Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Συζητήθηκε σήμερα στη Βουλή επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Βοιωτίας και υπεύθυνου ΚΤΕ Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων του Κινήματος Αλλαγής, Γιώργου Μουλκιώτη, προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας σχετικά με την πορεία και την προοπτική της ΛΑΡΚΟ.

Στην ομιλία του, ο Γιώργος Μουλκιώτης υπογράμμισε την αδιέξοδη κατάσταση στην οποία βρίσκεται ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια η εν λόγω βιομηχανία, καθώς και τις αρνητικές συνέπειες στους εργαζομένους και τις τοπικές κοινωνίες.

Ταυτόχρονα, τόνισε την προστιθέμενη αξία του μεγάλου βιομηχανικού κολοσσού στην οικονομία της χώρας και ιδιαίτερα τον ρόλο που μπορεί να παίξει η αξιοποίηση των κοιτασμάτων νικελίου και του κοβαλτίου.  

Η ΛΑΡΚΟ περιήλθε σε αυτή την κατάσταση από λανθασμένες επιλογές των διοικήσεων, του γνωστού hedging, του υπερβολικού ποσού της τιμής ηλεκτρικής ενέργειας, των υψηλών επιτοκίων δανεισμού των τραπεζών, που αθροιστικά αποτέλεσαν αρνητικούς παράγοντες στον διεθνή ανταγωνισμό της εταιρίας.

Τέλος, επεσήμανε ότι η νομοθετική ρύθμιση για την ειδική́ εκκαθάριση της ΛΑΡΚΟ δεν διασφαλίζει τη βιωσιμότητα της εταιρείας ούτε τις θέσεις εργασίας, «απολαρκοποιεί» την περιοχή στην οποία δραστηριοποιείται η εν λόγω βιομηχανία και δεν παρέχει αντισταθμιστικά μέτρα για τις τοπικές κοινωνίες.

Γι’ αυτό ζήτησε από την Κυβέρνηση να επιδείξει πολιτική βούληση, να αναθεωρήσει το πλαίσιο για τη διαδικασία εκκαθάρισης, προκειμένου να εφαρμοστεί ένα άλλο μοντέλο ανάπτυξης και αξιοποίησης του ορυκτού πλούτου της ΛΑΡΚΟ στην μεταπανδημική εποχή, με στρατηγικό επενδυτή και ξεκάθαρους κανόνες για τους εργαζόμενους και το δημόσιο συμφέρον.

Από την πλευρά της Κυβέρνησης, δεν προσήλθε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζήδακης, αλλά απάντησε ο Υφυπουργός, Γεράσιμος Θωμάς, ο οποίος επέμεινε ότι είναι ορθή η διαδικασία που θεσμοθέτησε η Κυβέρνηση περί ειδικής εκκαθάρισης και αρνήθηκε την πρόταση του Κινήματος Αλλαγής για υιοθέτηση πρακτικών των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που ενισχύουν στρατηγικής σημασίας βαριές βιομηχανίες – όπως είναι η ΛΑΡΚΟ – και δεν τις οδηγούν σε ιδιωτικοποίηση.

Για να παρακολουθήσετε το βίντεο, πατήστε εδώ.

Από το Πολιτικό Γραφείο  

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος: «H Αμβρακία Οδός αποτελεί έργο πνοής για τη Δυτική Ελλάδα»«Μέτρα στήριξης των ιδιοκτητών και εργαζόμενων στα ταξί που δραστηριοποιούνται σε τουριστικές περιοχές»