Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Ο κ. Κωνσταντόπουλος στην ομιλία του για τη δημιουργία της Ανεξάρτητης Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας αναφέρθηκε στη γενική θέση του Κινήματος Αλλαγής για την ανάγκη δημιουργίας μιας Ανεξάρτητης Αρχής στον χώρο της αεροναυσιπλοΐας και των αεροδρομίων. Υπογράμμισε ότι το ΠΑΣΟΚ ήταν το πολιτικό κόμμα που μίλησε πρώτη φορά για τις Ανεξάρτητες Αρχές, τις οποίες θεσμοθέτησε με τη Συνταγματική Αναθεώρηση του 2001.

Ωστόσο, όπως σημείωσε, με το προτεινόμενο νομοσχέδιο επιχειρείται η επιστροφή στον ν. 4427/2016 του ΣΥΡΙΖΑ με τον οποίο επιχειρήθηκε ο διαχωρισμός του παρόχου από τον ελεγκτή των υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας. Υπογράμμισε ότι αυτός ο νόμος δεν εφαρμόστηκε και ότι σήμερα υπάρχουν πολλές δυσκολίες για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα, οι λειτουργικές υπηρεσίες στον χώρο της αεροναυσιπλοΐας και βεβαίως η διασφάλισης της ασφάλειας των πτήσεων και του δημόσιου και εθνικού συμφέροντος. Και τούτο διότι το προτεινόμενο νομοσχέδιο αφήνει ελεύθερο το πεδίο, χωρίς κανέναν έλεγχο, στις ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες και ιδιωτικά αεροδρόμια.

Στο πλαίσιο αυτό, υπογράμμισε ότι δεν έχουν γίνει κατανοητοί οι λόγοι για τους οποίους η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μετατρέπεται σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην κατάργηση των Περιφερειακών Αρχών, υπογραμμίζοντας ότο αυτές έχουν έναν ουσιαστικό και πολυδιάστατο ρόλο καθώς, όπως είπε:


Συμμετέχουν στα κρατικά σχέδια Εκτάκτου Ανάγκης και την εφαρμογή Σχεδίων ΚΥΣΕΑ- μια αρμοδιότητα ιδιαίτερα κρίσιμη στην παρούσα συγκυρία.
Συμμετέχουν στην Ομάδα Διαχείρισης Απειλής σε συμβάντα ασφαλείας (απειλή βόμβας, αεροπειρατεία, κατάληψη αεροσκάφους ή αερολιμένα).
Διενεργούν συστηματικούς δειγματοληπτικούς ελέγχους στα πτυχία ιπταμένων και στα αεροναυτιλιακά έγγραφα των αεροσκαφών.
Εποπτεύουν τον φορέα λειτουργίας του αερολιμένα για θέματα ασφάλειας, βεβαιώνουν παραβάσεις και επιβάλλουν πρόστιμα.
Παρακολουθούν την εφαρμογή της νομοθεσίας για την ασφάλεια από έκνομες ενέργειες.
Είναι υπεύθυνες για τη διενέργεια προανάκρισης σε περίπτωση αεροπορικού ατυχήματος.
Προστατεύουν τα δικαιώματα των επιβατών με την ισχύ να επιβάλουν πρόστιμα στους αερομεταφορείς.


Τόνισε επίσης, ότι το νομοσχέδιο προκαλεί σύγχυση αρμοδιοτήτων μεταξύ ΑΠΑ και ΥΠΑ, ενώ απογυμνώνει την ΥΠΑ από οικονομικούς πόρους που προέρχονται από το έργο της. Συγκεκριμένα είπε ότι η ΑΠΑ, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο, θα παίρνει γύρω στο 80% των πόρων, από τα έσοδα από το EuroControl και τα διάφορα τέλη, όπως για παράδειγμα το Τέλος Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού, κάτι που σημαίνει την κατάργηση του εθνικού ελέγχου των αεροπορικών φορέων.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Βασίλης Κεγκέρογλου: «Η Κυβέρνηση εισάγει νομοσχέδιο καταπολέμησης του λαθρεμπορίου αλλά με τον προϋπολογισμό υπολογίζει τα ίδια έσοδα με το 2019. Τι υποκρύπτεται;»Χαρά Κεφαλίδου: «Η Υπουργός Παιδείας ζει σε ένα άλλο παράλληλο σύμπαν»