Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Στην συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με θέμα « Επιτάχυνση και απλούστευση της ενίσχυσης οπτικοακουστικών έργων, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις, τοποθετήθηκε η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής Νάντια Γιαννακοπούλου τονίζοντας πως:

 «Συζητάμε σήμερα στην ολομέλεια ένα νομοσχέδιο για τον πολιτισμό καθώς και για τις νέες δυνατότητες που μπορούμε να του παράσχουμε στα πλαίσια της νέας ψηφιακής εποχής που ξεπροβάλλει στη ζωή μας. Μια νέα εποχή που μας προδιαθέτει για την ανάπτυξη των εγχώριων κινηματογραφικών παραγωγών αλλά και την προσέλκυση ξένων παραγωγών. Δυστυχώς διαπιστώνουμε καθημερινά, πως ο χώρος των οπτικοακουστικών παραγωγών διέρχεται κρίση. Η χώρα μας διαθέτει μία από τις παλαιότερες κινηματογραφικές παραδόσεις στον κόσμο. Ταυτόχρονα, αποτελεί έναν ιδιαίτερα δημοφιλή προορισμό για κινηματογραφικές παραγωγές.

Οι παραγωγοί χρειάζονται τη στήριξη της Πολιτείας ώστε να δημιουργηθούν έργα με προστιθέμενη αξία, που θα δημιουργήσουν με τη σειρά τους αντικείμενο και θέσεις εργασίας για ηθοποιούς, τεχνικούς, σκηνοθέτες, σεναριογράφους, μουσικούς κλπ, οι οποίοι σήμερα, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, εργάζονται χωρίς να διασφαλίζονται τα δικαιώματά τους.

Και βεβαίως δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως η κρίση του κορονοϊού  έπληξε κατά κύριο λόγο τον χώρο του Πολιτισμού και δυστυχώς η στήριξη της Κυβέρνησης υπήρξε πολύ φειδωλή και με καθυστέρηση. Ενώ τα μέτρα ήταν αποσπασματικά και χωρίς ένα συνολικότερο σχεδιασμό.».

 Η κα Γιαννακοπούλου επεσήμανε όσο αφορά την τροπολογία του Υπουργείου Πολιτικής Προστασίας πως:

«Με την τροπολογία αυτή αποδυναμώνεται η ΕΥΠ, καθώς υποβαθμίζεται ένας νευραλγικός της τομέας, αυτός των ηλεκτρονικών πληροφοριών, που λειτουργεί ήδη από το 1953.

Σε πολιτικό επίπεδο πρόκειται για μια προσπάθεια «επαναστρατικοποίησης» της ΕΥΠ, ευτελής και συνάμα αντίθετη στη φιλοσοφία των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ που είχαν αφαιρέσει την Υπηρεσία από το Πεντάγωνο.

Διασπάται η ενότητα της ΕΥΠ και κρίσιμες υπηρεσίες μεταφέρονται στο ΥΠΕΘΑ. Κλονίζεται έτσι η αποτελεσματικότητα της Υπηρεσίας.

Κύριε Υπουργέ, είναι σαθρό το επιχείρημα για οικονομική αναβάθμιση. Στην πραγματικότητα το ΥΠΕΘΑ  δεν έχει τους αναγκαίους πόρους για την αποτελεσματική λειτουργία της Υπηρεσίας.

Και τρίτον  δημιουργείται μεγάλη ανασφάλεια για το προσωπικό status των υπαλλήλων της ΕΥΠ.».

Τέλος, η βουλευτής μεταξύ άλλων ανέφερε: «Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κου Χαρδαλιά, η κυβέρνηση ομολογεί ότι η οργανωτική αδράνεια της πολιτικής προστασίας οφείλεται στην έλλειψη 28 μετακλητών υπαλλήλων.

Τόσοι δηλαδή χρειάζονται για να υλοποιηθούν τα τεχνικά έργα που χρειάζονται;

Σήμερα στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, σύμφωνα με το επίσημο οργανόγραμμα υπηρετούν 47 άτομα. Ο αριθμός αυτός θα ανέλθει στους 75 εκ των οποίων το 37% θα είναι οι ως άνω μετακλητοί. Αυτή είναι κε Υπουργέ η νέα κανονικότητα;

Η κυβέρνηση της ΝΔ περιφρονεί προκλητικά για μία ακόμη φορά την αξιοκρατία και ισότητα βυσσοδομώντας κατά αρχών και πρακτικών που θεσπίσαμε στην Ελλάδα.

Εμείς θα είμαστε απέναντι σε κάθε παλαιοκομματική, αναξιοκρατία προσδοκώντας ένα φωτεινό μέλλον αξιοσύνης και προκοπής.

Πάγια θέση του ΠΑΣΟΚ και του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ είναι η ύπαρξη μιας ενιαίας πολιτικής για τον κινηματογράφο και τον πολιτισμό γενικότερα.

Είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο για το πώς αυτό μπορεί να επιτευχθεί.

Δυστυχώς, η προσπάθειά σας που αποτυπώνεται στο νομοσχέδιο, έχει μεν θετικά σημεία αλλά παραμένει προσχηματική και αποσπασματική.

Ναι, αναγνωρίζουμε την κρίση που περνάει τα τελευταία χρόνια ο χώρος των οπτικοακουστικών παραγωγών.

Ναι, είμαστε εδώ για να στηρίξουμε όλους τους παραγωγούς, μικρούς και μεγάλους.

Αλλά, αυτό να γίνει μόνο με διαφάνεια, αξιοκρατία και διαύγεια!»

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης:

«Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, συζητάμε σήμερα ένα νομοσχέδιο για τον πολιτισμό, καθώς και για τις νέες δυνατότητες που μπορούμε να έχουμε σε αυτόν τον τομέα στο πεδίο της νέας ψηφιακής εποχής που ξεπροβάλλει στη ζωή μας, μία νέα εποχή η οποία μας προδιαθέτει για την ανάπτυξη των εγχώριων κινηματογραφικών παραγωγών αλλά και για την προσέλκυση ξένων. Δεν μπορώ όμως, πριν μπω στη συζήτηση του νομοσχεδίου, ως Ελληνίδα και μέλος του ελληνικού Κοινοβουλίου να μην αναφερθώ στη βάναυση προσβολή και πρόκληση του κ. Ερντογάν. Αισθάνομαι την ανάγκη να ενώσω και εγώ τη δική μου φωνή στη συλλογική, πανεθνική, παγκόσμια αναγκαία καταδίκη αυτής της ανιστόρητης απόφασης της Τουρκίας, να μετατρέψει την Αγια-Σοφιά σε τζαμί.

Η απόφαση του κ. Ερντογάν να μετατρέψει το μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO σε τέμενος προβληματίζει, πληγώνει τους απανταχού Έλληνες και ορθοδόξους και εξοργίζει. Οφείλουμε να ξεσηκώσουμε ένα παγκόσμιο κύμα διαμαρτυρίας απέναντι στην απαράδεκτη αυτή στάση του Τούρκου προέδρου. Η απόφαση αυτή προσβάλλει τον χριστιανισμό, προσβάλλει την Ελλάδα, προσβάλλει όλον τον πολιτισμένο κόσμο, ογδόντα έξι χρόνια μάλιστα μετά από την ανακήρυξή της ως Μουσείου. Προσβάλλει τον οικουμενικό χαρακτήρα της, προσβάλλει όσους αναγνωρίζουν το εμβληματικό αυτό μνημείο ως κτήμα του παγκόσμιου πολιτισμού. Και ταυτόχρονα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επισφραγίζει νομίζω με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο την πορεία προς την πλήρη μουσουλμανοποίηση της Τουρκίας και την ακόμα μεγαλύτερη απομάκρυνσή της από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η απόφαση αυτή δεν επηρεάζει μόνο τις σχέσεις της Τουρκίας με εμάς, με την Ελλάδα, αλλά και τις σχέσεις της με την Ευρωπαϊκή Ένωση, με την UNESCO και την παγκόσμια κοινότητα συνολικά. Κανείς πια, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν μπορεί να πει και να ισχυριστεί ότι δεν κατάλαβε, δεν γνώριζε, δεν μπόρεσε να καταλάβει την προσπάθεια του κ. Ερντογάν να μετατρέψει την Αγια-Σοφιά σε δεύτερη Μέκκα. Η Ευρώπη, η διεθνής κοινότητα, αλλά και οι ηγεσίες των άλλων θρησκειών έχουν ηθικό, πολιτιστικό, πολιτικό καθήκον να αφυπνιστούν και να παρέμβουν άμεσα και αποφασιστικά, έτσι ώστε να απομονωθεί ένας ηγέτης ο οποίος διακρίνεται για τον αυταρχισμό του, για τον ετσιθελισμό του, για την  προώθηση ακραίων και επιθετικών κινήσεων και χρειάζονται -και αυτό είναι το πιο σημαντικό- έργα και όχι λόγια, μέτρα, κυρώσεις, και γι’ αυτό οφείλουμε όλοι εμείς εδώ πέρα να σχηματίσουμε ένα αρραγές εθνικό μέτωπο, μια δυνατή φωνή που αυτό θα το απαιτήσουμε.

Περνώ τώρα στο νομοσχέδιο που συζητείται σήμερα.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το παρόν σχέδιο νόμου διαρθρώνεται σε πέντε κεφάλαια και επιχειρεί να ρυθμίσει ζητήματα τα οποία αφορούν την προώθηση και την απλούστευση διαδικασιών για την ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων, για την παροχή ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών μέσω της ενιαίας ψηφιακής πύλης της δημόσιας διοίκησης, για την ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και τέλος, για τη ρύθμιση οργανωτικών ζητημάτων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Δυστυχώς διαπιστώνουμε καθημερινά πως ο χώρος του πολιτισμού και των οπτικοακουστικών παραγωγών διέρχεται μία συνεχιζόμενη κρίση. Η χώρα μας διαθέτει μία από τις παλαιότερες κινηματογραφικές παραδόσεις στον κόσμο. Ταυτόχρονα αποτελεί έναν ιδιαίτερα δημοφιλή προορισμό για κινηματογραφικές παραγωγές. Σήμερα όμως -και το γνωρίζουμε όλοι- επικρατεί χάος στη διαδικασία των οικονομικών ενισχύσεων αυτών των παραγωγών.

Οι παραγωγοί χρειάζονται την στήριξη της πολιτείας, ώστε να δημιουργηθούν έργα τα οποία θα έχουν προστιθέμενη αξία και τα οποία με τη σειρά τους θα δημιουργήσουν αντικείμενο και θέσεις εργασίας για ηθοποιούς, για τεχνικούς, για σκηνοθέτες, για σεναριογράφους, για μουσικούς και άλλους, οι οποίοι σήμερα στη συντριπτική τους πλειοψηφία εργάζονται χωρίς να διασφαλίζονται τα δικαιώματά τους. Και βεβαίως δεν πρέπει να παραβλέπουμε σε καμία περίπτωση ότι μέσα σε ήδη πολύ δύσκολες συνθήκες, με περιορισμένες παραγωγές αλλά και πολλές φορές με συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα όσον αφορά τους καλλιτέχνες αλλά και τους τεχνικούς, ήρθε και προστέθηκε η κρίση του κορωνοϊού, η οποία κατά κύριο λόγο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έπληξε τον κόσμο και τον χώρο του πολιτισμού και η στήριξη και η πολιτική της Κυβέρνησης υπήρξε πολύ φειδωλή και δυστυχώς με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, ενώ τα μέτρα τα οποία πάρθηκαν ήταν αποσπασματικά και χωρίς να υπηρετούν έναν συνολικότερο κεντρικό σχεδιασμό, κάτι για το οποίο εμείς στο Κίνημα Αλλαγής ασκήσαμε εντονότατη κριτική, από την άλλη όμως και εποικοδομητική κριτική, καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις προς την Κυβέρνηση.

Βεβαίως χρειάζεται σημαντική στήριξη, μέσα σε όλες αυτές τις συνθήκες, στον χώρο και στον τομέα του πολιτισμού και από την άλλη οφείλουμε να αποδείξουμε ότι επιτέλους μπορούμε να κάνουμε πράγματα τα οποία μπορούν να πάνε τον πολιτισμό της χώρας μας μπροστά, αντί να μένουμε στο χθες, αντί να μένουμε σε παλαιολιθικές πρακτικές και μεθόδους και κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι η πολιτεία πρέπει, οφείλει να αξιοποιήσει όλα τα διαθέσιμα εκείνα εργαλεία, να στηρίξει την ανάπτυξη του χώρου του πολιτισμού, προκειμένου να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας.

Ωστόσο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σε αυτό το νομοσχέδιο υπάρχουν πολύ σοβαρά ερωτήματα, στα οποία πρέπει να δοθούν πειστικές απαντήσεις. Συγκεκριμένα, τελικά ποιο Υπουργείο θα είναι υπεύθυνο για τη χάραξη πολιτικής στον κινηματογράφο; Το Υπουργείο Πολιτισμού ή το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης; Σε τι εξυπηρετεί ακριβώς όλη αυτή η διάσπαση αρμοδιοτήτων που φέρνετε με τις ρυθμίσεις σας και που εμείς τουλάχιστον δεν μπορούμε να καταλάβουμε; Δεν θα μπορούσε το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου να μετατραπεί σε Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και Τηλεόρασης ή Ελληνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Παραγωγών, ώστε να έχει τη συνολική αρμοδιότητα;

Θα θέλαμε να μας πείτε, λοιπόν, κύριε Υπουργέ, σε ποιες άλλες χώρες ισχύει αυτό το μοντέλο. Είναι νομίζω μία εύλογη ερώτηση που ζητάει και χρειάζεται πειστικές απαντήσεις και σίγουρα ελπίζω και φαντάζομαι να μην αποτελεί ελληνική ιδιομορφία της νέας κανονικότητας που θέλετε, όπως λέτε, να φέρετε στην πατρίδα μας.

Αναρωτιέμαι, δεν θα ήταν λοιπόν περισσότερο λειτουργικό να υπάρξει ένα ενιαίο κέντρο, να γίνει ένα κοινό μητρώο παραγωγών του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του ΕΚΟΜΕ;

Κι επίσης, να μας δώσετε μια ξεκάθαρη απάντηση για το αν τελικά θα ισχύσει και τι θα γίνει με το 1,5% των εσόδων των καναλιών από διαφημίσεις που υποχρεούνται να δίνουν υπέρ του κινηματογράφου. Γιατί μέχρι στιγμής, κύριε Υπουργέ –το γνωρίζετε φαντάζομαι-, ο μόνος ο οποίος κάνει κάτι τέτοιο είναι η ΕΡΤ, ενώ τα ιδιωτικά κανάλια δεν κάνουν τίποτα.

Υπάρχει κάποιος λόγος, κύριε Υπουργέ, γι’ αυτήν τη διακριτή και ευμενή για τα ιδιωτικά κανάλια μεταχείριση, προκειμένου να μην κάνουν αυτό το οποίο οφείλουν με βάση τον νόμο; Χρειαζόμαστε μια ξεκάθαρη απάντηση και γι’ αυτό.

Επιπλέον, στο παρόν νομοσχέδιο εισάγονται διατάξεις οι οποίες ενισχύουν την ψηφιακή διακυβέρνηση. Προφανώς, προφανέστατα, είμαστε θετικοί σε κάθε βήμα το οποίο γίνεται προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του κράτους και του περιορισμού της γραφειοκρατίας και ιδιαίτερα υπέρ του ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους.

Άλλωστε, κύριε Πιερρακάκη, γνωρίζετε νομίζω πολύ καλά ότι το ΠΑΣΟΚ είναι κι έχει υπάρξει διαχρονικά η παράταξη των μεγάλων μεταρρυθμίσεων στο δημόσιο, με τον ΑΣΕΠ, τα ΚΕΠ, τη Διαύγεια, την ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Είναι όλα τομές της δικής μας παράταξης. Φαντάζομαι το γνωρίζετε πολύ καλά, καθώς από αυτήν την παράταξη προέρχεστε.

Και σήμερα, κύριε Υπουργέ, εισάγετε κάποιες ρυθμίσεις οι οποίες εξυπηρετούν την ίδια στόχευση. Αναφέρατε την άυλη συνταγογράφηση. Με τις διορθώσεις που κάνατε προσθέσατε και ορθώς τα άυλα παραπεμπτικά, την ηλεκτρονική υποβολή αίτησης δικαιολογητικών, αλλά και άλλα. Και ασφαλώς, στεκόμαστε θετικά απέναντι σε αυτές τις ρυθμίσεις.

Όμως, δημιουργείτε μια νέα δομή στο Υπουργείο με σαράντα πέντε νέες θέσεις προσωπικού, διευθυντές, τμηματάρχες. Ωστόσο, για εσάς, τους υπερασπιστές της κανονικότητας, δεν μας λέτε ποιο είναι το κόστος λειτουργίας. Είναι άγνωστο. Μπορείτε λοιπόν γι’ αυτό το τόσο αυτονόητο ζήτημα να ενημερώσετε το ελληνικό Κοινοβούλιο; Πώς είναι δυνατόν να μας καλείτε να ψηφίσουμε μια διάταξη η οποία προκαλεί δαπάνες στον προϋπολογισμό χωρίς να είναι υπολογισμένη αυτή η δαπάνη;

Και βεβαίως, ένα μεγάλο ερώτημα το οποίο θα έπρεπε να ήταν αυτονόητο -όμως τελικά βλέπουμε ότι στη «γαλάζια» κανονικότητα δεν είναι καθόλου αυτονόητο- είναι το πώς θα γίνουν αυτές οι προσλήψεις. Έχετε μια «αλλεργία» στις διαδικασίες του ΑΣΕΠ.

Είδαμε και ακούσαμε και με την τροπολογία την οποία κάνατε αποδεκτή από τον Υφυπουργό κ. Χαρδαλιά ο οποίος, εμμέσως πλην σαφώς, ήρθε σήμερα εδώ και μας είπε ότι όλη η οργανωσιακή αδράνεια, η οποία έχει να κάνει με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας οφείλεται στην έλλειψη είκοσι οκτώ μετακλητών. Αυτό μάθαμε σήμερα, ότι τα έργα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας δεν προχωρούν, επειδή λείπουν είκοσι οκτώ μετακλητοί.

Θέλετε να σας πω ένα στατιστικό, το οποίο νομίζω πραγματικά είναι ενδεικτικό, δυστυχώς, της νοοτροπίας σας, της «γαλάζιας» νοοτροπίας σας, κύριε Πιερρακάκη; Ουσιαστικά με αυτές τις προσλήψεις, τις οποίες φέρνετε το 37% των εργαζομένων πλέον στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είναι μετακλητοί. Αυτή τη στιγμή εργάζονται εκεί σαράντα επτά συν είκοσι οκτώ, εβδομήντα πέντε. Το 40% περίπου λοιπόν των εργαζομένων μιας γενικής γραμματείας θα είναι μετακλητοί υπάλληλοι.

Για την τροπολογία μας για το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη σε σχέση με την ΕΥΠ, νομίζω ότι ήταν ξεκάθαρος και ο εισηγητής του κόμματός και εγώ λέγοντάς σας ότι δυστυχώς με αυτήν την τροπολογία αποδυναμώνεται η ΕΥΠ, καθώς υποβαθμίζεται ένας νευραλγικός της τομέας των ηλεκτρονικών πληροφοριών που λειτουργεί ήδη από το 1953.

Και δυστυχώς -και λυπάμαι που το λέω-, ουσιαστικά μπαίνουμε σε άλλες λογικές, σε λογικές μιας προσπάθειας επαναστρατιωτικοποίησης -αναρωτιέμαι πραγματικά- ενός τόσο ευαίσθητου και νευραλγικού τομέα, παντελώς αντίθετη με τη φιλοσοφία των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ που είχαν αφαιρέσει την υπηρεσία αυτή από το Πεντάγωνο.

Κλείνω λέγοντας ότι περιμένουμε να μας απαντήσει απέναντι σε ένα νομοσχέδιο με θετικές αντικειμενικά, νομίζω, διατάξεις, ο κύριος Υπουργός στα κρίσιμα ερωτήματα που ετέθησαν τόσο από τον εισηγητή μας όσο και από εμάς για να προσδιορίσουμε και τη θέση μας επί των άρθρων.

Σας ευχαριστώ θερμά.».

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Γιώργος Καμίνης: «Άμεση διερεύνηση των αιτιών θανάτου του 27χρονου στον Βόλο»Ερώτηση στη Βουλή: «Έμπρακτη ενίσχυση του θεσμού του Σχολικού Τροχονόμου»