Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Σημεία Ομιλίας Μιχάλη Κατρίνη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη συζήτηση για το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»

  • Αναφορά στις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά και στην έλλειψη ρευστότητας που διαμορφώνουν ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον για τις επιχειρήσεις.
  • Ο αθέμιτος ανταγωνισμός που δημιουργείται από το παρεμπόριο προστίθεται σε όλα τα προυπάρχοντα και ήδη οξυμένα προβλήματα του εμπορικού κόσμου. Οι έμποροι, οι επιχειρηματίες, οι βιοτέχνες ξεκινάνε από άνιση αφετηρία και το παραεμπόριο τους ασκεί αφόρητη πίεση.
  • Το σύνολο των προστίμων που έχουν καταλογιστεί όλο το προηγούμενο διάστημα από ελέγχους για την αντιμετώπιση του παραεμπορίου φτάνουν το 1.240.000 ευρώ και έχει ενδιαφέρον να μας ενημερώσετε πόσα από αυτά τα πρόστιμα έχουν εισπραχθεί
  • Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο-σκούπα με διάφορες διατάξεις ασύνδετες μεταξύ τους, το οποίο –ως συνήθως-παραπέμπει σε πλειάδα υπουργικών αποφάσεων. Ένα νομοσχέδιο φλύαρο, γραφειοκρατικό, χωρίς στρατηγική.
  • Περιλαμβάνει τακτοποιητικές διατάξεις που παρατείνουν προθεσμίες, τροποποιούν διαδικασίες, αναστέλλουν πρόστιμα, πάντα στο όνομα της φιλοεπενδυτικής τάσης της κυβέρνησης, η οποία όμως φαίνεται δε στηρίζεται σε αρχές και κανόνες, αφού όλα καθορίζονται και επανακαθορίζονται με εμβόλιμες νομοθετικές ρυθμίσεις.
  • Η νέα δομή συνιστά ένα μηχανισμό που δε φαίνεται να ακολουθεί καμία από τις σύγχρονες αρχές δημόσιας διοίκησης και εποπτείας. Ούτε χρησιμοποιεί ως υπόδειγμα αναφοράς κάποια άλλη ευρωπαική χώρα για τη συγκρότηση του νεου μηχανισμού.
  • Δημιουργείται μια αυτοτελής υπηρεσία με αυξημένες εκτελεστικές αρμοδιότητες, και σε ευαίσθητους τομείς (π.χ. δικαίωμα άρσης τηλεφωνικού απορρήτου και τήρησης αρχείου, μεταξύ άλλων),  η οποία καταπολεμά τα πάντα από την ανταγωνιστικότητα μέχρι τα παράνομα κυκλώματα, επικαλύπτοντας ακόμα και αρμοδιότητες του ΕΦΕΤ, πάντα υπό τις οδηγίες του Υπουργού και με το Διοικητή να διαθέτει απόλυτη εξουσία. Κι αυτό δημιουργεί προβληματισμό ως προς τη διαφάνεια και τα εχέγγυα που παρέχονται, ως προς το τι μπορεί συνεπάγεται αυτή η άμεση εξάρτηση από τον Υπουργό – τον εκάστοτε υπουργό.
  • Προϋπόθεση για την πάταξη του παραεμπορίου είναι, ακόμα, η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των καταναλωτών. Παράλληλα, επομένως, με την καταστολή και τον έλεγχο, χρειάζεται μια εκστρατεία  διαπαιδαγώγησης καταναλωτών και πολιτών ώστε το παρεμπόριο να απονομιμοποιηθεί και στη συνείδηση των πολιτών, ως δραστηριότητα βλαπτική για το κοινωνικό σύνολο, ως μια διαδικασία διακίνησης προϊόντων χαμηλής ποιότητας και επικίνδυνα για την υγεία.
  •  Χρειάζεται μια μεγάλη καμπάνια που να ξεκινάει από τα σχολεία, να φτάνει στα ΜΜΕ, να αγκαλιάζει μαζικούς φορείς, η οποία δεν θα ηθικολογεί, αλλά θα θέτει το ζήτημα στις πραγματικές του διαστάσεις και θα εκπαιδεύει στην υπεύθυνη καταναλωτική στάση. Κι αυτό γιατί θέλουμε τους πολίτες σύμμαχους στην προσπάθεια για την πάταξη του παραεμπορίου.
  • Το παραεμπόριο αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην τόνωση του εγχώριου επιχειρείν, αλλά και στην προσπάθεια επιβίωσης χιλιάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Αρκετά προβλήματα αντιμετωπίζει ήδη ο εμπορικός και βιοτεχνικός κόσμος της χώρας εκτός του αθέμιτου ανταγωνισμού του παραεμπορίου.
  • Καλούμε την κυβέρνηση να επεξεργαστεί ένα συνολικό σχέδιο. Να εντάξει την αντιμετώπιση του παραεμπορίου σε μια οργανωμένη αντίληψη για την οικονομία και την κοινωνία.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Ερώτηση στη Βουλή: «Το μέλλον της ναυπηγικής βιομηχανίας, των ναυπηγείων Ελευσίνας και των 600 εργαζομένων σε αυτά μετά την 30ή Ιουνίου 2020»Γιώργος Μουλκιώτης: «Τα μέτρα της κυβέρνησης για τους εργαζόμενους είναι ανεπαρκή και αναποτελεσματικά»