Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

ΕΡΩΤΗΣΗ                               

Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Θέμα: «Θέμα: Αλλαγή μοριοδότησης για την πρόσληψη Εκπαιδευτών των Δ.Ι.Ε.Κ.

   Με την πρόσφατη Υπουργική Απόφαση Κ1/104717 (ΦΕΚ 3393/ 13.08.2020) για τον Κανονισμό Διαχείρισης του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Ι.Ε.Κ. καθορίζονται τα κριτήρια επιλογής των Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης.

   Η νέα αυτή Υπουργική Απόφαση αλλάζει τη μοριοδότηση που ίσχυε στα προσόντα των Εκπαιδευτών των Δ.Ι.Ε.Κ., στέλνει στην ανεργία χιλιάδες εκπαιδευτές ενηλίκων και παράλληλα υποβαθμίζει την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατάρτισης των Δ.Ι.Ε.Κ.

   Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων ακυρώνει την προϋπόθεση να είναι πιστοποιημένοι οι εκπαιδευτές που θα προσλαμβάνονται από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., όπως ορίζει ο Ν. 4623/2019, και όπως υπαγορεύει η ανάγκη εξειδίκευσης στην Εκπαίδευση Ενηλίκων στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα, με μοριοδότηση μόλις 2 μόρια στα 100!

   Δεύτερον, ο νέος Κανονισμός, με βάση τη μοριοδότηση που προβλέπει, υποβαθμίζει την τυπική εκπαίδευση (πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ακόμα και τις μεταπτυχιακές σπουδές στην εκπαίδευση ενηλίκων), τις επιμορφώσεις αλλά και τη διδακτική εμπειρία!

   Αντιθέτως, η επαγγελματική εμπειρία «εξυψώνεται» με μοριοδότηση 43% από το 18,52% που ίσχυε μέχρι πρότινος.

   Με βάση δηλαδή τη νέα μοριοδότηση, δεν χρειάζεται οι εκπαιδευτές να γνωρίζουν τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, δεν έχει μεγάλη σημασία η ακαδημαϊκή τους κατάρτιση, ούτε και η απτή τριβή τους στην τάξη, παρά προκρίνεται η επαγγελματική εμπειρία. Και βέβαια απαξιώνεται το γεγονός ότι οι επί χρόνια εκπαιδευτές των Δ.Ι.Ε.Κ. έχουν επενδύσει στην εκπαίδευση ενηλίκων με προσωπικό χρόνο και χρήμα, κάνοντας μεταπτυχιακές σπουδές, παρακολουθώντας επιμορφώσεις και εμπλουτίζοντας τη διδακτική τους εμπειρία.

   Εν τέλει, δεν υπακούει σε καμία εκπαιδευτική λογική και φιλοσοφία να εμπλέκονται στην εκπαίδευση άνθρωποι που έχουν εμπειρία σχεδόν αποκλειστικά στο –εξωδιδακτικό – επάγγελμά τους αλλά δεν έχουν επαφή με την ίδια την εκπαίδευση, στο πλαίσιο της οποίας θα προετοιμάσουν σπουδαστές για το επάγγελμα αυτό.

   Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, ερωτάται η κυρίαΥπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων:

  1. Για ποιους λόγους ενισχύεται τόσο η επαγγελματική εμπειρία έναντι των υπόλοιπων προσόντων για μια εκπαιδευτική θέση;
  2. Προτίθεστε να τροποποιήσετε, διορθώσετε τον καθορισμό της μοριοδότησης των προσόντων, προκειμένου να είναι πιο δίκαιη για τους υποψηφίους εκπαιδευτές και εκπαιδευτικά επωφελής ή θα επιμείνετε στην εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης ως έχει;

ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

ΦΩΦΗ (ΦΩΤΕΙΝΗ) ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ       

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ

ΧΑΡΑ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ

ΑΧΜΕΤ ΙΛΧΑΝ

ΝΑΝΤΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΚΑΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΜΙΝΗΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΙΑΚΟΥΛΗ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΟΥΛΚΙΩΤΗΣ

ΜΠΑΡΑΝ ΜΠΟΥΡΧΑΝ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΑΓΚΗΣ

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΝΑΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΟΥΛΑΣ

ΚΩΣΤΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ       

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

«Λήψη μέτρων πυροπροστασίας στον Αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών»Ερώτηση στη Βουλή: «Αναγκαιότητα λήψης μέτρων για την αντιμετώπιση περιστατικών κατά της ζωής και σωματικής ακεραιότητας υγειονομικών στα δημόσια νοσοκομεία»