Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Στην Ολομέλεια της Βουλής τοποθετήθηκε ο Βουλευτής Ροδόπης με το Κίνημα Αλλαγής Ιλχάν Αχμέτ, σχετικά με το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τα οπτικοακουστικά μέσα.

Ο Βουλευτής τόνισε πως η κυβέρνηση επιχειρεί όλο αυτό το διάστημα να βάλει και την ενημέρωση σε «καραντίνα», έχοντας επιβάλλει ένα μονότονο κυβερνητικό μονόλογο σε όλα τα μέσα ενημέρωσης από όπου εξορίζονται συστηματικά η άποψη και οι προτάσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης.

“Το πόσο ελεγχόμενα είναι τα συστημικά ΜΜΕ στην Ελλάδα καταγράφεται  σε όλες τις αξιολογήσεις των ελληνικών μίντια.

Έχετε σχεδόν «ποινικοποιήσει» την πολιτική αντιπαράθεση, τον πολιτικό διάλογο. Όταν η αντιπολίτευση έχει διαφορετική ή εναλλακτική πρόταση από τη δική σας είτε απομονώνεται, είτε γελοιοποιείται.  Και αυτό γίνεται κατ’ εξακολούθηση με μια αλαζονεία που είναι αντιληπτή πια από όλους.” είπε χαρακτηριστικά

Επιπλέον επισήμανε πως η κυβέρνηση πρέπει να προστατεύσει την ελευθερία της Τέχνης, αλλά και την εγχώρια κινηματογραφική παραγωγή, εξασφαλίζοντας επιπλέον πόρους για το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, λέγοντας:

“Η ενίσχυση της χρηματοδότησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), του κατεξοχήν θεσμού στήριξης και χρηματοδότησης του εγχώριου Κινηματογράφου, μέσω και άλλων πηγών πλην αυτής του κωδικού του Υπουργείου Πολιτισμού,  είναι αναγκαία.

Και νομίζω πως η χρηματοδότησή του από τους αλλοδαπούς παρόχους κατά παραγγελία είναι απολύτως εναρμονισμένη με το γενικότερο πνεύμα της Οδηγίας που ενσωματώνουμε σήμερα.

Εξάλλου και σε όλες τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες  κατά τις διεργασίες ενσωμάτωσης της, οριοθετήθηκε σχετική ποσόστωση της χρηματοδότησης προς τα εθνικά κέντρα κινηματογράφου τους, τα οποία λειτουργούν με ποιοτικά κριτήρια επιλογής όπως  και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, και όχι με αυτόματα κριτήρια προγραμμάτων επενδυτικών κινήτρων όπως το ΕΚΟΜΕ.”

Κλείνοντας την ομιλία του ο Βουλευτής καλωσόρισε τις θετικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου που αφορούν τα περιφερειακά κανάλια και τον τοπικό τύπο, τονίζοντας τον καθοριστικό τους ρόλο στην ενημέρωση των πολιτών.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Συζητάμε σήμερα ένα νομοσχέδιο που αφορά την παροχή υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων και βλέπετε πως μοιραία η συζήτηση οδηγείται στην επιρροή των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στην διαμόρφωση της κοινής γνώμης, αλλά και στην ποιότητα της Δημοκρατίας.

Είναι φυσικό.

Γιατί, αν η κυβέρνηση παραμένει ελάχιστα ειλικρινής με τον εαυτό της, είμαι σίγουρος πως αφουγκράζεται την έντονη πλέον δυσαρέσκεια των πολιτών σχετικά με την ελευθερία του τύπου και της ενημέρωσης στη χώρα μας.

Το παραδέχονται ακόμη και οι ψηφοφόροι σας στα social media αναπαράγοντας την κυνική φράση σας «σιγά τα ίδια έκανε και ο ΣΥΡΙΖΑ». Λες και αυτό αποτελεί δικαιολογία για τον έλεγχο της πληροφορίας και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

Τα αναπάντητα ερωτήματα για τη λίστα του κ. Πέτσα που συνοδεύονται από μια αίσθηση κατασπατάλησης χρημάτων με αποδέκτες καναλάρχες ή εκδότες.

Τα ραβασάκια στην ΕΡΤ για το ποια φωτογραφία θα καλύψει το θέμα της Πρωθυπουργικής επίσκεψης στην Ικαρία ή το θέμα της παραίτησης του Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου είναι μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Νομίζω πως δεν αντιλαμβάνεστε πως στην εποχή του διαδικτύου όσο προσεκτικές ή έξυπνες και αν είναι οι κινήσεις που κάνετε προκειμένου να βάλετε και τις «ειδήσεις» σε καραντίνα οι πολίτες το αντιλαμβάνονται και αντιδρούν.

Η Δημοκρατία στηρίζεται στο διάλογο, αλλά εσείς έχετε επιβάλλει στην ενημέρωση έναν κυβερνητικό μονότονο μονόλογο, βάζοντας στο ρόλο του τελευταίου κομπάρσου όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Το πόσο ελεγχόμενα είναι τα συστημικά ΜΜΕ στην Ελλάδα καταγράφεται  σε όλες τις αξιολογήσεις των ελληνικών μίντια. Το ότι δεν περνάει ως είδηση οποιαδήποτε αντιπολιτευτική πρόταση για τη διαχείριση της πανδημίας είναι ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Έχετε σχεδόν «ποινικοποιήσει» την πολιτική αντιπαράθεση, τον πολιτικό διάλογο. Όταν η αντιπολίτευση έχει διαφορετική ή εναλλακτική πρόταση από τη δική σας είτε απομονώνεται, είτε γελοιοποιείται.  Και αυτό γίνεται κατ’ εξακολούθηση με μια αλαζονεία που είναι αντιληπτή πια από όλους.

Όπως είναι επίσης αντιληπτή η απουσία του ΕΣΡ που έχει περιοριστεί στο ρόλο του παρατηρητή των γεγονότων χωρίς καμία ουσιαστική παρέμβαση.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Εμείς αναγνωρίζουμε πως στο συζητούμενο νομοσχέδιο έχουμε κάποιες θετικές ρυθμίσεις.

Αναφέρομαι στις διατάξεις που εισάγονται μέσω της Οδηγίας και αφορούν στην προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία στις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων, μέσω διαφόρων εργαλείων, καθώς και στη θέσπιση διαδικασίας λογοδοσίας των παρόχων .

Θετική είναι και η ενίσχυση της προστασίας της σωματικής, της ψυχικής και της ηθικής ανάπτυξης των ανηλίκων από κατάλληλο περιεχόμενο.

Βέβαια όλα αυτά δεν αρκεί να προβλέπονται, αλλά πρέπει και να εφαρμόζονται.

Επίσης θα ήθελα να σταθώ στο άρθρο 8 που επιβάλλει στους παρόχους περιεχομένου την υποχρέωση να αποκλείουν το περιεχόμενο εκείνο που υποκινεί τη βία ή το μίσος. Προφανώς και είμαστε θετικοί.

Είδαμε τις προηγούμενες μέρες για το εν λόγω άρθρο να ξεσηκώνονται οι καλλιτέχνες και είναι εντυπωσιακό πως για την τροποποίηση του μαζεύτηκαν σε πολύ λίγο χρόνο 7.000 υπογραφές. 

Χαιρόμαστε που τους ακούσατε και καλωσορίζουμε την τροποποίηση που έγινε και τις διευκρινήσεις που δόθηκαν από την πλευρά της κυβέρνησης. Και αυτό γιατί η ελευθερία της τέχνης επιβάλλεται να προστατευτεί με κάθε τρόπο.

Νομίζω όμως πως με την ίδια ευαισθησία πρέπει να δείτε και τις ανησυχίες των ανθρώπων του κινηματογράφου σχετικά με το άρθρο 17.

Η ενίσχυση της χρηματοδότησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), του κατεξοχήν θεσμού στήριξης και χρηματοδότησης του εγχώριου Κινηματογράφου, μέσω και άλλων πηγών πλην αυτής του κωδικού του Υπουργείου Πολιτισμού,  είναι αναγκαία.

Και νομίζω πως η χρηματοδότησή του από τους αλλοδαπούς παρόχους κατά παραγγελία είναι απολύτως εναρμονισμένη με το γενικότερο πνεύμα της Οδηγίας που ενσωματώνουμε σήμερα.

Εξάλλου και σε όλες τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες  κατά τις διεργασίες ενσωμάτωσης της, οριοθετήθηκε σχετική ποσόστωση της χρηματοδότησης προς τα εθνικά κέντρα κινηματογράφου τους, τα οποία λειτουργούν με ποιοτικά κριτήρια επιλογής όπως  και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, και όχι με αυτόματα κριτήρια προγραμμάτων επενδυτικών κινήτρων όπως το ΕΚΟΜΕ.

Σε ό,τι αφορά το δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου, τώρα.

Εδώ φέρνετε κάποιες ρυθμίσεις που μοιάζει να θέλετε να εκμεταλλευτείτε την τραγική συγκυρία της πανδημίας, δημιουργώντας μια μόνιμη κατάσταση.

Αναφέρομαι προφανώς στη διάταξη που αφορά τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με το ποσοστό των εργαζομένων στα κανάλια. 

Με την εν λόγω διάταξη δεν έχουμε τη δυνατότητα αναστολής αυτήν την περίοδο ενός αριθμού εργαζομένων, όπως γίνεται σε άλλες επιχειρήσεις αυτή την περίοδο. Αντιθέτως έχουμε την ακύρωση μιας υποχρέωσης που θα ισχύει μόνιμα.

Πάμε τώρα στο άρθρο 45,  που προβλέπει για τις αποδοχές προσωπικού, διευθυντικών στελεχών της Ε.Ρ.Τ. κ.λπ..

Νομίζω πως για την περίοδο που διανύουμε η εν λόγω διάταξη είναι λίγο προκλητική.

Προφανώς ένας δημόσιος οργανισμός πρέπει να έχει καλοπληρωμένα στελέχη, αλλά εν μέσω της πανδημίας όπου χιλιάδες εργαζόμενοι υποφέρουν και η ανεργία καλπάζει νομίζω πως νομοθετείτε εκτός τόπου και χρόνου.

Κλείνω με μια αναφορά στα περιφερειακά κανάλια που είναι γνωστό πως έχουν να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερες δυσκολίες από τα κεντρικά. Οι αλλαγές που εισάγετε κινούνται προς τη θετική κατεύθυνση. Παρόλα αυτά θα περιμέναμε μια πιο ολοκληρωμένη πρόταση. Εμείς πιστεύουμε πως τόσο τα περιφερειακά κανάλια, όσο και ο τοπικός τύπος παίζουν έναν σημαντικό ρόλο στην ενημέρωση των πολιτών και για αυτό σας έχουμε κάνει συγκεκριμένες προτάσεις για την στήριξή τους, που πιστεύουμε πως είναι απαραίτητη για να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία και η ανάπτυξή τους.

Σας ευχαριστώ.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Γιώργος Μουλκιώτης: «Κάθε μέρα που περνά, ο μύθος περί μεταρρυθμιστικής, εκσυγχρονιστικής, προοδευτικής κυβέρνησης Μητσοτάκη καταρρέει»Παραλείψεις και αστοχίες του κρατικού μηχανισμού στη διαχείριση του πρόσφατου κύματος κακοκαιρίας «Μήδεια»