Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Ομιλία Βασίλη Κεγκέρογλου Εισηγητή του Κινήματος Αλλαγής στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του ν/σ του Υπουργείου Υποδομών για το Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης

«Επιμένουμε στην βελτίωση των όρων και των συνθηκών κατασκευής και λειτουργίας του νέου διεθνούς αεροδρομίου».

Η Ελλάδα οφείλει να διαμορφώσει μια νέα Εθνική Στρατηγική για την βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή.

Για το Κίνημα Αλλαγής ο τουρισμός και ένας σύγχρονος αγροτοδιατροφικός τομέας είναι βασικοί πυλώνες του Σχεδίου Ελλάδα για την παραγωγή νέου πλούτου με την ενίσχυση της εξωστρέφειας και της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας.

Σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι υποδομές και το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι είναι ένα αναπτυξιακό έργο τεράστιας σημασίας που θα ωφελήσει την οικονομία της Κρήτης και της Ελλάδας συνολικά.

Και οφείλει τόσο η δημιουργία του, όσο και η λειτουργία του να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να ωφεληθεί και η τοπική κοινωνία, τουλάχιστον αντισταθμιστικά, με την επιβάρυνση την οποία θα δεχθεί.

Είναι αυτονόητος αλλά όχι δεδομένος, ο σεβασμός στο περιβάλλον, στην πολιτιστική μας κληρονομιά και στους ανθρώπους.

Όμως το έργο είναι παραπάνω από αναγκαίο.

Η παράθεση των στοιχείων για την επιβατική κίνηση δικαιώνει τις πρωτοβουλίες για την αναζήτηση λύσης από τη δεκαετία του 1990.

Κυρίως όμως δικαιώνει το ΠΑΣΟΚ και τα θεσμικά όργανα της αυτοδιοίκησης που πήραν τις πολιτικές αποφάσεις 2002-2003 να προχωρήσει το νέο αεροδρόμιο και την Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ 2009-2011 που προχώρησε η 1η ουσιαστική Δημοπράτηση και την διαμόρφωση του μοντέλου ανάπτυξης του.

Η επιβατική κίνηση στην Ελλάδα το διάστημα 2000-2017 αυξήθηκε κατά 50 και πλέον %, στο αεροδρόμιο Ηρακλείου η αύξηση που απορροφήθηκε ήταν μόνο 27%.

Η έγκριση της σύμβασης πρέπει να συνοδευτεί από τις παρακάτω πρωτοβουλίες και Κυβερνητικές αποφάσεις τις οποίες έχουμε θέσει και στην επιτροπή αλλά μέχρι τώρα απαντήσεις δεν πήραμε:

1.Ανακοίνωση προϋπολογισμού, χρονοδιαγράμματος και φορέα υλοποίησης του ειδικού αναπτυξιακού προγράμματος της ευρύτερης περιοχής Μίνωα Πεδιάδος.

2.Χρηματοδότηση και προκήρυξη τώρα της μελέτης του τοπικού χωροταξικού για τις χρήσεις γης και τους κανόνες ώστε να προετοιμαστεί η περιοχή για να υποδεχθεί τη λειτουργία του νέου Α/Δ, αφού αυτή  αναμένεται να αναπτυχθεί με γοργούς ρυθμούς.

3.Ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων με δίκαιες αποζημιώσεις σύμφωνα με την τροπολογία που καταθέσαμε, η οποία προβλέπει προσαύξηση των ποσών απαλλοτριώσεων των δικαστικών αποφάσεων  ανάλογα με το ποσοστό απώλειας της περιουσίας ανά ιδιοκτήτη.

π.χ. Για 100% απώλειας της περιουσίας προσαύξηση της αποζημίωσης κατά 50%  

Στην περιουσία που χάνει κάθε παραγωγός συμπεριλαμβάνεται και η τυχόν απαλλοτρίωση εκτάσεων τα τελευταία χρόνια για την λειτουργία του πολεμικού αεροδρομίου.

4.Ένταξη του ονόματος «Καστελίου» στην επωνυμία του φορέα.

5.Όλες οι νέες θέσεις εργασίας τόσο στο φορέα όσο και στις δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμούς που θα λειτουργήσουν στο αεροδρόμιο να διέπονται εκτός από τα προσόντα και από το κριτήριο της εντοπιότητας, όπως ήδη εφαρμόζεται σε άλλους οργανισμούς δημοσίου ή συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

6.Σημαντική ενίσχυση αντιπλημμυρικών έργων και λήψη μέτρων αποτελεσματικής προστασίας του υδροφόρου ορίζοντα.

7.Μέριμνα για την θωράκιση ακόμη και την μετεγκατάσταση των πλέον θιγόμενων οικισμών με κατάλληλους όρους και προϋποθέσεις καθώς και ένταξη όλων των οικισμών στον βιολογικό καθαρισμό επεξεργασίας λυμάτων.

8.Αύξηση του ανταποδοτικού οφέλους για το Δήμο Μίνωα Πεδιάδας στο 2% και παραχώρηση επιπλέον χώρων στον Δήμο για την προβολή του τοπικού πολιτισμού και των προϊόντων. Το 1% για τους άλλους Δήμους να κατοχυρωθεί ως επιπλέον πόρος.

9.Ολοκληρωμένη οδική σύνδεση του νέου Α/Δ Καστελίου με όλες τις κατευθύνσεις, αφού προβλέπονται στη σύμβαση μόνο το τμήμα σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Α/Δ και το Αρκαλοχώρι.

Σύνδεση με τη Μεσαρά και αναβάθμιση της εναλλακτικής σύνδεσης με το Ηράκλειο.

10.Αναβάθμιση δικτύων Ηλεκτρικής διασύνδεσης για την κάλυψη της μεγάλης αύξησης κατανάλωσης ενέργειας και υιοθέτηση στόχων μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας ώστε το αεροδρόμιο να λειτουργήσει ως πράσινο αεροδρόμιο με το ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

11. Επανεξέταση του τρόπου μεταφοράς καυσίμων και διερεύνησης της πρότασης για δημιουργία  αγωγού.

12.Μέχρι την ολοκλήρωση του Νέου Αεροδρομίου για την ανάγκη μιας καλύτερης αεροπορικής εξυπηρέτησης των εκατομμυρίων τουριστών και των κατοίκων της Κρήτης, να γίνουν όλες οι δυνατές βελτιώσεις στο αεροδρόμιο Καζαντζάκης και άμεση ανάθεση μελέτης αξιοποίησης του χώρου του σημερινού Α/Δ Ν. Καζαντζάκης.  

Ψηφίζουμε σήμερα την προώθηση ενός έργου για το οποίο έχουμε εργαστεί ως ΠΑΣΟΚ και ως τοπική κοινωνία και ευελπιστούμε για την υιοθέτηση των συμπληρωματικών προτάσεων μας που θα συμβάλλουν ώστε το έργο να απογειώσει την ανάπτυξη και την  κοινωνική ωφέλεια, όχι μόνο της περιοχής, αλλά και όλης της Κρήτης.    

Η άρνηση του Υπουργού κ. Σπίρτζη να δεσμευτεί σε συγκεκριμένες χρηματοδοτήσεις, χρονοδιαγράμματα και αποφάσεις για όλα όσα δεν περιλαμβάνονται στη Σύμβαση Παραχώρησης αλλά πρέπει να υλοποιηθούν, αποδεικνύει ότι όσα λέγονται και δεν είναι στις συμβατικές υποχρεώσεις της Εταιρείας μάλλον είναι απλά προεκλογική προπαγάνδα.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.