεωτικής πραγματικής απασχόλησης, την συνταξιοδότηση γονέων, συζύγων και αδελφών αναπήρων, την κατάργηση της μείωσης της εθνικής σύνταξης των ομογενών από την Αλβανία και τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.

Με δεδομένη την επιλογή της Νέας Δημοκρατίας να μην προχωρήσει στην κατάργηση του ν. 4387/2016, οι προτάσεις του Κινήματος Αλλαγής αποτελούν απαραίτητα συστατικά για τη διαμόρφωση ενός δικαιότερου και αποτελεσματικότερου συστήματος κοινωνικής ασφάλισης και η κυβέρνηση έχει την ευθύνη να τις υιοθετήσει.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Τροπολογία της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής με θέμα: «Δίκαιο Ασφαλιστικό Σύστημα-Αποκατάσταση αδικιών που προκάλεσε ο Ν. 4387/2016»Ομιλία Ανδρέα Πουλά, Εισηγητή του Κινήματος Αλλαγής, στο ν/σ του Υπουργείου Υγείας