Σε Δηλώσεις

Απάντηση Γιώργου Αρβανιτίδη υπεύθυνου Κοινοβουλευτικού Τομέα Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής στην ανακοίνωση της ΝΔ για την Ηλεκτροκίνηση

Σε απάντηση της διαστρεβλωτικής ανακοίνωσης – αντίδρασης της ΝΔ στο χθεσινό μας σχόλιο για την επί λέξη φράση του Πρωθυπουργού ότι «έχουν πουληθεί περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από ό,τι λογαριάζαμε το 2020», σημειώνουμε τα εξής:

*Οι αυξημένες πωλήσεις εισαγόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιδοτούνται εν καιρώ βαθιάς ύφεσης της ελληνικής οικονομίας και εν καιρώ πανδημίας με περιορισμό μετακινήσεων.

*Οι αυξημένες πωλήσεις εισαγόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιδοτούνται από το Πράσινο Ταμείο, την στιγμή που ο προηγούμενος Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας περιέκοψε από 6% σε 1% τα ποσά του Πράσινου Ταμείου που θα κατευθύνονταν στις λιγνιτικές περιοχές Δυτικής Μακεδονίας και Μεγαλόπολης.

*Οι αυξημένες πωλήσεις εισαγόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στερούν πόρους όχι μόνο από τις περιοχές Δίκαιης Μετάβασης αλλά και από την ενίσχυση ελληνικών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη καινοτόμων υλικών και προϊόντων κυκλικής οικονομίας.

*Οι αυξημένες πωλήσεις εισαγόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχουν περιβαλλοντικό όφελος, και δεν μειώνουν το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα της χώρας όταν η ενέργειά τους δεν προέρχεται από καθαρή ενέργεια, ειδικά όταν επιδοτείς ηλεκτροκίνητα σε μη διασυνδεδεμένα Νησιά. 

*Ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνο τα ιδιωτικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και τα ταξί, οι επαγγελματικοί στόλοι, και τα δημόσια ΜΜΜ όπου το πρόγραμμα της Ηλεκτροκίνησης δεν έχει να επιδείξει σημαντικά αποτελέσματα.

*Και τέλος, ηλεκτροκίνηση με όφελος για τους πολλούς και όχι μόνο για τους λίγους είναι η ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς και ειδικότερα του Σιδηρόδρομου, όπου δυστυχώς δεν περιλαμβάνεται στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης. 

Καλή η ηλεκτροκίνηση, αλλά για εμάς η πρώτη προτεραιότητα είναι η στήριξη της ελληνικής παραγωγής και η ενίσχυση της απασχολησιμότητας, αντί της εισαγωγής ΙΧ. 

Αλλά μάλλον ζητάμε πολλά από την ΝΔ, η οποία ξέρει – από το παρελθόν της – μόνο από επιδοτήσεις εισαγόμενων ΙΧ και αρκείται σε μια «πράσινη» βιτρίνα, χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο και προστιθέμενη αξία για την χώρα …

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Μιχάλης Κατρίνης: «Να ενισχυθεί η ρευστότητα στην αγορά»Μανώλης Χριστοδουλάκης από τα Ιωάννινα: «Να αλλάξει η στρατηγική των γενικών οριζόντιων μέτρων καθολικής εφαρμογής»