Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Σημεία Ομιλίας Γεωργίου–Δημητρίου Καρρά Εισηγητή στο Σ/Ν για την Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας.

Το νομοσχέδιο δεν χρειάζεται, τόσο στο πρώτο, όσο και στο δεύτερο μέρος, αν δεν επιλυθούν τα ζητήματα τα οποία συζητήθηκαν επί μακρόν και στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Σήμερα, στη συζήτηση στην Ολομέλεια, όσα είχαν συζητηθεί στην Επιτροπή εξελίχθηκαν σε κρίση. Και αυτό όχι μόνο υπό τις συνέπειες της παραίτησης του Προέδρου της Εθνικής Επιτροπής Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, αλλά και μετά τις αντιρρήσεις του Ευρωπαϊκού Δικτύου Εθνικών Θεσμών, που ζητά την απόσυρση του Β’ μέρους του νομοσχεδίου που αφορά τη σύνθεση και τη λειτουργία της ΕΕΔΑ. Και οφείλω ασφαλώς να εξάρω τη λειτουργία της ΕΕΔΑ, που έχει αποδώσει έργο σε κρίσιμους τομείς των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Αυτόματα λοιπόν τίθενται τα ερωτήματα: όταν η Κυβέρνηση οδηγεί σε τέτοια κρίση έναν θεσμό, ο οποίος τυπικά υπάγεται στον Πρωθυπουργό, διατηρεί όμως τα χαρακτηριστικά της ανεξαρτησίας και της σύνδεσης με τον ΟΗΕ, η επιμονή, η εμμονή δηλαδή, ότι πρέπει να καθοριστεί σήμερα μία νέα σύνθεσή της, παρά τις αντιρρήσεις όσων γνωρίζουν εκ των έσω τη λειτουργία της, δείχνει ότι οδηγούμεθα σε έκπτωση της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Όταν, δε η ίδια η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής κρίνει τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τις κυβερνητικές παρεμβάσεις στη σύνθεση και λειτουργία της ΕΕΔΑ, χωρίς προηγούμενη διαβούλευση μαζί της, καθίσταται ακόμη πιο ορατός ο κίνδυνος μείωσης των δικαιωμάτων.

Στη Δημοκρατική Συμπαράταξη είχαμε επιφυλαχθεί ως προς την ψήφιση του νομοσχεδίου κατά την επεξεργασία του. Σήμερα όμως, και δεδομένων των εξελίξεων, είμαστε υποχρεωμένοι να το καταψηφίσουμε στο σύνολό του, τόσο ως προς το Β’ μέρος που αφορά στην ΕΕΔΑ, όσο και ως προς το Α’ μέρος, την Κωδικοποίηση της νομοθεσίας, ώστε να μην παραμένει ψήγμα υποψίας ότι αποδεχόμαστε πολιτικές που ασκεί η Κυβέρνηση.

Γιατί, έτσι όπως εισάγεται η διάταξη για την Κεντρική Επιτροπή Κωδικοποίησης, μιλάμε ουσιαστικά περί γραφειοκρατίας της κωδικοποίησης. Διευκρινίζω, λοιπόν, ότι εμείς δεν καταψηφίζουμε την κωδικοποίηση. Καταψηφίζουμε τον άτεχνο και μη αναγκαίο τρόπο με τον οποίο εισάγεται ένα ψευδεπίγραφο νομοσχέδιο.

Ο νόμος περί καλής νομοθέτησης ουδέποτε εφαρμόστηκε στην πράξη. Η Κεντρική Επιτροπή Κωδικοποίησης υφίσταται από το 2003, με πολύ φτωχά αποτελέσματα – 6 κώδικες έχουν ψηφιστεί. Τί θα προσφέρει τώρα το νέο νομοσχέδιο στην επιτάχυνση της κωδικοποίησης;

Μιλάμε για Κεντρική Επιτροπή Κωδικοποίησης και Αναμόρφωσης του Δικαίου. Οι διευκρινίσεις που δόθηκαν από τον Υπουργό αναφέρονται στην αναδιάρθρωση του δικαίου. Όταν όμως μιλάμε για αναμόρφωση, μιλάμε για ουσιαστική νομοθετική πρωτοβουλία. Αν θέλει η Κυβέρνηση να μιλήσει σοβαρά για κωδικοποίηση, να φέρει μόνο την κωδικοποίηση και να μην ανοίγει την πόρτα σε παρεμβάσεις στη νομοθεσία από διοικητικές επιτροπές.

Επιπλέον, εκτός από την ΚΕΚ, έχουμε και το Εθνικό Συμβούλιο για την Κωδικοποίηση και Αναμόρφωση της Ελληνικής Νομοθεσίας (ΕΣΚΑΕΝ). Μήπως τελικά είναι πολλά όργανα με επικαλυπτόμενες αρμοδιότητες; Σήμερα, με τις τράπεζες ηλεκτρονικών πληροφοριών, η κωδικοποίηση γίνεται απλούστερη και με μικρότερο κόστος. Βλέπουμε ότι το έργο της υλοποίησης της Εθνικής Πύλης για την κωδικοποίησης, που ψηφίστηκε το 2016, εντάχθηκε μόλις στις 5.3.2019 με προϋπολογισμό €1.255.000.

Βλέπουμε δηλαδή μία πολιτική της Κυβέρνησης ασυντόνιστη, ασύνδετη και εν πολλοίς επικίνδυνη. Το νομοθέτημα δίνει ένα άλλοθι αδράνειας, «παραγράφοντας» τα προηγούμενα χρόνια αδράνειας της αντίστοιχης Επιτροπής.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

ΦΟΒΕΡΟ ΠΛΗΓΜΑ ΣΥΡΙΖΑ ΣΤΗ ΔΙΑΠΛΟΚΗ: ΕΥΡΩΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΤΩΝ “PANAMA PAPERS” ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΔΑΝΕΙΑ ΚΑΘ’ΥΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΝΔ!ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΕΙΣΗΓΗΤΗ ΣΤΟ Σ/Ν ΤΟΥ ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΙΓΙΑΛΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ