Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΤΡΙΝΗΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ  ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 

  • Εν μέσω υγειονομικής κρίσης που εξελίσσεται σε πολλαπλή κρίση, οικονομική και κοινωνική, η κυβέρνηση συνεχίζει να παραβιάζει τις αρχές της καλής νομοθέτησης, εισάγοντας για συζήτηση ένα πολυνομοσχέδιο-σκούπα.
  • Να μην προστεθεί και μία περιβαλλοντική κρίση, από προβληματικές διατάξεις που δημιουργούν στρεβλώσεις, από άστοχες επιλογές που φαίνεται να έρχονται σε σύγκρουση με το δημόσιο και κοινωνικό συμφέρον και από διατάξεις ξένες προς τις αρχές της αειφόρου και βιώσιμης ανάπτυξης. 
  • Το νομοσχέδιο επιχειρεί να λύσει ζητήματα με τους δασικούς χάρτες που αντιμετώπισαν οι αγρότες σε σχέση με την καταβολή της ενιαίας ενίσχυσης, όταν εκτάσεις χαρακτηρισμένες ως αγροτικές πριν από το 1975, εμφανίζονταν ως δασικές, αλλά πρέπει να υπάρξει παράταση της προθεσμίας υποβολής αντιρρήσεων, καθώς αρκετοί δίστασαν αρχικά να υποβάλλουν ενστάσεις και κινδυνεύουν να χάσουν τις ενισχύσεις από τον ΟΠΕΚΕΠΕ.
  • Δυνατότητα να επιτραπούν αμμοληψίες φυσικών αποθέσεων θραυσμάτων από τις κοίτες και εκβολές των ποταμών, για έργα περιφερειακής σημασίας, να συνοδεύεται με ταυτόχρονη αντισταθμιστική υποχρέωση για οριοθέτηση ποταμών και αντιπλημμυρικά έργα.
  • Παρέχονται κίνητρα και διευκολύνσεις στους μεγάλους παραγωγούς ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αλλά όχι αναπτυξιακές προοπτικές στους μικρούς παραγωγούς, ενώ αποκλείονται από τους σχεδιασμούς οι ενεργειακές κοινότητες που θα έπρεπε να ενθαρρύνονται, ως ένας τρόπος ενεργειακής αυτάρκειας και ενίσχυσης του εισοδήματος των ανθρώπων της περιφέρειας. Στη Γερμανία το 60% των ΑΠΕ προέρχεται από μικρές επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Τέτοια μοντέλα κοινωνικής οικονομίας είναι έξω από τη φιλοσοφία της κυβέρνησης, εφόσον οι μεγάλοι ενεργειακοί παίχτες φαίνεται να ενοχλούνται. 
  • Εξορθολογίζονται οι τιμές αποζημίωσης για τους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, αλλά δεν προστατεύεται η γη υψηλής παραγωγικότητας. Προωθείται το μοντέλο αξιοποίησης της παραγωγικής γης για άλλες χρήσεις, σε περίοδο που θα έπρεπε να στηρίζονται αγρότες και κτηνοτρόφοι, να ενισχύεται η παραγωγική επάρκεια της χώρας και οι εξαγωγικές προοπτικές του πρωτογενούς τομέα. 
  • Κίνδυνος με τις αποφάσεις που λαμβάνονται μέσα στην κρίση να δημιουργηθούν νέες κοινωνικές ανισότητες, νέα χάσματα μεταξύ προνομιούχων και μη προνομιούχων στη μετά κορωνοϊό εποχή, αφού η κυβέρνηση επιλέγει κάποιους να στηρίζει και κάποιους να αποκλείει. 
  • Με την κατάργηση των φορέων διαχείρισης των προστατευόμενων περιοχών και την αντικατάστασή τους από έναν κεντρικό φορέα στην Αθήνα, καταστρατηγείται κάθε έννοια αποκέντρωσης και τοπικής διαβούλευσης υπονομεύοντας μια βασική αρχή της αειφόρου ανάπτυξης.
  • Πολλά ερωτηματικά υπάρχουν σε σχέση με τη δημιουργία ενός Περιφερειακού διαβαθμιδικού Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, όπου θα μετέχουν η Περιφέρεια και υποχρεωτικά όλοι οι Δήμοι στα Ιόνια Νησιά.
  • Το νομοσχέδιο όπως είναι, δεν μπορεί να ονομάζεται περιβαλλοντικό. Όλοι οι περιβαλλοντικοί και επιστημονικοί φορείς υποδεικνύουν να αποσυρθεί και να αλλάξει
  • Η χώρα πρέπει να κινηθεί με αποφασιστικότητα σε ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης, με προώθηση της καινοτομίας και της καθαρής ενέργειας, υπηρετώντας την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την ενεργειακή αναβάθμιση της χώρας. Κι αυτό είναι το μοντέλο της αειφόρου και βιώσιμης ανάπτυξης, που υπερβαίνει διάφορες αντιθέσεις μεταξύ οικονομικής ανάπτυξης και προστασίας του περιβάλλοντος. Αυτό το μοντέλο, όχι μόνο δεν υιοθετείται με το παρόν σχέδιο νόμου, αλλά ανοίγεται ο ασκός του Αιόλου.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Κώστας Σκανδαλίδης: «Το Περιβαλλοντικό νομοσχέδιο, δεν λύνει ούτε βασικά θέματα»Ερώτηση στη Βουλή: «Σε απόγνωση οι εργαζόμενοιμετά την ταφόπλακα τηςΚυβέρνησης στην ιστορική ΛΑΡΚΟ»