Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Σημεία Ομιλίας Χρήστου Γκόκα ,Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου Κινήματος Αλλαγής στο Σ/Ν του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης»

Ο κ. Χρήστος Γκόκας, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΚΟ του Κινήματος Αλλαγής αναφέρθηκε στην ομιλία του σε ζητήματα της επικαιρότητας, τονίζοντας τα εξής:

Για τις εξελίξεις στη Σύνοδο Κορυφής:

*Είναι θετικό ότι υπάρχει απόφαση. Με συμβιβασμούς; προφανώς. Με αστερίσκους; Ίσως. Με λεπτομέρειες που θα πρέπει να μελετήσουμε καλύτερα

*Η Ευρώπη όφειλε να δικαιώσει την προοπτική της με αποφάσεις που πρέπει να στηρίζουν τους λαούς σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία. Όφειλε να δώσει τη δυνατότητα για αλληλεγγύη και κοινωνική δικαιοσύνη και να αφήσει στην άκρη συμφέροντα που προσπαθούν να επιβληθούν από τη θέση της οικονομικής ισχύος. Αν το οικοδόμημα καταρρεύσει όλοι θα χάσουν. 

ο πέτυχε; Με σιγουριά θα το γνωρίζουμε όταν αρχίσει η υλοποίηση της απόφασης, πολύ περισσότερο όταν θα δούμε τα αποτελέσματα.

*Καταγράφεται κατ’ αρχήν ως θετική εξέλιξη για το Νότο αλλά και την ίδια την Ευρώπη

* Η Κυβέρνηση όμως άμεσα θα πρέπει να οργανώσει μια συζήτηση και να συνδιαμορφώσουμε ένα Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης, που σήμερα δεν υπάρχει.

Για τις εξελίξεις στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις:

*Η 46η Επέτειος της Τουρκικής εισβολής στην Κύπρο, μας θυμίζει ότι αυτή η πληγή παραμένει ανοικτή και απαιτεί αποφασιστικότητα και αγώνα στη βάση του διεθνούς δικαίου για δίκαιη και βιώσιμη λύση στο Κυπριακό.

*Χρειαζόμαστε ενιαία στρατηγική και αυτός είναι ο λόγος που επιμένουμε στην ανάγκη Σύγκλισης του Συμβουλίου Πολιτικών Αρχηγών. 

*Η αναβολή για ουσιαστική συζήτηση στην Ε.Ε του θέματος της Τουρκίας για το Σεπτέμβριο, ας ελπίσουμε να μην μας βρει μπροστά σε καινούρια δεδομένα με την κλιμάκωση επιθετικών ενεργειών της Τουρκίας στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο.

Σχετικά με τις αποκαλύψεις στο Μάτι:

*Είναι αδιανόητα και απαράδεκτα πράγματα, να συμβαίνουν αυτά την ώρα της φονικής και καταστροφικής πυρκαϊάς, και να εξελίσσονται αυτοί οι απίστευτοι διάλογοι σε επίπεδο ανώτερων και ανώτατων στελεχών της Π.Υ.

*Επιβάλλεται, είναι το ελάχιστο χρέος απέναντι στα θύματα, αυτής της τραγωδίας να αποκαλυφθεί η αλήθεια σε σχέση με τα όσα αναφέρονται για πιέσεις με σκοπό τη συγκάλυψη ευθυνών και για τα γεγονότα που έχουν συμβεί.

Σχετικά με την υπόθεση Παπαγγελόπουλου και το πόρισμα της Προανακριτικής:

*Για μας στην υπόθεση αυτή υπάρχει και η πολιτική σκευωρία και το σκάνδαλο φαρμάκων.

*Από την πλευρά μας βασικός στόχος είναι να υπηρετείται η διαφάνεια και αλλά και η θεσμική και ανεξάρτητη λειτουργία της Δικαιοσύνης. Είναι ζητήματα και Δικαιοσύνης και Δημοκρατίας. 

Σχετικά με το ζήτημα της απολιγνιτοποίησης , βασικά σημεία της ομιλίας του υπήρξαν τα εξής:

*Υπάρχει μια βιασύνη γύρω από το ζήτημα της απολιγνιτοποίησης. Ο χρόνος που έχει δηλώσει η κυβέρνηση να κλείσουν όλες οι μονάδες είναι απαράδεκτα μικρός.

*Η ασφάλεια ενεργειακού εφοδιασμού δεν νοείται χωρίς τη ΔΕΗ σε πρώτο ρόλο, πόσο μάλλον με τη ΔΕΗ απούσα. 

*Ως Κίνημα Αλλαγής ζητάμε η ρήτρα μετάβασης να είναι και ρήτρα αποκατάστασης και εγγύησης. 

*Οι περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης πρέπει να παραμείνουν δημογραφικά ενεργές με την οικονομία τους σταθερή. 

*Δεν αποτελεί λύση η χωρίς όρια ανάπτυξη εγκαταστάσεων ΑΠΕ ( φωτοβολταϊκά) σε 80.000 στρέμματα , αντί για παραγωγικές δραστηριότητες που μπορούν να απορροφήσουν χιλιάδες ανέργους.

*Η Δυτική Μακεδονία να γίνει περιοχή πιλότος στην αυτοπαραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και να δοθούν κίνητρα στους πολίτες αντίστοιχα του εξοικονομώ. Μια περιοχή αναφοράς ενεργειακής Δημοκρατίας.

Ως προς τις ειδικότερες διατάξεις του Νομοσχεδίου και των τροπολογιών που κατετέθησαν, επεσήμανε τα εξής:

*Θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην ανάπτυξη του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου. Να μην ωφεληθούν μόνο ξένες εταιρείες. Να ωφεληθεί ο πολίτης μέσα από οικονομικό και βιώσιμο τρόπο μετακίνησης.

*Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής, παρουσίασε πριν λίγες μέρες ολοκληρωμένο σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, σε εκδήλωση. Όπως και στη σημερινή συζήτηση στην Ολομέλεια που παραβρέθηκε. Θα έπρεπε να παρουσιαστεί ένα ενιαίο Νομοσχέδιο ώστε να υπάρξει ολοκληρωμένος διάλογος από τις Επιτροπές ακόμα.

*Το Κίνημα Αλλαγής υποστηρίζει την πράσινη ανάπτυξη και την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, με την ταυτόχρονη εκμετάλλευση των ΑΠΕ στα σημεία φόρτισης, όμως με αποφυγή των δυσμενών επιπτώσεων στο περιβάλλον και της ριζικής αλλαγής της φυσιογνωμίας του , όπως συμβαίνει με τα γιγάντια αιολικά πάρκα στον ορεινό όγκο της Ηπείρου , για τα οποία ομόφωνα είναι αντίθετο το Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου.

*Η Κυβέρνηση θέλει να προβάλλει το φιλοπεριβαλλοντικό της προφίλ, ωστόσο εξαιρεί από τη νομοθέτηση πιο ουσιαστικές δράσεις σε υποδομές βιώσιμης κινητικότητας, όπως η ανάπτυξη του Σιδηρόδρομου, του Τραμ , του Μετρό, στα πλοία κλπ.

Η μετάβαση στη ηλεκτροκίνηση, όμως, πρέπει να υποστηριχθεί με γενναία, αλλά κλιμακούμενη επιδότηση, στη βάση, βεβαίως, εισοδηματικών κριτηρίων. 

*Η θέση μας είναι να διοχετευτούν όσο μεγαλύτερα ποσά γίνεται στους πιο αδύναμους οικονομικά .Να υπάρχει προσβασιμότητα στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και αντικατάσταση παλαιοτέρων ρυπογόνων οχημάτων και στους πολίτες με μικρομεσαία εισοδήματα , γεγονός που αυτή τη στιγμή δεν επιτυγχάνεται με το νομοθετικό πλαίσιο που εισάγεται. Να δημιουργεί ευκαιρίες επιχειρηματικότητας για την ελληνική οικονομία.

*Θα μπορούσαν να θεσμοθετηθούν:

-Ισχυρά κίνητρα για την ανάπτυξη του τομέα της βιομηχανίας ηλεκτροκινήτων αυτοκίνητων στη χώρα μας.

-Απόσυρση παλιών αυτοκινήτων με οικονομικά κίνητρα για την αγορά νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων (επιβατικών και εμπορευματικών).

Σχετικά με τα άρθρα των κατατεθείσων τροπολογίων επεσήμανε τα εξής:

Καθορίζονται θέματα αμοιβών της διαιτησίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΛΑΡΚΟ και παρατείνεται η διαδικασία για 2 μήνες ακόμα λόγω της πανδημίας. 

*Είχαμε επισημάνει ότι τα χρονικά περιθώρια για τη διαδικασία διαιτησίας για την επίλυση των ιδιοκτησιακών διαφορών της εταιρείας με το Ελληνικό Δημόσιο δεν είναι ρεαλιστικά. 

*Η νομοθετική ρύθμιση της Νέας Δημοκρατίας για την ΛΑΡΚΟ δεν διασφαλίζει τη βιωσιμότητα της εταιρείας και αφήνει ανοιχτό παράθυρο για την υποχρεωτική πτώχευσή της με πώληση σημαντικού μέρους του ενεργητικού της εταιρείας. 

Τέλος για τη δυνατότητα σε κατόχους σταθμών ΑΠΕ που είναι εγκατεστημένοι σε κορεσμένο δίκτυο να υποβάλλουν αίτημα για αύξηση της ισχύος της των υφιστάμενων αδειών παραγωγής τους ή αίτημα για έκδοση νέας άδειας επεσήμανε ότι:

*Να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις. Αλλά με ποια προτεραιότητα θα δοθούν οι άδειες: Υπάρχουν άδειες που εκκρεμούν εδώ και μερικά χρόνια. Να μη βρεθούν και πάλι εκτός νυμφώνος.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Ανδρέας Πουλάς: «Προγραμματισμός για τον αντιγριπικό εμβολιασμό του πληθυσμού»Βασίλης Κεγκέρογλου: «Πολιτική δικαίωση του ΠΑΣΟΚ-Ο λόγος τώρα στη Δικαιοσύνη»