Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Σημεία Ομιλίας της Ειδ. Αγορήτριας Εύης Χριστοφιλοπούλου επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών στην Ολομέλεια της Βουλής

Για την Τροπολογία αισχρής συναλλαγής που αλλάζει τις εκλογικές διαδικασίες

        Είναι κρίμα η συζήτηση αυτού του νομοσχεδίου να επισκιάζεται από την ωμή και κυνική συναλλαγή που εμπεριέχεται στην Τροπολογία Τσίπρα για τις εκλογικές διαδικασίεςΌχι κ. Βορίδη, δει είναι τροπολογία Κουντουρά. Είναι τροπολογία Τσίπρα!!

            Ο κ. Τσίπρας θέλει να διατηρήσει μια πλασματική δεδηλωμένη ΣΥΡΙΖΑ, με ολίγον πρώην ΑΝΕΛ και ολίγον ακροδεξιά ή καραμανλική δεξιά. Γι’ αυτό αλλάζει τον εκλογικό νόμο λίγο πριν ξεκινήσει η προεκλογική περίοδος!

Είναι αυτό συνέπεια και τιμή στους θεσμούς; Είναι ένα πάρε-δώσε του κ. Τσίπρα με όσους ψήφισαν την εθνικά επιζήμια Συμφωνία των Πρεσπών και ψηφίζουν ό,τι άλλο τους φέρνει και ως αντάλλαγμα τους προσφέρει μια εξασφαλισμένη υποψηφιότητα στο ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ.

            Όσον αφορά το έτερο σκέλος της τροπολογίας ερωτώ:

Γιατί πρέπει να γίνει κατάτμηση των εκλογικών τμημάτων και όχι να πολλαπλασιαστούν; Έτσι, αφενός οι Δικηγορικοί Σύλλογοι θα άρουν τις ενστάσεις τους καθώς θα υπάρχουν λιγότεροι εκλογείς ανά Τμήμα και αφετέρου θα αποφευχθούν τα κολπάκια και τα τερτίπια που μας οδηγούν να σκεφτούμε ότι οι δύο και δύο κάλπες εύκολα γίνονται τρεις και δύο σε περίπτωση που ο «ηγέτης», «αρχηγός», Πρωθυπουργός όπως είπε «γαργαληθεί» και αποφασίσει να κάνει εκλογές τον Μάιο;

            Δυστυχώς, το κορυφαίο για εμάς στο Κίνημα Αλλαγής θέμα της Ισότητας των Φύλων μπαίνει σε δεύτερη μοίρα γιατί επιλέγετε κύριε Υπουργέ να φέρνετε ρυθμίσεις για κόλπα και τερτίπια! Όμως, το πικρό ποτήρι της μεγάλης ήττας που έρχεται θα το πιείτε όλο!

Για την Τοπική Αυτοδιοίκηση

            Λέτε ότι οι ρυθμίσεις που φέρνετε και πάλι τελευταία στιγμή και αφορούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι βελτιώσεις στον Κλεισθένη που ζήτησαν οι Δήμαρχοι και εσείς δεχτήκατε! Αποδεικνύεται, λοιπόν, ότι ο Κλεισθένης ήταν όχι μόνο ένα κακό νομοθέτημα που εισήγαγε ένα λάθος αναλογικότερο σύστημα που θα προκαλέσει χάος στην Αυτοδιοίκηση αλλά και ένα γονατογράφημα.

Παραδέχεστε, λοιπόν, με τις βελτιώσεις που εισάγετε ότι ο Κλεισθένης, που ο προκάτοχός σας κ. Σκουρλέτης έφερε πομπωδώς, δεν θα λειτουργούσε. Γι’ αυτό άλλωστε ο κόσμος της Αυτοδιοίκησης στο σύνολό του είναι απέναντι στον Κλεισθένη!

            Σας προκαλώ να μου πείτε μια αρμοδιότητα με τους αντίστοιχους πόρους που μεταβιβάστηκε επί των ημερών ΣΥΡΙΖΑ στην Αυτοδιοίκηση. Και την ίδια ώρα θυμίζω στην Αξιωματική Αντιπολίτευση ότι καμία από τις μεταρρυθμίσεις που έφερε το ΠΑΣΟΚ δεν ψηφίστηκε από τη ΝΔ.

            Είναι σαφές ότι δεν σέβεστε τους θεσμούς! Το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι η επικοινωνιακή διαχείριση και το κομματικό σας όφελος και δεν ασχολείστε με τα ουσιαστικά ζητήματα!

            Το ίδιο συμβαίνει με την κυβερνητική -διάβαζε κομματική– συγκρότηση του Εθνικού Εκλογικού Δικτύου στο παρόν νομοσχέδιο.  Υπό το πρόσχημα υλοποίησης μιας σύστασης της Κομισιόν δημιουργείται μια κρατική εστία παρακολούθησης και ελέγχου του πολιτικού λόγου και της προεκλογικής δραστηριότητας. Όσο δεν προβλέπετε διακομματική σύνθεση της Επιτροπής -με  εκπροσώπηση όλων των κοινοβουλευτικών κομμάτων του συνταγματικού τόξου- θα είστε εκτεθειμένοι στην κατηγορία της απόπειρας χειραγώγησης της εκλογικής διαδικασίας.

Για την Ισότητα των Φύλων

            Η χώρα διαθέτει μια συνταγματική και νομική πανοπλία σε ότι αφορά τα ζητήματα ισότητας των φύλων. Υπάρχει ένα πλήρες θεσμικό πλαίσιο.

Επομένως, αυτό που λείπει είναι η ισότητα στην πράξη!

Θα ήταν, λοιπόν, χρήσιμη η κωδικοποίηση της σχετικής νομοθεσίας.

Επίσης, είναι απαραίτητη η παρακολούθηση και η αξιολόγηση των σχεδίων ισότητας από τις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής ώστε το ζήτημα να προτάσσεται στην πολιτική ατζέντα. Χρειάζεται, λοιπόν, η θεσμοθέτηση της σχετικής εκλογικής διαδικασίας.

            Λέμε ΟΧΙ στο άρθρο 16 για την ποσόστωση στη συγκρότηση των συλλογικών διοικητικών οργάνων γιατί αποτελεί θεσμική υποχώρηση! Το άρθρο αυτό εισάγει σημαντικές εξαιρέσεις σε αντίθεση με τον νόμο του 2000 που ισχύει σήμερα: στις περιπτώσεις συλλογικών οργάνων των οποίων τα μέλη εν μέρει ή στο σύνολό τους ορίζονται ex officio, ή προέρχονται από εκλογή, ή ορίζονται από το ΥΠΕΘΑ και τα εποπτευόμενα από αυτό νομικά πρόσωπα λόγω αποδεδειγμένης ανεπάρκειας ικανού αριθμού προσώπων του ετέρου φύλου.

            Λέμε όμως και ένα μεγάλο ΝΑΙ στην ποσόστωση του 40% από 33,3% που ισχύει σήμερα στα ψηφοδέλτια.

Για την Ιθαγένεια

            Με τις νομοτεχνικές βελτιώσεις, που εισήγαγε ο Υπουργός διορθώνονται κάποια από τα θέματα που είχαμε θέσει. Συνειδητοποιείτε όμως ότι οι ρυθμίσεις που φέρνετε καθυστερούν πολύ τη διαδικασία της πολιτογράφησης;

            Ειδικά στην περίπτωση της γλωσσικής εξέτασης πλέον η εξουσιοδότηση στον υπουργό αποκτά σαφέστερη κατεύθυνση και ίσως αμβλύνεται ο συνταγματικός προβληματισμός που είχαμε θέσει. Αποκαλύπτονται όμως, ταυτόχρονα, οι προθέσεις για το σχέδιο της κυβέρνησης.

            Η κυβέρνηση έχει ευθύνη για τις τεράστιες καθυστερήσεις. Με αυτά που φέρνετε σαν ρυθμίσεις ουσιαστικά επιβραδύνετε κι άλλο τη διαδικασία.

Είναι απλά μαθηματικά. Σήμερα η γλώσσα δεν εξετάζεται ξεχωριστά. Αρκεί ότι η συνέντευξη γίνεται στα ελληνικά και η κατανόηση των ερωτήσεων και η απάντηση τους από τους υποψηφίους καταδεικνύει την ύπαρξη ή μη της γλωσσικής επάρκειας. Κατά μέσο όρο, η συνέντευξη, σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχουμε, διαρκεί μισή ώρα. Και κάθε επιτροπή διεξάγει 8-10 συνεντεύξεις τις ημέρες που συνεδριάζει. Από εδώ και πέρα θα εξετάζουν 2-3 υποψήφιους ανά συνεδρίαση. 

Και ποιοι θα διενεργούν την εξέταση; Η επιτροπή πολιτογράφησης; Με ποια εξειδίκευση και εχέγγυα;

            Με αυτό που κάνετε δημιουργείτε την συριζαϊκή εκδοχή του ακροδεξιού συνθήματος «δεν θα γίνεις Έλληνας ποτέ».  Σας είπα είναι απλά μαθηματικά. Θα γίνουν ελάχιστες πολιτογραφήσεις τα επόμενα χρόνια.  Ο χρόνος αναμονής θα φτάσει τη δεκαετία.

            Οι επόμενες εξετάσεις για το επίπεδο Β1 έχουν προγραμματιστεί για τον Μάιο και η προθεσμία υποβολής αίτησης λήγει σε λίγες μέρες. Υπάρχουν 14 εξεταστικά κέντρα για όλη την χώρα και υπάρχει παράβολο συμμετοχής σε αυτό.  Έχετε ρωτήσει πόσοι μπορούν να εξυπηρετηθούν σε κάθε εξεταστική περίοδο για να δείτε πότε θα μπορέσουν να δώσουν εξετάσεις όσοι έχουν κάνει ήδη αίτηση και περιμένουν χρόνια;       Υπάρχουν μαθήματα για εκμάθηση της γλώσσας ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις εξετάσεις αυτές; Φροντιστήρια θα ανοίξουν. Και πότε θα καταφέρετε να φτιάξετε το υβρίδιο ελληνομάθειας Α1 με Β1 μαζί για να γίνουν εξετάσεις; Έχετε συνεννοηθεί με τους αρμόδιους φορείς;  Φαίνεται πως όχι.

            Για τους μεγαλύτερους, τους ηλικιωμένους, κάνετε την χάρη και χαμηλώνετε το επίπεδο στο Α2 δηλαδή αυτό με το οποίο αποδεικνύεται η κοινωνική ένταξη για τους επί μακρόν διαμένοντες.  Αν κάποιος θεωρήσει θελκτική αυτή την επιεική μεταχείριση και είναι 70 χρόνων θα δώσει 550 ευρώ παράβολο και θα πάρει ιθαγένεια γύρω στα 80.  Θα έχει κάτι να περιμένει πάντως!

            Όσο για το θέμα της απόρριψης της αίτησης σε περίπτωση απουσίας από τη χώρα δεν αλλάξατε τίποτα. Η νομοτεχνική σας βελτίωση είναι μια κοροϊδία.

Για να συνεννοηθούμε. Δεν πιστεύουμε πως κάποιος που δεν έχει δεσμούς με τη χώρα πρέπει να παίρνει ιθαγένεια. Αλλά όσοι έχουν καταθέσει αίτηση έχουν ζήσει στην Ελλάδα πολύ περισσότερα χρόνια από όσα προβλέπεται δικαιούνται να το κάνουν. Και ο νόμος δίνει δικαίωμα στους αλλοδαπούς, να απουσιάζουν συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα από τη χώρα, αν θέλουν να διατηρήσουν την άδεια διαμονής τους. Μετά από αυτά ενώ έχουν δικαίωμα να συναλλάσσονται με τη διοίκηση δεν μπορούν να πολιτογραφηθούν.

            Είναι πολύ ενοχλητικό αυτό που κάνετε. Από τη μια πλευρά επιβραδύνετε κι άλλο τις διαδικασίες κι από την άλλη καταδιώκετε τα θύματα των δικών σας καθυστερήσεων. Υπάρχει κόσμος που κατέθεσε αίτηση το 2013 και ακόμη περιμένει. Τώρα του λέτε ότι αν πήγε να δουλέψει 2 χρόνια στη Γερμανία, ως επί μακρόν διαμένων, θα απορριφθεί το αίτημα του. Είναι σαδιστικό και απάνθρωπο.

            Είναι πολύ πρόσφατη η ιστορία, η διένεξη του Υπουργείου, με τον διεθνώς  αναγνωρισμένο συγγραφέα Γκαζμεντ Καπλανι. Δεν μπορώ παρά να σκεφτώ πως η επιμονή σας έχει σχέση με την ανάγκη να δικαιολογήσετε τη συμπεριφορά του υπουργείου απέναντι σε έναν άνθρωπο που έχει τιμήσει τα ελληνικά γράμματα και βρέθηκε στο εξωτερικό ακριβώς εξ αυτού του λόγου.  Αν αύριο υπάρξει κι άλλος/η «Καπλάνι» θα ξέρει πως τα φτερά του/της θα είναι κομμένα και ότι δεν θα πρέπει να ονειρεύεται πανεπιστήμια του εξωτερικού και διεθνή καριέρα. Αδιανόητα πράγματα.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

ΟΜΙΛΙΑ ΑΝΔΡΕΑ ΛΟΒΕΡΔΟΥ, ΕΙΣΗΓΗΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ Θ. ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΟ Σ/Ν ΤΟΥ ΥΠΕΣ