Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΤΡΙΝΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Π.Ν.Π  30-03-2020

ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  • Η απότομη διακοπή πολλών οικονομικών δραστηριοτήτων τον Μάρτιο, για λόγους αποτροπής της εξάπλωσης της πανδημίας του κορωνοϊού, οδηγεί σε ύφεση της παγκόσμιας οικονομίας μεγαλύτερη από αυτή του 2008 και τη μεγαλύτερη από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου πολέμου.
  • Τα συνολικά μέτρα άμβλυνσης των συνεπειών (κλείσιμο επιχειρήσεων, μονοπώληση της αγοράς, αυξημένη ανεργία και καθήλωση μισθών) ξεπερνούν τα 7,5 τρις δολάρια, χωρίς όμως να είναι και αποτελεσματικά, αφού ήδη η παγκόσμια οικονομία βρισκόταν σε δυσμενή κατάσταση και πριν την κρίση του covid-19.
  • Σε επίπεδο ΕΕ οι αποφάσεις είναι δειλές, αφού η άρνηση έκδοσης κοινού ομολόγου δυσκολεύει τις πλέον αδύναμες χώρες (όπως η Ελλάδα), οι οποίες θα εξέλθουν ακόμα πιο αδύναμες από την κρίση, ενώ οι χώρες πρώτης ταχύτητας θα ισχυροποιηθούν, καθώς επιχειρήσεις του βορρά (που θα χρηματοδοτηθούν με  κρατικές ενισχύσεις) να εξαγοράσουν μεγάλες και βιώσιμες επιχειρήσεις του νότου.
  • Για την Ελλάδα οι προβλέψεις μιλούν για ύφεση τουλάχιστον 10 % το 2020 (ΔΝΤ, ΙΟΒΕ, Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής) και ανεργία 22,3%, κάποιοι πιο αισιόδοξοι για 4-8% (Διοικητής ΤτΕ, Υπουργός Οικονομικών), ενώ υπάρχει και η ακραία πρόβλεψη του ΟΟΣΑ για ύφεση 35% το 2020. Η ΓΣΕΒΒΕΕ εκτιμά ότι θα κλείσουν 100.000 επιχειρήσεις μετά την άρση του lockdown, με το 74% όσων λειτουργούν να καταγράφουν πτώση του τζίρου ενώ τα ΜΕΔ τριπλασιάστηκαν μέσα σε τρεις εβδομάδες.

ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΗΣ ΚΥΝΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

  1. Τα μέτρα ρευστότητας της κυβέρνησης προς τις ΜΜΕ αμφισβητούνται ως προς την αποτελεσματικότητά τους αφού:
  2. Δεν υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τις επιχειρήσεις για την επιστρεπτέα προκαταβολή
  3. Η κακή εμπειρία των προηγούμενων ετών με τις τράπεζες (δάνειζαν με 4,7% στην εποχή των αρνητικών επιτοκίων) αποτρέπει τις επιχειρήσεις από ένα νέο δανεισμό, αφού μακροχρόνια επιβαρύνει τη θέση τους, οδηγώντας τες στην επιλογή της προσωρινής αναστολής λειτουργίας
  4. Ακόμα και για όσες επιχειρήσεις το τολμήσουν, τα εγγυημένα μέσω του ελληνικού δημοσίου δάνεια θα δοθούν από τις τράπεζες στις επιχειρήσεις με αυστηρά τραπεζικά κριτήρια, όταν πάνω από το 50% των επιχειρηματικών δανείων είναι μη εξυπηρετούμενα. Όλα αυτά, παρά την αυστηρή προειδοποίηση της κ. Λαγκάρντ ότι η ΕΚΤ δε θα δεχτεί σφιχτές προϋποθέσεις χρηματοδότησης από τις τράπεζες, αφού η ΕΚΤ δανείζει με αρνητικό επιτόκιο 0,75% και οι εγγυήσεις των κρατών μειώνουν τον πιστωτικό κίνδυνο των τραπεζών.
  • Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΜΕ-ΓΣΕΒΒΕ έχουν ληφθεί στις χώρες της ΕΕ τα εξής μέτρα:
  • Παράταση πληρωμής φόρου ή έκπτωση φόρου σε 27 χώρες (Ελλάδα)
  • Εγγυήσεις σε 24 χώρες (Ελλάδα)
  • Επιδότηση μισθών σε 21 χώρες
  • Απευθείας δάνεια σε 14 χώρες (Ελλάδα)
  • Μετάθεση αποπληρωμής δανείων σε 15 χώρες (Ελλάδα)
  • Καθαρές οικονομικές ενισχύσεις σε 13 χώρες(Ελλάδα)
  • Οι οικονομικές παρεμβάσεις κυμαίνονται από το 32,3 % του ΑΕΠ στη Γερμανία, μέχρι το 21,4 % στην Ιταλία, 15% στη Γαλλία, 12% στο Βέλγιο και 10,9% στην Ισπανία. Την ίδια στιγμή το 3,6% της Ελλάδας επιμερίζεται σε 1,1 % του ΑΕΠ καθαρές οικονομικές, 2% σε παρατάσεις πληρωμών και 0,5% σε παροχή ρευστότητας μέσω δανεισμού.
  • Παρ’ όλα όσα έχουν εξαγγελθεί, δεν έχουν ως τώρα καταβληθεί οι άμεσες ενισχύσεις (800 ευρώ επίδομα σε επαγγελματίες, 400 ευρώ σε επιστήμονες, επιδόματα ανεργίας κλπ), οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι απουσιάζουν από τα μέτρα στήριξης, τη στιγμή που είναι επιτακτική η ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα για να διασφαλιστεί η διατροφική επάρκεια της χώρας, ενώ καθίσταται επίκαιρη η συζήτηση για την καθιέρωση του ελάχιστου εγγγυημένου εισοδήματος.

Η ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ 30ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Περιλαμβάνει:

  • 17 συμπληρώσεις-διορθώσεις διατάξεων προηγούμενων Π.Ν.Π., κάτι που δικαιολογείται λόγω του επείγοντος της κατάστασης
  • Η συγκεκριμένη Π.Ν.Π. συνεπάγεται δευτερογενή νομοθεσία 20 ΚΥΑ και 26 ΥΑ για 68 συνολικά άρθρα. Αξίζει να δούμε τους χρόνους έκδοσης των ΥΑ από προηγούμενες ΠΝΠ που κυρώθηκαν στη Βουλή

Κριτική και σχόλια εστιασμένα σε συγκεκριμένα άρθρα:

Άρθρο 2

Αναφέρεται στην αναστολή κατά 75 ημέρες των προθεσμιών εμφάνισης, λήξης και πληρωμής αξιόγραφων (επιταγών). Εμείς έχουμε προτείνει η ευθύνη να παραμένει στον εκδότη της επιταγής και οι τράπεζες να του χορηγούν ισόποσο δάνειο για να τις πληρώσει εφ’ όσον δεν μπορεί.

Άρθρο 3

Αναφέρεται στην επιστρεπτέα προκαταβολή, ένα μέτρο άμεσης ενίσχυσης (με ΥΑ που εκδόθηκε στις 16/4), που αφορά χαμηλότοκο δάνειο από το κράτος.

Ωστόσο, δεν υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τις επιχειρήσεις, αφού μέχρι στιγμής έχουν υποβάλλει αίτηση περίπου 50.000-100.000 επιχειρήσεις σε σύνολο 600.000 πληττόμενων.

Στα κριτήρια επιλεξιμότητας διαβάζουμε για φορολογικά δεδομένα και λοιπούς σχετικούς & επιχειρηματικούς δείκτες και όχι τραπεζικά κριτήρια (ενήμερος την 31/12/2019), όπως στην περίπτωση των δανείων που θα δοθούν από τις τράπεζες με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.

Την ίδια στιγμή που το κράτος θέλει να ενισχύσει τη ρευστότητα των επιχειρήσεων, επιμένει στην προκαταβολή φόρου 100% για το 2020 με βάση τα εισοδήματα του 2019. Οι φορολογικές δηλώσεις ανοίγουν σε 10 ημέρες, ενώ στις ΗΠΑ η αντίστοιχη διαδικασία πήρε παράταση 3 μήνες. Η κατανομή του ποσού σε 8 μηνιαίες δόσεις δεν απαλλάσσει την επιβάρυνση των επιχειρήσεων που είναι ήδη 1 μήνα κλειστές και είναι άγνωστο και το πότε θα ανοίξουν αλλά και το τι κύκλους εργασιών θα πραγματοποιήσουν με τα νέα δεδομένα της οικονομίας.

Δεν έχει νόημα να επιβαρύνουμε τις επιχειρήσεις με γραφειοκρατική διαδικασία (και τη φορολογική διοίκηση) εξαίρεσης από την προκαταβολή (προβλέπεται στην κείμενη νομοθεσία), αφού το σύνολο των επιχειρήσεων θα έχει μειωμένο τζίρο 25%.

Ως Κίνημα Αλλαγής ήδη προτείναμε τη μείωση της προκαταβολής φόρου για το 2020 στο 0% για τις άμεσα πληττόμενες και στο 50% για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις και καταθέτουμε σχετική ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ. Το μέτρο είναι λογιστικό και δεν έχει δημοσιονομική επίπτωση.

Άρθρο 4

Σωστή η επιβράβευση των εργαζόμενων στις δομές υγείας που δίνουν τον καθημερινό αγώνα, αποδεικνύοντας ότι το δημόσιο σύστημα υγείας αποτελεί το μοναδικό ασφαλές καταφύγιο των Ελλήνων πολιτών. Ορθώς επιβραβεύονται και οι εργαζόμενοι στην πολιτική προστασία. Η συνολική δαπάνη είναι 90 εκατ. ευρώ σύμφωνα με την έκθεση του ΓΛΚ. Απουσιάζει, όμως, το ΕΚΕΑ που αναλαμβάνει μεγάλο τμήμα στη διεξαγωγή διαγνωστικών τεστ και το επισκέφθηκε πρόσφατα ο πρωθυπουργός (μοριακός έλεγχος-ασφαλής μέθοδος).

Δεν αρκεί, ωστόσο, η καταβολή μισού μισθού αν θέλουμε εμπράκτως να αναγνωρίσουμε την προσφορά των εργαζόμενων στο ΕΣΥ και για αυτό το λόγο επανακαταθέτουμε (για τρίτη φορά) τη σχετική ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ για την υπαγωγή των εργαζομένων του ΕΣΥ, του ΕΚΑΒ, των προνοιακών δομών (και των εργαζομένων στην καθαριότητα των δήμων) στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα και τη  χορήγηση επιδόματος έκτακτων συνθηκών κάθε μήνα στους εργαζόμενους του δημοσίου συστήματος υγείας και στους εργαζόμενους της καθαριότητας στους δήμους για όσο διαρκέσουν οι έκτακτες συνθήκες.

Άρθρο 5

Σωστή διάταξη αφού παρατείνει τις προθεσμίες για εξωδικαστικό συμβιβασμό δανειακών υποχρεώσεων προς τις τράπεζες, ενώ υπαγάγει στην 3μηνη αναστολή δόσεων και όλους όσοι εξυπηρετούν τις ρυθμίσεις που έχουν κάνει με τις τράπεζες βάσει του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά και τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης.

Εξάλλου, εμείς στο Κίνημα Αλλαγής το είχαμε ζητήσει με ερώτηση που είχαμε καταθέσει στις 24/3 και χαιρόμαστε που το υιοθετείτε.

Οχτώ ημέρες πριν λήξει η προθεσμία λήξης της προστασίας πρώτης κατοικίας δεν έχει έρθει ακόμα ρύθμιση για την παράτασή της ενώ ετοιμάζεται νέο πτωχευτικό κώδικα με τον οποίο μετατρέπονται οι ιδιοκτήτες σε ενοικιαστές και καταργείται ουσιαστικά η έννοια της προστασίας της πρώτης κατοικίας.

Η ολιγόμηνη παράταση του Ν.4605/2019 δε δίνει καμία λύση, αφού σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού χρέους στις 21/2/2020 σε σύνολο 69944 που μπήκαν στην πλατφόρμα και 46437 που ξεκίνησαν τη διαδικασία είχαν διαβιβαστεί στις τράπεζες 2375 αιτήσεις και είχαν δοθεί 924 προτάσεις ρύθμισης από τις τράπεζες (1,98%) και είχαν συμφωνηθεί 437 προτάσεις (0,94%).

Παρά την προσπάθεια σας της κυβέρνησης να εξωραΐσει την κατάσταση με την παράθεση στοιχείων ρυθμίσεων από τράπεζες και funds, όπου εμφανίζει 187000 περίπου ρυθμίσεις δανείων από τράπεζες και funds με ιδανικές καταστάσεις διαγραφής οφειλής στα 8 από τα 10 δάνεια (ΔΤ Υπουργείου Οικονομικών 5/3/2020), το γεγονός είναι ότι οι ρυθμίσεις αφορούν σε 11,2 δις ευρώ δανείων (με 2 στα 3 να ξανακοκκινίζουν εντός τριών μηνών-προ της κρίσης του κορωνοϊού) ενώ τα ΜΕΔ ανέρχονται σε πάνω από 90 δις ευρώ! Μέσω της πλατφόρμας του Ν.4605/19, δύο μήνες πριν λήξει η εφαρμογή της, είχαν ρυθμιστεί όλα και όλα δάνεια ύψους 19,1 εκατ. ευρώ, αποδεικνύοντας την πλήρη αποτυχία του νόμου του ΣΥΡΙΖΑ που υιοθέτησε και διαφήμισε και η κυβέρνηση της ΝΔ.

Μπορεί τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ να χύνει κροκοδείλια δάκρυα για την πρώτη κατοικία αλλά ευθύνεται αποκλειστικά για τον αποτυχημένο νόμο Ν.4605/19 για τον οποίο είχε ψηφίσει να λήξει στις 31/12/2019, ενώ να υπενθυμίσουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε ψηφίσει και το νόμο 3869 για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά το 2010!

Εμείς, διαβλέποντας τον κίνδυνο, καταθέσαμε από τις 20/3/2020 σχετική ερώτηση για να μας πει η κυβέρνηση τις προθέσεις της σχετικά με την προστασία των αδύναμων δανειοληπτών. Απάντηση δεν πήραμε στην ερώτηση, αλλά μας λύθηκαν οι απορίες με το νέο πτωχευτικό που θα ψηφίσει, αφού οι τράπεζες ήδη ετοιμάζουν χιλιάδες διαταγές πληρωμής και μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης (κατασχέσεις-πλειστηριασμοί), μόλις ανοίξουν τα δικαστήρια – κάτι ακούστηκε για τις 27/4, όχι και τόσο αθώο τελικά.

Εμείς καταθέτουμε και πάλι ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ για την προστασία της πρώτης κατοικίας, με την οποία ζητάμε:

  • Επαναφορά των διατάξεων του 3869/10 με βάση τα σημερινά δεδομένα (αποτελεί ‘’αγκάθι’’ για τους δανειστές)
  • Διασφάλιση μέρους της γεωργικής περιουσίας από την εκποίηση ώστε να μπορεί να εξασφαλίσει τα προς το ζην ο αγρότης
  • Δυνατότητα αποπληρωμής του δανείου από τον οφειλέτη πριν καταλήξει στο fund
  • Διεύρυνση του κύκλου των δικαιούχων του 4605/19 με υποχρέωση των τραπεζών να απαντούν εντός μηνός στις αιτήσεις όσων πληρούν τα κριτήρια

Άρθρο 7

Θεωρητικά η κυβέρνηση μιλάει για διαβίβαση στοιχείων δανειοληπτών σε τράπεζες και εταιρείες αποκλειστικά για διευκόλυνση των δικαιούχων. Στην πράξη, λέει ότι τα πρόσωπα που λαμβάνουν οικονομική ενίσχυση θα μπορούσαν να διευκολυνθούν στην αποπληρωμή των δόσεων των ενήμερων δανείων τους!

Άρθρο 9

Σωστή διάταξη για την παράταση προθεσμίας πιστοποίησης για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Το είχαμε ζητήσει με ερώτηση στις 6/3/2020, ανταποκρινόμενοι στο αίτημα του επαγγελματικού επιμελητηρίου Αθηνών, άλλων επιμελητηρίων και χιλιάδων ασφαλιστικών συμβούλων

Άρθρο 11

Αφορά την ΚΥΑ για τη μερική καταβολή μισθωμάτων. Διαβάσαμε στις 14/4 για την πρόθεση της κυβέρνησης να συμπεριλάβει και τις φοιτητικές κατοικίες στην έκπτωση του 40%, όπως είχαμε ζητήσει την 1 Απριλίου 2020 με σχετική ερώτηση. Ελπίζουμε να τη φέρει προς ψήφιση με αυτή την ΠΝΠ για να έχει άμεση εφαρμογή.

Άρθρο 13

Παρέχεται ικανός χρόνος για τη διευθέτηση εκκρεμοτήτων της ΕΑΒ (οφειλόμενες φορολογικές επιβαρύνσεις και πρόστιμα), της μοναδικής αεροναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας που τυγχάνει στρατηγικής σημασίας για τις ένοπλες δυνάμεις της χώρας, εξυπηρετεί τις επιτακτικές ανάγκες του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της Πολεμικής Αεροπορίας και εμφανίζει σημαίνουσα εξαγωγική δραστηριότητα.

Άρθρο 16

Τα σούπερ-μάρκετ υποχρεούνται να αποστέλλουν τα δεδομένα τιμών για τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-καταναλωτής.

Πρέπει να εμπλακεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού αφού υπάρχουν ενδείξεις για εναρμονισμένες πρακτικές στην τιμολόγηση αγαθών. Επίσης, υπάρχουν καταγγελίες για τρόφιμα (πχ κηπευτικά-φρούτα) που πωλούνται σε τιμές δυσαναλογά υψηλές από αυτές που αγοράζονται από τους παραγωγούς.

Αν λάβουμε υπόψη αυτά, καθώς και τα στοιχεία που δείχνουν ότι το διάστημα 24/2-29/3 ο τζίρος των σούπερ-μάρκετ αυξήθηκε κατά 173 εκατ. ευρώ (739 έναντι 566 το ίδιο διάστημα το 2019 – 30,4% με βάση την IRI), δηλαδή κατά 5 εκατ. ευρώ την ημέρα, κατανοούμε ότι τα πρόστιμα που προβλέπονται στο παρόν άρθρο είναι πολύ μικρά για να αποτρέψουν πιθανές κινήσεις αισχροκέρδειας από τα σούπερ-μάρκετ, ίσως και με εναρμονισμένη πρακτική σε ορισμένα είδη.

Άρθρο 17

Σωστή διάταξη αλλά πρέπει να δοθούν κάποιες διευκρινίσεις τι σημαίνει διπλή χρηματοδότηση. 1150 βρεφονηπιακοί σταθμοί και 550 συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία φιλοξενούν πάνω από 70000 παιδιά μέσω ΕΣΠΑ και απασχολούν 18000 εκπαιδευτικούς. Η είσπραξη από το πρόγραμμα γίνεται μέσω της επιδότησης που παίρνει ο γονέας και γίνεται με την έγγραφη συναίνεσή του γονέα στο τέλος κάθε μήνα. Το προσωπικό του σταθμού το πληρώνει το σχολείο το οποίο είναι σε αναστολή λειτουργίας (οι εργαζόμενοι δικαιούνται τα 800 ευρώ). Να διευκρινιστεί για να μην καταστραφούν οι δομές αυτές.

Άρθρο 19

Χρόνος καταβολής επιδόματος εορτών Πάσχα ως 30 Ιουνίου – οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Σε περίπτωση επιχείρησης που είναι σε αναστολή λειτουργίας το δώρο καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Να μας ενημερώσει η κυβέρνηση πόσοι εργαζόμενοι το δικαιούνται, πόσοι θα το λάβουν από τον κρατικό προϋπολογισμό και πόσοι το έλαβαν εμπρόθεσμα Περίπτωση ΛΑΡΚΟ – Ενίσχυση τομέα μεταποίησης

Άρθρο 21

Προβλέπεται αντιμισθία ωρομίσθιων εκπαιδευτικών ΟΑΕΔ και κάλυψη του επιδόματος πρακτικής άσκησης ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ και ΙΕΚ ΟΑΕΔ καθώς και επίδομα για καταρτιζόμενα ΑμεΑ. Η συνολική δαπάνη αγγίζει τα 2,1 εκατ. ευρώ σύμφωνα με την έκθεση του ΓΛΚ.

Αποσπασματική ρύθμιση για τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς (δείχνει την κακή λογική νομοθέτησης από την κυβέρνηση)

  1. Τι γίνεται με τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών και στα δημόσια ΙΕΚ; Έχουμε καταθέσει σχετικές ερωτήσεις
  2. Ωρομίσθιοι του ΟΑΕΔ με μηνιαία αμοιβή 100-200 ευρώ που δουλεύουν σε επιχείρηση ιδιωτικού τομέα που έχει ανασταλεί η λειτουργία της, δεν δικαιούνται το επίδομα των 800 ευρώ λόγω του ότι εμφανίζονται ως εργαζόμενοι στον ΟΑΕΔ!

Άρθρο 24

Παράταση επιδόματος ανεργίας για 2 μήνες αντί για 31/5/2020 (κάποιος που έληξε η σύμβαση του στις 28/2 φτάνει ως τον Απρίλιο), αφού μόλις το 13% των ανέργων λαμβάνει το επίδομα των 400 ευρώ

Τι γίνεται με τους μακροχρόνια ανέργους; Ο πρωθυπουργός διακήρυξε παροχή επιδόματος η οποία αφορά μόνο 155.000 από τους 470.000 μακροχρόνια ανέργους!

 Τι γίνεται στις άλλες χώρες;

Ενδεικτικά (στοιχεία ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ): Διεύρυνση των δικαιούχων του επιδόματος ανεργίας έχουμε σε ΗΠΑ, Κίνα, Ισλανδία, παραχώρηση επιδόματος ανεργίας σε ανέργους που δεν το δικαιούνται στο Ισραήλ, ενώ στη Ρωσία έχουμε αύξηση του επιδόματος ανεργίας στο ύψος του βασικού μισθού

Άρθρο 27

Διεξαγωγή προγραμμάτων εξ’ αποστάσεως για ανέργους και εργαζόμενους και από άλλους φορείς εκτός του Υπουργείου Εργασίας. Ποιους εννοούν; Τα ΚΕΚ για την τηλεκατάρτιση;

Άρθρο 29

Σύσταση και λειτουργία εθνικού μητρώου ασθενών από Covid-19. Ερωτηματικό για το αν η ΗΔΙΚΑ έχει την υποδομή και το προσωπικό για να εξυπηρετήσει αυτό το σκοπό. Ο Ιδιωτικός τομέας της υγείας εφαρμόζει τα πρωτόκολλα; Ενδιαφέρον ερώτημα που θα πρέπει να απαντηθεί μετά το τέλος της πανδημίας

Άρθρο 32

Πρόσληψη ιατρικού προσωπικού άνευ ειδικότητας – προσμετράται ο χρόνος υπηρεσίας ως χρόνος ειδικότητας (ΟΚ) καθώς και για τους ειδικευόμενους που τελούν υπό διορισμό: Πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για άμεση κάλυψη των κενών  θέσεων – γιατροί των ΚΥ υπηρετούσαν με ασφαλιστικά μέτρα και απολύθηκαν

Άρθρο 34

Ζητήματα ΕΚΕΑ με διεύρυνση του σκοπού λειτουργίας του: Δικαιώνεται η θέση του Κινήματος Αλλαγής για ανάγκη αύξησης των τεστ (τεστ σε υγειονομικούς, αστυνομικούς, λιμενικούς, φιλοξενούμενους σε γηροκομεία και δομές ΑμεΑ), να ξεκαθαρίσει επιτέλους η κυβέρνηση τις προθέσεις της σχετικά με αυτό.

Άρθρο 43

Παρ.1 Θεσπίζεται μείωση της απαρτίας στις δια περιφοράς συνεδριάσεις δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων. Λόγω της κατάστασης συμφωνούμε για θέματα που αφορούν την αντιμετώπιση θεμάτων του covid-19

Παρ.2 με απόφαση δημάρχου καθιερώνονται εξαιρέσεις από την πενθήμερη εργασία

Παρ.3  νομοτεχνική βελτίωση

Παρ.4 Οι σύνδεσμοι καθίστανται καθολικοί διάδοχοι νομικών προσώπων που καταργήθηκαν για προγράμματα.

Παρ. 5 Ρυθμίζονται θέματα για την αδυναμία κάλυψης λειτουργικών δαπανών ΔΕΥΑ. Επίσης τους δίνεται η δυνατότητα να συνάπτουν συμβάσεις για να καλύψουν τις υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα (σκουπίδια). Οι ΟΤΑ δε χρειάζονται μόνο διευκολύνσεις με κατανομές ποσών από τους ΚΑΠ που τους ανήκουν, αλλά επιπλέον οικονομική στήριξη.

Παρ. 6: παράταση για 4 μήνες των συμβάσεων εργαζομένων σε ΦΟΣΔΑ και ΔΕΥΑ

Παρ. 7: αύξηση των ωρών υπερωριακής απασχόλησης για το ένστολο προσωπικό της δημοτικής αστυνομίας. Με τους εργαζόμενους στην καθαριότητα τι γίνεται;

Άρθρο 44

Ειδικό αναπτυξιακό πρόγραμμα.

Εμείς ζητάμε :

  • διαφάνεια και αντικειμενικότητα στη διαδικασία αξιολόγησης και ένταξης των έργων των δήμων
  • η απόφαση χρηματοδότησης εκδίδεται από τον Υπουργό με μόνη την υποβολή τεκμηριωμένου αιτήματος;
  • η ένταξη γίνεται με απόφαση του Υπουργού κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής αξιολόγησης που ο ίδιος ορίζει;
  • διασφάλιση της υλοποίησης κάθε έργου που έχει ενταχθεί στο «Φιλόδημο»
  • θεσμική συνεργασία Υπουργείου με ΚΕΔΕ, ΕΝΠΕ και ΠΕΔ για την εφαρμογή του προγράμματος

Άρθρο 57

Παράταση σύμβασης εργαζόμενων στο ΤΑΠ μέχρι 31/10/2020 μέχρι να γίνουν οι προσλήψεις που έχουν προκηρυχθεί. Για ποιο λόγο; Ετοιμάζονται εκλογές;

Άρθρο 62

Ο Υπουργός Ναυτιλίας υπογράφει συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την αποκλειστική εξυπηρέτηση συγκεκριμένων δρομολογίων, ορίζει τη διαδικασία και τα κριτήρια. Να μας πει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τα επιλεγέντα δρομολόγια. Η δαπάνη έχει ήδη εκτιμηθεί σε 15 εκατ. ευρώ σύμφωνα με την έκθεση του ΓΛΚ

Άρθρο 68

Ορίζονται σε 9 ετήσιες ισόποσες δόσεις από 10 που ισχύει σήμερα οι δόσεις καταβολής του τιμήματος των χορηγηθείσων αδειών επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας.

Η δόση καταβάλλεται μέχρι 15 Οκτωβρίου κάθε έτους (αντί για 15 Μαϊου), ενώ το 2020 δεν καταβάλλεται καμία δόση. Ομοίως, δε θα αποδοθεί το 2020 το ποσό των 50000 ευρώ στο ΕΣΡ και θα επιμεριστεί τις επόμενες χρονιές.

Ο λόγος είναι η οικονομική δυσπραγία των καναλιών που επίσης πλήττονται από τις περιστάσεις του κορωνοϊού (δεν έχουν αυξημένη διαφήμιση;).

Θα πρέπει να διασφαλιστεί ο πλουραλισμός στην παρουσίαση των θέσεων των πολιτικών κομμάτων από εκπροσώπους τους.

Η ΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΩΣ ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ

Εμείς συμβάλλουμε θετικά με προτάσεις και αναδεικνύουμε τις αστοχίες, τις καθυστερήσεις και τις απαραίτητες βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν.

Στην περίοδο της κρίσης πρέπει να κυριαρχεί η διάθεση προσφοράς με στόχο την ανακούφιση των πολιτών και όχι στείρα κριτική.

Στόχος μιας υπεύθυνης αντιπολίτευσης είναι τα μέτρα να αφορούν στο σύνολο των πολιτών και να κατανέμονται με δικαιοσύνη και με βάση τις δυνατότητες της χώρας.

Γιατί στο Κίνημα Αλλαγής θέλουμε όρθια την κοινωνία και ζωντανή την οικονομία και με αυτό το σκεπτικό προτείνουμε λύσεις.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Υψηλά τα ασφάλιστρα του ΕΛΓΑ για την ελιά Καλαμών που καλούνται να καταβληθούν μέσω των δηλώσεων ΟΣΔΕΔέσμη τροπολογιών για προστασία πρώτης κατοικίας, έκπτωση φόρου και έμπρακτη στήριξη των ανθρώπων που αγωνίζονται κατά της πανδημίας