Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Σημεία ομιλίας Μιχάλη Κατρίνη στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης “Λήψη συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ης Ιουνίου 2019 για την προώθηση της δίκαιης μεταχείρισης και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186), ρυθμίσεις για τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, την Επιτροπή Ανταγωνισμού, τη λειτουργία της αγοράς και λοιπές διατάξεις”

  • Το δεύτερο lockdown είναι άγνωστο πόσο θα κρατήσει, ενώ το πρωτογενές έλλειμμα ξεπέρασε τα 9 δις το δεκάμηνο του 2020 με βάση τη χθεσινή ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ και η ύφεση θα ξεπεράσει το 10% φέτος.
  • Η ρευστότητα παραμένει ζητούμενο για τη συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων και την ίδια στιγμή η κυβέρνηση απαιτεί την καταβολή 4 δις τις επόμενες 45 ημέρες σε ΕΝΦΙΑ, τέλη κυκλοφορίας, φόρο εισοδήματος και συμπληρωματικό ΕΦΚΑ.
  • Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου προσφέρει δυνατότητες αλλά εγκυμονεί και κινδύνους. Για αυτό, χρειάζεται ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για τις επιγραμμικές πλατφόρμες.
  • Αυτόν τον ρυθμιστικό ρόλο καλείται να τον παίξει η ΔΙΜΕΑ, μια υπηρεσία που συστήθηκε πριν 3,5 μήνες με στόχο την πάταξη του παραεμπορίου και η οποία πλέον ελέγχει όλη την αγορά. Και παρά το ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες στο οργανόγραμμα της ΔΙΜΕΑ είναι ατελείς, αφού κάτι τέτοιο απαιτεί συνεχή καταγραφή των δεδομένων σε 24ωρη βάση και ειδική τεχνολογική υποδομή. Εκτός αν το Υπουργείο σκέφτεται η ΔΙΜΕΑ να «επιτελεί» τον ρόλο της με outsourcing των υπηρεσιών σε ιδιώτες. Τι θα σημαίνει κάτι τέτοιο για τη φερεγγυότητα και το κύρος της διαδικασίας;
  • Πριν στεγνώσει το μελάνι του σχετικού ΦΕΚ, το υπουργείο Ανάπτυξης τροποποιεί σειρά διατάξεων του Ν.4712/2020.
  • Στις 17 Αυγούστου εξουσιοδοτήσατε τον Γενικό σας Γραμματέα για μια σειρά αποφάσεων  για την πάταξη του παραεμπορίου και τη λειτουργία της νέας υπηρεσίας της ΔΙΜΕΑ. Πόσες από αυτές έχουν εκδοθεί 3 μήνες μετά; Καμία! Αυτή είναι η αποφασιστικότητά σας για την καταπολέμηση του παραεμπορίου και τη στήριξη των εμπόρων;
  • Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και διατάξεις που στοχεύουν στην ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Όμως οι πολίτες αισθάνονται ανυπεράσπιστοι απέναντι στις καταχρηστικές πρακτικές των επιχειρήσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ζήτημα των χρεώσεων που επιβάλλουν οι τράπεζες στους πολίτες για ηλεκτρονικές συναλλαγές που έχουν εκτοξευθεί από την έναρξη της πανδημίας.
  • Ως Κίνημα Αλλαγής κάναμε πρώτοι ερώτηση ένα χρόνο πριν επισκεφθήκαμε την Επιτροπή Ανταγωνισμού και λίγες ημέρες μετά ελεγκτές της Επιτροπής έκαναν εφόδους στις τράπεζες. Λίγες ημέρες μετά τις παρεμβάσεις του Κινήματος Αλλαγής, ο πρωθυπουργός συναντήθηκε με τους τραπεζίτες και τους ζήτησε να μειώσουν τις χρεώσεις οι οποίες μειώθηκαν μόνο για 26 απομακρυσμένα νησιά και περιοχές. Το 99,5% των πολιτών συνεχίζει να πληρώνει τις υψηλές αυτές χρεώσεις. Οι συμπολίτες μας που μετρούν καθημερινά και το τελευταίο ευρώ για τα έξοδα επιβίωσης δεν αντέχουν αυτές τις χρεώσεις.
  • Για τις χρεώσεις δεδομένων κινητής τηλεφωνίας: Η ίδια η Επιτροπή Ανταγωνισμού επιβεβαιώνει ότι στην Ελλάδα πληρώνουμε 60% παραπάνω από ό, τι στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ η σχετική υπερχρέωση επισημαίνεται και στην έκθεση Πισσαρίδη. Κάτι που έχει ιδιαίτερη αξία τώρα στη δεύτερη καραντίνα, όταν πολλαπλασιάζονται οι ανάγκες για χρήση MB για επαγγελματικούς, εκπαιδευτικούς αλλά και ψυχαγωγικούς λόγους. Παρά τις μειώσεις που ζήτησε ο Πρωθυπουργός από τις εταιρίες, οι μειώσεις που έγιναν ήταν μεμονωμένες κατά την περίοδο των Χριστουγέννων του 2019.
  • Ως Κίνημα Αλλαγής καταθέσαμε σχετική ερώτηση και ζητήσαμε τη σύγκληση της αρμόδιας επιτροπής για να έρθει στη Βουλή ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης μαζί με τις δύο ανεξάρτητες αρχές (Επιτροπή Ανταγωνισμού-ΕΕΕΤΤ) και τους εκπροσώπους των εταιριών κινητής τηλεφωνίας. Φυσικά ο Υπουργός δεν ήρθε ποτέ για να μας εξηγήσει τι γίνεται. Είναι ο ίδιος που ζήτησε να μη μπαίνουμε στα social media για να μη φορτωθεί το δίκτυο αλλά πολύ σύντομα θα κληθεί να μας απαντήσει για την επάρκεια και τη συντήρηση του δικτύου, τώρα που στο δεύτερο lockdown το δίκτυο διαρκώς πέφτει.
  • Απαιτούνται αυξημένα αντανακλαστικά για την προστασία τόσο των καταναλωτών, όσο και του κόσμου της αγοράς. Το Υπουργείο Ανάπτυξης επέτρεψε την απότομη αύξηση τιμών σε βασικά είδη διατροφής από τα σούπερ-μάρκετ και μάλιστα παραμονή της καραντίνας. Κάναμε τη σχετική επισήμανση, είδαμε διάθεση να διερευνηθεί το θέμα, περιμένουμε τα αποτελέσματα.
  • Είναι βέβαιο ότι το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές στις περιοχές με πληθυσμό ως 5.000 κατοίκους δε θα ευνοήσει τα μικρά εμπορικά καταστήματα, αν δε ληφθούν οι απαραίτητες πρόνοιες. Μια μια μικρή επιχείρηση δεν μπορεί να αντέξει το αυξημένο κόστος λειτουργίας τις Κυριακές, ειδικά σε συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Οι φορείς της αγοράς έχουν τοποθετηθεί διαχρονικά για το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές και οποτεδήποτε προσέφυγαν (ΓΣΕΒΒΕ και ΕΣΕΕ) κατά παρόμοιων αποφάσεων στο ΣτΕ δικαιώθηκαν.
  • Σε αυτή την πολύ κρίσιμη κατάσταση, η κυβέρνηση επιλέγει να δώσει τα ελάχιστα στον κόσμο της αγοράς. Στους επαγγελματίες, τους εμπόρους και τους επιχειρηματίες που προέρχονται από μια δεκαετή κρίση και μια κρίση λόγω κορωνοϊού, με πολλαπλά τραύματα. Μεταφέρουμε την αγωνία τους και ευελπιστούμε σε λύσεις που θα μειώσουν τα συσσωρευμένα προβλήματά τους. Με συγκεκριμένα μέτρα που θα μετριάσουν τις συνέπειες μιας ασύμμετρης κατάστασης και μιας κυβέρνησης που αδρανεί, αλλά και σφάλλει.
  • Ταυτόχρονα με τα μέτρα στήριξης είναι σημαντικό να εμπεδωθεί και ένα αίσθημα δικαίου μέσα από κανόνες που καταπολεμούν τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Και επειδή αυτό επιχειρείται με το παρόν νομοσχέδιο, παρά τις επιμέρους επιφυλάξεις και διαφωνίες, είναι και ο βασικός λόγος που το υπερψηφίζουμε επί της αρχής.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Eρώτηση στη Βουλή: «Αδικίες στην Μοριοδότηση Στελεχών υπηρετούντων στο στρατιωτικό αεροδρόμιο Ακτίου»«Έλλειψη πρόνοιας από την Κυβέρνηση για τους εργαζόμενους στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά»