Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Τοποθέτηση του Βασίλη Κεγκέρογλου στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΕΝΔΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ» ΟΧΙ στην ανύπαρκτη Ναυτιλιακή Πολιτική της Κυβέρνησης 

Η Ελλάδα βιώνει μια πρωτόγνωρη κρίση και εμείς στηρίζουμε την προσπάθεια της χώρας και την λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων που προτείνουν τα αρμόδια όργανα με τους ειδικούς επιστήμονες. Όμως διατηρούμε και ασκούμε το δικαίωμα των προτάσεων και της κρίσης των πολιτικών αποφάσεων για να μην έχουμε συνενοχή για πολιτικές που θα μπορούσαν να είναι καλύτερες κι αποτελεσματικότερες. 

Πρέπει να εξασφαλιστούν τα αναγκαία Test γιατί δεν πρέπει να αποτελούν προνόμιο των ολίγων. 

Οι ελλείψεις σε αναγκαίο ιματισμό και μέσα προστασίας, πιεσόμετρα, αναπνευστήρες, και άλλα υλικά πρέπει να καλυφθούν άμεσα. 

Τα συγχαρητήρια για το Εθνικό Σύστημα Υγείας και του εργαζομένους πρέπει να μετατραπούν σε πράξεις αναγέννησης του ΕΣΥ. με στελέχωση, με το αναγκαίο ανθρώπινο δυναμικό και με προμήθειες σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού. 

Μετά την αντιμετώπιση της κρίσης θα είμαστε πάλι εδώ για να δούμε το ρόλο του Δημόσιου Συστήματος Υγείας και ελπίζω να μην έχετε ξεχάσει όλα αυτά που λέτε σήμερα.

Είναι πραγματικά «πρωτόγνωρο» όλο αυτό που ζούμε σήμερα.

Το Νομοσχέδιο, που συζητούμε είναι μία πολύ κακή συρραφή διατάξεων, μία τακτοποίηση εκκρεμοτήτων, μία διεκπεραίωση αιτημάτων, χωρίς επί της ουσίας να αποτελεί «τομή» για τον ευρύτερο κλάδο της ναυτιλίας.

Το πρώτο κεφάλαιο του νομοσχεδίου, τα 10  πρώτα άρθρα αφορούν τροποποιήσεις του 2932/2001 του ΠΑΣΟΚ, ο οποίος όταν ψηφίστηκε αποτέλεσε έναν «καινοτόμο» και «πρωτοποριακό», καθώς απελευθέρωνε τις ακτοπλοϊκές γραμμές και αποτέλεσε μια «τομή» για την εποχή του.

Όμως το θεσμικό πλαίσιο οφείλει να εκσυγχρονίζεται και σήμερα 20 χρόνια μετά αντί να αναθεωρήσετε τον ν.2932/01   με γνώμονα την απρόσκοπτη υλοποίηση του θαλάσσιου μεταφορικού έργου με διασφάλιση παροχής ποιοτικών υπηρεσιών, με βάση  την ολιστική προσέγγιση του μεταφορικού συστήματος των νησιών (πλοία, αεροπλάνα, υδροπλάνα κ.λ.π – συντονισμός ανταποκρίσεων). 

Εσείς όμως κ. Υπουργέ αντί να εναρμονιστείτε με τις εξελίξεις τις ανάγκες της οικονομίας και κυρίως την ανάγκη για αναβάθμιση του Υπουργείου Ναυτιλίας τροποποιείτε απλώς κάποιες διατάξεις ως προς τα ναυτιλιακά θέματα, διευθετείτε κάποια ζητήματα αλλά όλα αυτά αποσπασματικά και κυρίως χωρίς σχέδιο και όραμα. 

Αυτή ήταν πάντα η ειδοποιός διαφορά μας.

Ας πάμε τώρα στα των διατάξεών σας. Μία από τις πιο προβληματικές διατάξεις, είναι το άρθρο 9 που αφορά τους επιθεωρητές και τους ελεγκτές πλοίων, τους νηογνώμονες και θέλω να σας ξαναρωτήσω  κ. Υπουργέ τι μοντέλα είναι αυτά και πάνω σε ποια λογική μπορεί αυτός που ελέγχει να ελέγχεται κιόλας; 

Η σύσταση της Σχολής Επιθεωρητών-Ελεγκτών Πλοίων, Διαχείρισης Ασφάλειας πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ΣΕΔΑΠΛΕ) γίνεται πρόχειρα και ουσιαστικά παραπέμπεται στο αόριστο μέλλον, με Π.Δ. 

Με το άρθρο 15, ως προς τις αρμοδιότητες  στον αιγιαλό και την παραλία, ενώ παρουσιάζεται ως ξεκαθάρισμα μάλλον θα προκληθεί σύγχυση αφού στον ίδιο γεωγραφικό χώρο θα δρουν δυο αρχές αστυνόμευσης. 

Σε σχέση με το άρθρο 22, για την αύξηση της οργανικής δύναμης του Λιμενικού Σώματος αναφέρατε  στη χθεσινή Συνεδρίαση ότι από τις 1500 θέσεις, οι 900 θέσεις κατανέμονται στις Λιμενικές Αρχές για την αντιμετώπιση και την καλύτερη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών, το οποίο ασφαλώς και μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους διατηρούμε όμως  σοβαρές επιφυλάξεις για τις υπόλοιπες, 600 θέσεις που τις κατανέμετε με αυτόν τον τρόπο.

Εμείς, στο Κίνημα Αλλαγής όχι μόνο πιστεύουμε αλλά επιμένουμε σε αναβάθμιση του υποστελεχωμένου Υπουργείου με δημιουργία ενός σύγχρονου οργανογράμματος με τις αναγκαίες διευθύνσεις, τμήματα και θεματικά ειδικότητες, αριθμητικά και ποιοτικά και φυσικά άμεσες προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ. 

Έτσι θα απελευθερωθούν και δυνάμεις για να ενισχυθεί το Λιμενικό  Σώμα στις επιχειρησιακές του ανάγκες που με μια πιο γενναία αύξηση των οργανικών θέσεων σε 10.250 θα καταστεί απόλυτα ικανό να επιτελέσει αρτιότερα το σκοπό του, ειδικά τώρα με την αύξηση των προβλημάτων στις ακτές και τις θάλασσές μας. 

Βεβαίως τονίζουμε ότι αυτό απαιτεί σχέδιο και χρονοδιάγραμμα με τις αντίστοιχες προσλήψεις  εντός διετίας. Το Σύστημα επιτήρησης των θαλάσσιων συνόρων έχει βελτιωθεί από την πολιτεία. 

Για τα άρθρα 24 και 25 για τις Μεταθέσεις του Λιμενικού Σώματος διαφωνούμε και έχουμε καταθέσει σχετική Τροπολογία,  δείχνοντας ξεκάθαρα τον τρόπο με τον οποίο πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνονται οι Μεταθέσεις. 

Επίσης σας έχουμε καταθέσει σχετική Τροπολογία και για το άρθρο 28 σχετικά με την βαθμολογική εξέλιξη.

        Όσο αφορά το επίδομα και την επέκτασή του που  ζητήσαμε σε όλες τις τοποθετήσεις μας, είπατε κατά τη συζήτηση της 4ης συνεδρίασης  ότι θα το προχωρήσετε μελλοντικά για τους Νομούς Θεσπρωτίας, Ξάνθης, Κέρκυρας και Ροδόπης. Οψόμεθα κ. Υπουργέ. 

Τώρα, όσον αφορά τον Υπολογισμό του χρόνου υπηρεσίας στο διπλάσιο (άρθρο 35) σας  τονίζουμε ακόμη μία φορά ότι είναι μία επιμέρους διευθέτηση και ζητάμε να νομοθετήσετε την πρόταση μας που έχει διατυπώσει και η Προέδρος του Κινήματος Αλλαγής για  καθολική εφαρμογή σε όλα τα στελέχη των Ένοπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. 

         Σχετικά με το άρθρο 51, για τους Δικαιούχους του Μεταφορικού Ισοδύναμου παρότι θεωρούμε ότι κινείται  σε θετική κατεύθυνση, θέλουμε να επισημάνουμε, ότι πρέπει να διευρύνετε τη βάση των δικαιούχων συμπεριλαμβάνοντας και όλους τους «μετατεθέντες», «αποσπασμένους», δηλαδή τους υπηρετούντες στα νησιά Δημοσίους Υπαλλήλους και γενικότερα όσους με εντολή εθνικής, δημόσιας ή περιφερειακής αρχής μετακινούνται στα νησιά. 

Επιπλέον θέλω να θέσω για άλλη μια φορά τον αποκλεισμό της Κρήτης από το Μεταφορικό Ισοδύναμο. 

Η Κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ. και ο παριστάμενος πρώην υφυπουργός κώφευε στις προτάσεις μας κι έστησε μια καρικατούρα για το νησί. Περιμέναμε κ. Υπουργέ από σας κρητικό και τον κρητικό Πρωθυπουργό αλλά ….

Για τα Ναύδετα (άρθρο 53), σας επισημαίνουμε  ξανά, ότι οι ισχύουσες σχετικές διατάξεις, δεν έχουν ποτέ εφαρμοστεί και δεν έχουν εκδοθεί ποτέ οι προβλεπόμενες ΚΥΑ για την οριοθέτησή τους. Οπότε ποιος είναι ο λόγος νομοθέτησης?

Τέλος, κ. Υπουργέ θα αναφερθώ για ακόμη μία φορά στο άρθρο 60 με το οποίο επί της ουσίας καταργείτε το 105 του Ν. 4504/2017 (εφαρμοστικού Νόμου του Κανονισμού 352/2017, όπως η Ρυθμιστική Αρχή των Λιμένων το χαρακτηρίζει) χωρίς να λαμβάνετε υπόψη σας το γεγονός ότι το συγκεκριμένο άρθρο είχε υπερψηφιστεί στην προηγούμενη Βουλή από όλα τα κόμματα. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο νομοσχέδιο δεν περιλαμβάνει καμιά ρύθμιση που να αφορά τους εργαζόμενους και τα δικαιώματά τους και καταθέτω την πρόταση των εργαζομένων στα λιμάνια όλης της χώρας για τη σύναψη ΣΣΕ. 

Αυτό βέβαια ήταν επόμενο αφού το παρόν Σχέδιο Νόμου δεν αποτελεί, αυτό που θα ανέμενε κανείς ώστε να δοθεί ώθηση στην επιβατηγό ναυτιλία και να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες  ανάγκες τόσο των νησιών και του τουρισμού όσο και της χώρας ευρύτερα. 

Ο υπουργός έφερε στο και 5 δύο τροπολογίες για σοβαρά θέματα και είχε όλη την άνεση να τις καταθέσει στις 4 συνεδριάσεις της Επιτροπής και σημειώνω ότι ακόμη δεν έχουν κατατεθεί επίσημα.

Θα πούμε ΝΑΙ στις όποιες θετικές διατάξεις, θα καταψηφίσουμε τις αρνητικές, λέγοντας ένα μεγάλο ΟΧΙ, στην ανύπαρκτη, δική σας ναυτιλιακή πολιτική.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Μιχάλης Κατρίνης: Ποιος φοβάται τους τραπεζίτες;Ανδρέας Λοβέρδος: Αδύναμες οι δομές υγείας στα μικρά νησιά