Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα
  • Η αντιπαράθεση μεταξύ Τσίπρα – Μητσοτάκη που προηγήθηκε ήταν μακριά από τις αναγκαίες προϋποθέσεις και το περιεχόμενο της Συνταγματικής Αναθεώρησης και περιορίστηκε στο όνομα του Προέδρου της Δημοκρατίας με  τρόπο μάλιστα που νομίσαμε ότι ο κ. Τσίπρας θέλει να το κατοχυρώσουμε συνταγματικά.
  • Ο κ. Τσίπρας στρεψοδίκησε για μια ακόμα φορά, καθώς προσπάθησε να καλύψει την επερχόμενη ήττα του στις ερχόμενες εκλογές με σενάρια εκλογής ΠτΔ με 151 ψήφους σε συνεργασία ΝΔ και Κινήματος Αλλαγής. Τον απαντάμε ότι δικής μας επιδίωξη για τις επόμενες εκλογές είναι η ανατροπή των πολιτικών συσχετισμών ώστε με την καθοριστική μας συμμετοχή να προσδιορίσουμε με 180 ψήφους το περιεχόμενο των αναθεωρημένων άρθρων του Συντάγματος, ώστε αναθεώρηση να είναι μονόπρακτο για ένα ρόλο μεταξύ των κ.κ. Τσίπρα και Μητσοτάκη.
  • Ο κ. Τσίπρας επίσης, στην αναφορά  του για την αναθεώρηση το 2008 ξέχασε να πει ότι η αναθεώρηση αυτή «καταστράφηκε» γιατί ο τότε Συνασπισμός και η ΝΔ συμφώνησαν στην αναθεώρηση ενός κα μοναδικού άρθρου που αφορούσε το ασυμβίβαστο των Βουλευτών .
  • Το ερώτημα για μια κορυφαία στιγμή του Κοινοβουλίου όπως είναι η αναθεώρηση του Συντάγματος είναι γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ξεκίνησε με τυμπανοκρουσίες, θεατρικού χαρακτήρα, διαδικασίες συμμετοχής του λαϊκού παράγοντα, έφτασε σε μια εντελώς υποβαθμισμένη διαδικασία, από την οποία μάλιστα επιχείρησε να αποκλείσει τους Βουλευτές, δηλαδή αυτούς που από το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής έχουν την κύρια και αποκλειστική ευθύνη για την αναθεώρηση του Συντάγματος.
  • Η δική μου ερμηνεία προκύπτει αβίαστα από το περιορισμένο  και υποβαθμισμένο περιεχόμενο των προτεινόμενων Συνταγματικών αλλαγών, πολύ κατώτερων και αναντίστοιχων με τις ανάγκες της κοινωνίας και ιδίως με τις αναγκαίες προσαρμογές στις ταχύτατα μεταβαλλόμενες συνθήκες άσκησης των Δημόσιων Πολιτικών, πολύ περισσότερο δε που ανάλωσε τον πολύτιμο πολιτικό χρόνο σε άλλου είδους πολιτικές μεθοδεύσεις και θεσμικές παρεμβάσεις.

  • Τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα της ατολμίας, αλλά και μιας «συντηρητικής» οπτικής από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ στις προτεινόμενες αλλαγές είναι αυτά που θίχτηκαν από τους Εισηγητές μας:
    • Καμία προσέγγιση και αναθεωρητική πρόταση των άρθρων που αφορούν μια νέα επιβαλλόμενη σχέση της Κεντρικής Εξουσίας με τις Τοπικές Κοινωνίες μέσα από την  αλλαγή του ρόλου, την οικονομική και θεσμική αναβάθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Δεν έχει εμπιστοσύνη στις δυνάμεις της Τ.Α.
  • Καμία προσέγγιση και σχετική πρόταση για τα μείζονα ζητήματα που αφορούν τους κινδύνους για τη Δημοκρατία, τα δικαιώματα των πολιτών, την ισότητα στην πληροφόρηση που γεννά η ταχύτητα της εξέλιξης των τεχνολογιών, αυτό που αποκαλούμε 4η Βιομηχανική Επανάσταση και ότι αυτό παρασύρει στο διάβα του και αφορά τις θεσμικές κατοχυρώσεις του προηγούμενου συστήματος παραγωγής και διανομής αγαθών και που τώρα κλυδωνίζεται, καθώς αναθεωρούνται τα επίπεδα και οι δυνατότητες άσκησης πολιτικής εξουσίας, δημοσίων  πολιτικών και παρουσίας των ατομικών και συλλογικών δικαιωμάτων.
  • Καμία προσέγγιση και αναθεωρητική πρόταση για το μείζον θέμα του τρόπου οργάνωσης και απονομής Δικαιοσύνης, καθώς πλέον όλοι συνομολογούν ότι η καθυστέρηση – υπερβολική και απαράδεκτη- λειτουργεί σε βάρος των περισσότερων διατάξεων του Συντάγματος  που προστατεύουν τα ατομικά δικαιώματα, την προστασία της περιουσίας και της ελευθερίας στην οικονομική δραστηριότητα και άλλα πολύ σημαντικά ζητήματα που άπτονται της οικονομικής και κοινωνικής προόδου.
  • Καμία επίσης, αντίστοιχη πρόνοια και πρόταση για τις υποχρεώσεις της Διοίκησης απέναντι στον πολίτη και του δεσμευτικού χαρακτήρα οριοθετήσεις των διοικητικών πράξεων έναντι των αυθαίρετων πρακτικών και διασταλτικών ερμηνειών ακόμα και στην περίπτωση εκείνων των ρυθμίσεων που προστατεύουν τους πολίτες και υποχρεώνουν την διοίκηση να είναι γρήγορη αποτελεσματική στις αποφάσεις της.
  • Καμία προσέγγιση και καμία πρόνοια, -ως συμπέρασμα της μακρόχρονης μνημονιακής περιόδου –για το πώς πρέπει να λαμβάνονται, με ποιες συναινέσεις και ποιες πλειοψηφίες, αποφάσεις που δεσμεύουν τη χώρα για πολλά, πάρα πολλά χρόνια, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Υπερταμείο των 100 ετών.
  • Μια φοβική, τέλος, αντιμετώπιση ώριμων και κρίσιμων για την πορεία της χώρας ζητημάτων, όπως αυτό που αφορά την προστασία και αναβάθμιση του Δημοσίου Πανεπιστημίου μέσα από τον υγιή ανταγωνισμό και την άμυλα με τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά Ιδρύματα που θα λειτουργούν με ένα αυστηρό πλαίσιο κανόνων και ελέγχων.
  • Τι απομένει κατά συνέπεια για το αφήγημα της «προοδευτικής»  συνταγματικής αναθεώρησης;
  • Απομένει η ιδιαίτερα συντηρητική για τις κατακτήσεις του Κοινοβουλευτικού μας πολιτεύματος εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας από το λαό που συνιστά αλλοίωση του πολιτεύματος της Προοδευμένης Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας.
  • Απομένουν  τα Δημοψηφίσματα άραγε, που ναι δίνουν εξουσία στο λαό, αλλά μετά από όσα έγιναν το καλοκαίρι του 2015, πρέπει να μας καταστήσουν ιδιαίτερα προσεκτικούς στον τρόπο που οργανώνονται, ώστε να μην υποκλέπτουν και στο τέλος αλλοιώνουν τη βούληση του Εκλογικού σώματος.
  • Απομένει άραγε η θεσμοθέτηση της ανανέωσης της Βουλής -φωτογραφία των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ από το 2012- όταν είναι γνωστό ότι σε κάθε εκλογική αναμέτρηση η Βουλή ανανεώνεται σε ποσοστό άνω του 30%.
  • Απομένει ίσως μόνο το Άρθρο 86, για να μας θυμίζει τη χαμένη ευκαιρία της αναθεώρησης του 2008, όταν  ΝΔ και Συνασπισμός αποφάσισαν αναθεώρηση του άρθρου για το ασυμβίβαστο και μόνο και όταν όπως απέδειξαν οι Εισηγητές μας κανένας Επίορκος Υπουργός δεν απέφυγε τα Νέμεση λόγω της προστασίας του Άρθρου 86.
  • Και τέλος, δε σας προσδίδει καμία προοδευτικότητα η αναθεώρηση του άρθρου για την Βουλευτική Ασυλία όταν εσείς κατά παράβαση το Συντάγματος  και του ΚτΒ παρείχατε ασυλία στον μέχρι χθες Κυβερνητικό Εταίρο.

  • Συμπερασματικά προτάσεις κατώτερες των περιστάσεων και της ανάγκης  για θεσμική θωράκιση και αναβάθμιση της Δημοκρατίας μακριά από τις εξελίξεις και τις προκλήσεις του μέλλοντος.

Προτάσεις αντίστοιχες της πολιτικής ένδειας μιας φυλλοροούσας και περιθωριοποιημένης από τις εξελίξεις πάλαι ποτέ πλειοψηφίας που οχυρώνεται πίσω από προοδευτικές ρυθμίσεις του Συντάγματος – έτσι ερμηνεύονται οι προτάσεις της μη αναθεώρησης σε πλήθος Άρθρων – κατοχυρώσεις της Μεταπολίτευσης της πιο δημιουργικής και ειρηνικής περιόδου της χώρας,  που μεθοδεύει τον έλεγχο των συνταγματικών αλλαγών για μικροκομματικές σκοπιμότητες πέρα από τη Βούληση του λαού στις επόμενες εκλογές.

Οι προτάσεις μας

  • Οι προτάσεις μας, επικυρωμένες και από το Συνέδριο του Κινήματος Αλλαγής –σας τις κοινοποίησε πριν ένα χρόνο η κα Γεννηματά- ενισχύουν το προοδευτικό και δημοκρατικό χαρακτήρα του Συντάγματος μας όπως διαμορφώθηκε από τις Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ   με την αναθεώρηση του 1986 και του 2001.

Κινούνται στο πλαίσιο της πολιτικής μας στρατηγικής για Εθνική και Κοινωνική συναίνεση, με σταθερότητα στο πολιτικό σύστημα, προοδευτικές μεταρρυθμίσεις και μακράς πνοής πολιτικές  για την ανάπτυξη, τις επενδύσεις, το κοινωνικό κράτος και την κοινωνία αλληλεγγύης και κυρίως έγιαναν με το μάτι στραμμένο στο μέλλον και στις προκλήσεις για τη Δημοκρατία και τους πολίτες που δημιουργεί η ταχύτητα των τεχνολογικών αλλαγών.

Συνοψίζω και Κωδικοποιώ:

  • Σταθερότητα πολιτικού συστήματος- ποιότητα της Δημοκρατίας- αξιοπιστία και έλεγχος του πολιτικού προσωπικού:
  • Άρθρο 29 παρ. 2 – Έλεγχος χρηματοδότησης και οικονομικών των κομμάτων
  • Άρθρα 30 & 32 – Αλλαγή διαδικασίας εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας για να μη διαλύεται η Βουλή

  • Άρθρο 37 παρ. 3 – Διαδικασία διερευνητικών εντολών
  • Άρθρο 41 παρ. 2, 5 – Αλλαγή όρων διάλυσης Βουλής για εθνικούς λόγους

  • Άρθρο 42 – Αναπομπή τροπολογιών
  • Άρθρο 62 παρ. 2 & 3 – Βουλευτική ασυλία με αντίστροφη διαδικασία

  • Άρθρο 69 – Αξιολόγηση αναφορών από τη Βουλή
  • Άρθρο 74 παρ. 5 – Διαδικασία εισαγωγής τροπολογιών

  • Άρθρο 86 – Ποινική ευθύνη μελών Κυβέρνησης
  • Άρθρο 101Α παρ. 2 – Ορισμός Προέδρων Ανεξαρτήτων Αρχών – Κατοχύρωση Αρχών

  • Ατομικά και Συλλογικά Δικαιώματα
    • Άρθρο 3 για τη Θρησκευτική Ελευθερία
  • Άρθρο 16 :

 – Περιεχόμενο εκπαίδευσης και  θρησκευτική ελευθερία

– Μη κρατικά μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια

  • Άρθρο 21 :

– Στεγαστική συνδρομή

– Ελάχιστο αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης

  • Άρθρο 22 : – Συλλογικές συμβάσεις εργασίας για να μην ορίζει ο εκάστοτε Υπουργός τον κατώτατο μισθό.
  • Άρθρο 25 – Νέες τεχνολογίες και Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση για τη διασφάλιση της ισότητας στην πρόσβαση και την δίκαιη κατανομή του πλούτου
  • Αποκέντρωση και αυτοδιοίκηση- Νέο μοντέλο εξουσίας
  • Άρθρο 102 – Τοπική Αυτοδιοίκηση

Επανακαθορισμός της γενικής αρμοδιότητας των ΟΤΑ και η αναγνώριση των αρχών της εγγύτητας και της επικουρικότητας με νέους πόρους και αρμοδιότητες.

  • Σταθερότητα φορολογικών και επενδυτικών ρυθμίσεων
    • Άρθρο 76 – Ειδική διαδικασία για νόμους – πλαίσιο ώστε να μην αλλάζουν από Υπουργό σε Υπουργό.
  • Οι σύγχρονες προκλήσεις και κίνδυνοι
    • Άρθρο 24 – Κλιματική Αλλαγή
    • Άρθρο 25 – Νέες τεχνολογίες και Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση – Δίκαιη Κατανομή του Πλούτου
  • Η απονομή της Δικαιοσύνης και η Λειτουργία της Δ.Δ. καθώς η ταχύτητα της απονομής καθορίζει τη λειτουργία του Κράτους Δικαίου
    • Άρθρο 88  – Μισθοδικείο Δικαστικών Λειτουργών
  • Άρθρο 90 :

 – Αλλαγή τρόπου λειτουργίας Ανωτάτου Δικαστικού Συμβουλίου

– Αλλαγή διαδικασίας ανάδειξης ηγεσίας Δικαιοσύνης

  • Άρθρο 93

– Αιτιολογία δικαστικών αποφάσεων

– Δικαστικός έλεγχος συνταγματικότητας νόμων

– Ενίσχυση λειτουργίας δικαστικού συστήματος

  • Άρθρο 96  – Κατάργηση στρατοδικείων, ναυτοδικείων και αεροδικείων
  • Άρθρο 99 – Δικαστήριο Αγωγών Κακοδικίας
  • Άρθρο 103 – Δεσμευτικότητα διοικητικών προθεσμιών
  • Συνολικά 34 διατάξεις προς Αναθεώρηση ώριμες και επεξεργασμένες για τις οποίες η πλειοψηφία θα αναλάβει την ευθύνη για τη συζήτηση ή τον αποκλεισμό τους από την επόμενη αναθεωρητική Βουλή και ο λαός με τη ψήφο του για το περιεχόμενο τους.
  • Το Κίνημα Αλλαγής θα διεκδικήσει τον καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις μετά τις εκλογές, ώστε η κορυφαία πράξη της αναθεώρησης του Συντάγματος να μην γίνει μονόπρακτο για ένα ρόλο είτε για τη ΝΔ είτε για το ΣΎΡΙΖΑ.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Χαρά Κεφαλίδου : Ομιλία στην ΟλομέλειαΒασίλης Κεγκέρογλου : Αναθεώρηση με πλήρη έλλειψη συνεννόησης