Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Σημεία ομιλίας Χρήστου Γκόκα στη Βουλή, στην ενημέρωση για το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης

  • Στόχος και φιλοδοξία του Εθνικού σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0,  πρέπει να είναι ο μετασχηματισμός της Ελληνικής οικονομίας, για να ανασυγκροτηθεί, να γίνει ανθεκτική, να στηρίξει την κοινωνία, αλλά και οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, για την  αποτελεσματική  διαχείριση των πόρων που συνοδεύουν αυτό το σχέδιο.
  • Ένα τέτοιο πρόγραμμα θα έπρεπε να αφορά όλη την κοινωνία, να αφορά ολόκληρη την Ελλάδα και όλους τους Έλληνες. Είναι αυτονόητος ο ολοκληρωμένος διάλογος και στην κοινωνία και στη Βουλή. Διάλογος με τους παραγωγικούς και επαγγελματικούς φορείς, διάλογος με την Αυτοδιοίκηση, τους Δήμους και την Περιφέρεια, που δεν υπήρξε.
  • Θέσατε ως μοναδική προτεραιότητα την γρήγορη απορρόφηση Πόρων.
  • Το Σχέδιο που συζητάμε δεν έχει σίγουρα Περιφερειακή διάσταση, ούτε Παραγωγική. Αγνοεί τον Πρωτογενή Τομέα, περιορίζεται σε αόριστες αναφορές, όπως αγνοήθηκε ο Πρωτογενής Τομέας και στο πλαίσιο στήριξης των πληττόμενων κλάδων από την πανδημία.Δεν έχει σε προτεραιότητα τον στόχο της εγχώριας Προστιθέμενης Αξίας και την ενίσχυση κατά συνέπεια του Τομέα των εξαγωγών.
  • Δεν καταγράφει τη σύνδεση και τις συνέργειες σε επίπεδο Έργων και μεταρρυθμίσεων, μεταξύ των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, με τους πόρους του ΕΣΠΑ και της ΚΑΠ
  • Υπάρχουν, ή λίγες, συγκεκριμένες αλλά αποσπασματικές αναφορές, ή πολλές, αόριστες περιγραφές για ολόκληρους άξονες δράσεων.
  • Πέρα από τα προβλήματα και τους αποκλεισμούς των μικρομεσαίων επιχειρήσεων λόγω των τραπεζικών κριτηρίων από τις χρηματοδοτήσεις επενδύσεων, δεν υπάρχει πρόβλεψη για τις υποδομές στήριξης για τη λειτουργία τους, όπως τα Βιομηχανικά και Αγροτικά Πάρκα. Τα 100 εκατ.  που προβλέπονται είναι πολύ λίγα. Υπάρχουν Νομοί, γνωρίζω στην Περιφέρειά μου την Άρτα, που δεν έχουν καμία τέτοια υποδομή. Θα έπρεπε αυτή  η δράση να προβλέπεται για κάθε Περιφέρεια.
  • Για όλους τους Τομείς πρέπει να προγραμματιστεί τουλάχιστον ένα μεγάλο έργο σε κάθε Περιφέρεια και ένα μεγάλο Έργο σε κάθε Νομό.
  • Αναφέρεται συνέχεια η Κυβέρνηση στην Περιβαλλοντική διάσταση πολιτικών και δράσεων. Την ίδια ώρα που απουσιάζει η αξιοποίηση της Γεωθερμίας, των γεωθερμικών πεδίων, για ενεργειακές και παραγωγικές δραστηριότητες με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
  • Προβλέπετε την ένταξη του  Αρδευτικών Έργων και Έργων που έχουν σχέση με το Πόσιμο Νερό μέσω ΣΔΙΤ. Για τα Αρδευτικά Έργα μέσω αυτών των συμπράξεων του Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα , ο κίνδυνος αφορά στην επιβάρυνση των χρηστών, δηλ στην επιβάρυνση του Πρωτογενή Τομέα, επιβάρυνση των αγροτών που θα το χρησιμοποιήσουν. Όσον αφορά στο Πόσιμο Νερό, σας το έχουμε επισημάνει με τις παρεμβάσεις μας και τις Ερωτήσεις μας σχετικά με την ΕΥΔΑΠ. Το νερό είναι Δημόσιο Αγαθό, και πρέπει να παρέχεται με ασφάλεια και χαμηλό κόστος για τον καταναλωτή.
  • Εντάσσονται οι δύο Οδικοί Άξονες, ο ΒΟΑΚ και ο Ε65 ( Το βόρειο Τμήμα).  Αναγκαίοι και πολύ καθυστέρησαν. Με τους άλλους τί γίνεται; Δεν υπάρχει αναφορά γιατί δεν εντάσσονται και τί προγραμματίζεται γι ‘ αυτούς; Όπως ο Πάτρα – Πύργος. Τί θα πείτε σ’ αυτή την Περιφέρεια και κάθε Περιφέρεια που παραμένει που περιμένει ένα μεγάλο  οδικό Έργο;

Τί απαντάτε στους φορείς της Ηπείρου για την ανάγκη της ολοκλήρωσης της Ιόνιας Οδού, με τη διευρωπαϊκή σύνδεση μέχρι την Κακαβιά; Ένα Έργο αυτοκινητοδρόμου με Εθνική σημασία, για το οποίο συζητούνται σχεδιασμοί υποβάθμισης άρα εγκατάλειψής του; Σε ποιό Πρόγραμμα θα ενταχθεί;

  • Προβλέπεται, μέσω ΣΔΙΤ και εδώ, η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου( Γραμμή Πειραιάς – Θεσ/νικη) και ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ΟΣΕ. Δεν είναι ούτε τώρα η ώρα να μιλήσουμε για την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου, στην Πελοπόννησο, στην Δυτική Μακεδονία, την Ήπειρο, μέχρι το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας;
  • Επίσης προβλέπονται επενδύσεις 107 εκατ. Ευρώ  στα 13 Περιφερειακά Αεροδρόμια της fraport. Από πού προκύπτει η συμβατική υποχρέωση που αναφέρεται; Γιατί επωμίζεται το κράτος όλο αυτό το κόστος; Ποιές είναι οι επενδύσεις της Εταιρίας;
  • Όσον αφορά στην επένδυση για ένα διαλειτουργικό σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων. Είναι χρήσιμο, αλλά  αυτό που είναι περισσότερο αναγκαίο είναι η αναλογική χρέωση διοδίων με  προσιτή τιμή και δίκαιο τρόπο.
  • Επίσης, γίνεται αναφορά στον άξονα 1.2:  ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Αθήνας

Ρωτάμε: Σε τί ακριβώς αφορά αυτό;  Για ποιό Τμήμα του  Έργου πρόκειται; Αφορά την ολοκλήρωση της Α’ Φάσης ή την Β’ φάση του Έργου : “Ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου” που καθυστερεί και δημιουργεί προβλήματα στην περιοχή; Είναι κάποιο άλλο Έργο που δεν έχει ανακοινωθεί και δεν γνωρίζουμε; Θέλουμε μια απάντηση.

  • Όλα αυτά  και πολλά άλλα σε άλλους Τομείς είναι αποτέλεσμα της απουσίας όχι μόνο ολοκληρωμένου αλλά και στοιχειώδους διαλόγου και διαβούλευσης. Αλλά και της απουσίας ενός ολοκληρωμένου Σχεδίου Αξιοποίησης όλων των Πόρων, 90 και πλέον δις, της επόμενης 7ετίας. Η Κυβέρνηση προχωρά, χωρίς συναίνεση ή Εθνική συνεννόηση. Ένα σχέδιο, με δική της ευθύνη, που δεν αξιοποιεί τους σημαντικούς αυτούς πόρους, τη σημαντική αυτή ευκαιρία προς όφελος της κοινωνίας και της μακροπρόθεσμης αναπτυξιακής προοπτικής για τη χώρα μας.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Γιώργος Μουλκιώτης: «Χωρίς προοδευτικό αναπτυξιακό όραμα το σχέδιο της κυβέρνησης Μητσοτάκη για την ανάκαμψη της Ελλάδας»Ιλχάν Αχμέτ: «Προσχηματική διαβούλευση, προσχηματικός διάλογος για ένα σχέδιο χωρίς όραμα»