Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Σημεία ομιλίας Χρήστου Γκόκα στη συζήτηση επί της κύρωσης του Προϋπολογισμού 2021:

  • Συζητάμε τον Προϋπολογισμό του 2021, ενώ υπάρχουν κρίσιμα μέτωπα.
  • Στα Εθνικά μας θέματα με την αποτυχία της Κυβέρνησης στην πρόσφατη Σύνοδο Κορυφής. Αλλά και την επιμονή στην άρνηση της από κοινού διαμόρφωσης Εθνικής Γραμμής.
  • Στη σκληρή πραγματικότητα για την ελληνική κοινωνία και την οικονομία, με την πρωτόγνωρη υγειονομική κρίση. Η πρόβλεψη ύφεσης 10,5% αποτελεί μεν συνέπεια της πανδημίας, δεν είναι όμως η μόνη αιτία.
  • Η Κυβέρνηση από την αρχή προχωρά με την τακτική του “ βλέποντας και κάνοντας”. Χωρίς ολοκληρωμένο πρόγραμμα. Ο εφησυχασμός, η αυταρέσκεια και η αδράνεια, άφησαν απροετοίμαστο το ΕΣΥ για το δεύτερο κύμα. Αγνοήθηκαν οι προτάσεις του Κινήματος Αλλαγής για ενίσχυση του ΕΣΥ σε υποδομές και προσωπικό.
  • Προβλέπετε ανάκαμψη 4,8% για το 2021. Πως; Χωρίς ρευστότητα, χωρίς ολοκληρωμένο και αξιόπιστο σχέδιο αξιοποίησης των  πόρων, που αναμένονται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Εκατοντάδες χιλιάδες είναι οι επιχειρήσεις, ιδίως οι μικρές και πολύ μικρές, και οι επαγγελματίες, που δεν έχουν λάβει, ούτε πρόκειται, να λάβουν ούτε ευρώ από οποιοδήποτε μέτρο. Τα μέτρα είναι για λίγους. Ο πρωτογενής τομέας παίρνει ψίχουλα. Το λιανεμπόριο με το «click away», δέχεται καίριο πλήγμα. Πολλές επιχειρήσεις (έως και 50%) μπορεί να μη λειτουργήσουν ξανά.
  • Οι δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε)  προβλέπονται και πάλι στα επίπεδα του 2018.Η αβέβαιη πρόβλεψη της Κυβέρνησης για επιπλέον πόρους 2,6 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες για την ενίσχυση των υποδομών. Η απορρόφηση στο ΕΣΠΑ, παρά τις εκταμιεύσεις λόγω της πανδημίας, είναι  λίγο πάνω από το 50%.
  • Ο Προϋπολογισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, παραμένει χαμηλότερος από τον Προϋπολογισμό του 2019,  και η αύξηση  για το 2021, είναι ελάχιστη. Τα μεγάλα έργα βρίσκονται στο θα.
  • Δεν ξεκίνησε ακόμα ο ΒΟΑΚ. Ούτε ο Άξονας  Πάτρα – Πύργος. Η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, είναι στάσιμη 5 χρόνια, όπως και το Βόρειο Τμήμα του Ε65.Ο Άξονας  Αμβρακία – Άκτιο αναμένεται να προχωρήσει, μετά την υπογραφή σύμβασης για την εργολαβία – σκούπα. Ο Διαγωνισμός για την Εγνατία, ένα πολύ σημαντικό project για τη χώρα, όμως δεν έχει ενημερωθεί η Βουλή.
  • Στις σιδηροδρομικές Υποδομές καθυστερούν, τόσο η επέκταση του Δικτύου της Πελοποννήσου, όσο και η Ανάταξη του Δικτύου Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
  • Στις Αστικές Συγκοινωνίες, οι πολιτικές ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ, με τις καθυστερήσεις και τα ανεπαρκή μέτρα, δημιούργησαν την απαράδεκτη κατάσταση συνωστισμού στα ΜΜΜ που αποτέλεσε την κυριότερη εστία υπερμετάδοσης του κορωνοϊού. Ζητάμε να υιοθετηθούν και υλοποιηθούν οι Προτάσεις μας για τα ΜΜΜ. Να προχωρήσουν οι επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ, στην Αττική.Οι επιλογές της Κυβέρνησης για το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης δημιουργούν κινδύνους για καθυστερήσεις.
  • Δεν ακούσαμε κάτι από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για το τμήμα Ιωάννινα – Κακκαβιά. Υποβαθμίζεται σε δίιχνης διατομής, αντίθετα με τη σημασία του για την τοπική, περιφερειακή και Εθνική Ανάπτυξη, και αντίθετα με τις προεκλογικές υποσχέσεις της Κυβέρνησης. Πρέπει να κατασκευαστεί ως κανονικός αυτοκινητόδρομος.
  • Δεν έχουν προχωρήσει οι κάθετοι Άξονες, για τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό και την Εγνατία Οδό, και ιδιαίτερα το Τμήμα σύνδεση με τη Γέφυρα Καλογήρου  και  την Πρέβεζα.
  • Για την Άρτα, μια παραγωγική περιοχή, η ζήτηση στα προϊόντα όπως , τα μανταρίνια, η ελιά, τα πορτοκάλια είναι χαμηλή, και οι τιμές εξευτελιστικές. Για την κτηνοτροφία, την πτηνοτροφία, τις υδατοκαλλιέργειες, το κόστος αυξάνεται, με το πράσινο τέλος και στο πετρέλαιο, αλλά και τις αυξήσεις στις ζωοτροφές. Χρειάζεται ενίσχυση, αν εννοούμε πραγματικά ότι ο πρωτογενής τομέας είναι πυλώνας της  παραγωγικής ανασυγκρότησης.
  • Επίσης υπάρχει Περιφερειακός σχεδιασμός, για πόρους από τα 73 δισ. της περιόδου 2021-2027, και ιδιαίτερα από τα 32,5 δισ. του Ταμείου Ανάκαμψης; Για έργα παραγωγικά και αναπτυξιακά στην Περιφέρεια;
  • Εμείς ως Κίνημα Αλλαγής θέλουμε Βιώσιμη ανάπτυξη, που απαντά στο πρόβλημα των κοινωνικών ανισοτήτων. Στηρίζουμε το κόσμο της παραγωγής, το δικαίωμα στην εργασία, με αξιοπρέπεια για όλους. Ο Προϋπολογισμός σας δεν ανταποκρίνεται σ’ αυτό το πλαίσιο. Η υπεραισιοδοξία στο κενό, και η επικοινωνιακή προσέγγιση της σκληρής και δύσκολης πραγματικότητας, δεν αποτελεί λύση αλλά πρόβλημα για τη χώρα και την Ελληνική κοινωνία. Γι’ αυτό και καταψηφίζουμε αυτό τον Προϋπολογισμό, πλην των αμυντικών δαπανών, που επιτέλους αντιληφθήκατε το περυσινό λάθος σας και προχωράτε σε αύξησή τους.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Ευαγγελία Λιακούλη: «"Μάγοι δίχως δώρα και δίχως άστρο" το οικονομικό επιτελείο της ΝΔ κι ο Προϋπολογισμός του»Eρώτηση στη Βουλή: «Θα ασχοληθεί επιτέλους η κυβέρνηση με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά;»